n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / הצעיר מראשון לציון שבדרך לעשות היסטוריה

הצעיר מראשון לציון שבדרך לעשות היסטוריה

שפת הסימנים בזירת הקרב: לוחם ה-MMA, אורן אברבנל, יהיה החירש היחיד בתחרות הבינלאומית. ככה הוא עשה את זה

אורן אברבנאל צילום פרטי

מאחורי נציג ישראל בקרב ה-MMA הבינלאומי, עמד סיפור מרתק: אורן אברבנאל מראשון לציון הוא חירש המשמש מדריך במוזיאון חולון במסלול הזמנה לשקט ומדריך לשפת הסימנים.

אברבנל, בן ה-25, המשמש גם כמדריך לאומנויות לחימה באקדמיה טלמור, השתתף בתוכנית נינג'ה ישראל, ומתחרה בג'יגי'טסו ו-MMA. ב-9 המרץ הוא יתמודד מול לוחמים מכל העולם, ויהיה למעשה המתמודד החירש היחיד. "זו תחרות ראשונה מקצועית עבורי ב-MMA. אני מתרגש ושמח מאוד להיות הלוחם הראשון מקהילת החירשים שמייצג את ישראל בקרב ייחודי כזה ומקווה לייצג בגאווה".

כילד שנולד חירש למשפחה שומעת, אברבנל מעולם לא חשש מאתגרים. כבר בגיל 8 הוא התאהב בעולם אמנות הלחימה והחל להתאמן באקדמיה טלמור בג'יוג'יטסו ברזילאי, אייקידו, קרב מגע וגם MMA. "אני וההורים חיפשנו סוג של ספורט שאתחבר אליו כשהייתי ילד. MMA זה ספורט שמתפתח. יש בו הרבה אלמנטים טכניים וייחודיות. ההשראה שלי היא מאמן הלחימה החירש האמריקאי, מאט האמיל, שהיה פעיל בסוף שנות ה-90. ראיתי אותו ואמרתי לעצמי אם הוא יכול- למה שאני לא אתחרה?".

על התמודדותו כילד חירש במשפחה שומעת הוא מספר כי "הוריי לא ידעו שאני חירש עד שהייתי בן כ-10 חודשים. כשהייתי בערך בן 3 הם התחילו ללמוד יחד איתי שפת סימנים. הבנתי שיש לי מגבלה כשהגעתי לבית הספר יסודי משולב שהיו בו חירשים, כבדי שמיעה, שומעים, מורים שיודעים שפת הסימנים ומתורגמנים. התקשורת היתה מאתגרת עוד יותר כילד שרק לומד את השפה ולא כולם שם מדברים באותה שפה".

אולם למרות הקושי אברבנל החליט לא לוותר ולהתמיד באתגרים שהציב לעצמו. "אני מאמין שאין דבר העומד בפני הרצון ואם יש מוטיבציה ויש רצון ויש גם תמיכה של האנשים הנכונים סביבך – כמו שבי תמכו ועודדו ההורים מגיל קטן והמאמן שלי סנסיי סהר מאקדמיה טלמור, שלא מוותר ודוחף אותי להישגים ולהגשמת היעדים שלי. שני גורמים אלו מאד חשובים: סביבה תומכת ומעודדת והמוטיבציה הפנימית וחתירה ליעדים".

אקדמיה טלמור לאומנויות לחימה בראשון לציון הוקמה על ידי סנסאיי סהר שי טלמור בשנת 2003, והכשירה מאז אלפי חניכים מגילאי 3 ומעלה. באקדמיה מתקיימים מספר מסלולי אימון, כאשר כל מסלול תוכנן בקפידה מתוך ניסיון רב שנים. שיטות הלחימה באקדמיה הן מגוונות וכוללות ג'וג'יטסו ברזילאי, MMA, אייקידו, קרב מגע ואגרוף. באקדמיה שבה מאמינים במוטו: "להיות חזק מבפנים ומבחוץ", עוקבים בגאווה אחרי הישגיו של אברבנל.

אורן אברבנאל MMA צילום פרטי

אורן אברבנאל מתכונן לקרב- צילומים: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות