n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / הישג מרשים לבית ספר רמז: מקום ראשון בתחרות פיץ' באנגלית

הישג מרשים לבית ספר רמז: מקום ראשון בתחרות פיץ' באנגלית

בית הספר היסודי שבשכונת שיכון המזרח זכה בתארים נוספים במסגרת חגיגות 140 שנה לראשון לציון: העפלה לגמר בתי הספר היסודיים בחידון 140 שנה לעיר וזכייה במקום הרביעי בתחרות פיץ' שפה. המנהלת לימור חכמון גאה בתלמידיה: "זה בהחלט מעורר גאווה. אנחנו מעודדים למצוינות"

WhatsApp Image 2023-06-26 at 12.28.14 (2)
"חוויה מדהימה". אביגיל עברי עם אושרה דיירי, אורלי הנה, רייצ'ל שאדו ודייויד אוחנה

הישגים מרשימים לבית ספר רמז במסגרת אירועי 140 שנה לראשון לציון: המוסד החינוכי שבשכונת שיכון המזרח זכה בתארים רבים: מקום ראשון בתחרות פיץ' באנגלית, העפלה לגמר חידון בתי הספר היסודיים בנושא 140 שנה לראשון לציון וזכייה במקום ה- 4 בתחרות פיץ' שפה. המנהלת לימור חכמון גאה בהישגי תלמידיה: "אני שמחה וגאה! נמשיך לעודד וללוות את תלמידנו למצוינות".

במסגרת אירועי 140 שנה לראשון לציון התקיימו תחרויות פיץ' – הצגה בעל פה של רעיון, פרויקט או מוצר בפני אנשים וכן חידון בנושא תולדות העיר. השנה, לראשונה, התקיים גם פיץ' בשפה האנגלית לתלמידי ותלמידות כיתות ו' בעיר, תחרות שבה השתתפו 36 בתי ספר.

 

"הפיץ' בשבילי הייתה חוויה מדהימה שאני לא חושבת שאני בחיים שלי אחווה עוד אחת כזו", מספרת אביגיל עברי, תלמידת כיתה ו' 4 מבית הספר רמז, שזכתה במקום הראשון.

איך התכוננת לתחרות?

"התכוננתי לתחרות במשך שלושה-ארבעה חודשים. האמת שדי חפרתי להורים שלי על כל הנושא והצגתי להם כמעט כל יום".

היה לך קשה לעמוד על הבמה ולשאת נאום באנגלית?

"בהתחלה הרגשתי קצת מפוחדת, שאני לא אהיה טובה מספיק ושלא יאהבו אותי על הבמה, אבל כל הרגשות האלה נעלמו כשעליתי על הבמה.

"קיבלתי הרבה תמיכה מההורים ומהמורות. מי שעזרו לי הכי הרבה, שיפרו לי את אוצר המילים והדריכו אותי איך להציג את הדברים ואיך לעמוד על הבמה היו  דייויד אוחנה ורייצ'ל שאדו, שהם מתנדבים בבית הספר ומסייעים בלימודי אנגלית במסגרת תוכנית מסע. המחנכת שלי, אורלי הנה, והמורה לאנגלית, אושרת דיירי, היו לצידי לאורך כל הדרך ועודדו אותי כשרציתי לפרוש ואולי לוותר כי חשבתי שכל הנושא הזה לא בשבילי…".

עברי בחרה לשאת נאום בנושא מחזור וזיהום הסביבה. "בחרתי את הנושא כי בכל פעם כשאני הולכת לים אני רואה המון פלסטיק במים או סיגריות בחול .חשבתי שהמצגת הזו תעזור להעלות מודעות בקשר לנושא".

איך מתגברים על הפחד רגע לפני העלייה לבמה?

"ביום של התחרות פחדתי שלא אהיה טובה מספיק ושלא אצליח להציג כמו שצריך, אבל כשעליתי על הבמה הפחד נעלם. התחושה שהרגשתי הייתה בין התחושות הכי טובות שהרגשתי בחיי".

בתעודה שקיבלה עם זכייתה, נכתב: "בתחרות זו ייצגת את אחד מ-17 ייעדי האו"ם על פי עקרונות הפרזנטציה מול קהל. גאים בך!". על התעודה, שהוענקה לה על ידי עו"ד ליאל אבן חן, סגנית ראש העירייה, חתום ראש העירייה רז קינסטליך.

המורה לאנגלית, אושרת דיירי, מספרת על ההכנות לקראת התחרות: "ביקשנו מאיתנו לבחור אחד מ-17 יעדי האו"ם, להכין מצגת על הנושא ולהעלות מודעות ופתרונות לבעיה. התקיימה בבית הספר תחרות בין מספר תלמידים ומתוכם נבחרה אביגיל, שהגישה מצגת על "החיים מתחת למים", איך זיהום הים משפיע על בעלי החיים ועלינו עד שזה מגיע לצלחת שלנו. מטרת העלאת הרעיון היתה שכולנו נפגעים ושאנחנו בני האדם צריכים לעצור את הזיהום.

ביחד עם אביגיל והמתנדבים ליטשנו את המצגת, עזרנו לה עם שפת הגוף כי היא מאוד ביישנית, חיזקנו את הביטחון העצמי שלה בכך שהיא נשאה נאומים מול שכבות ה'-ו' והיא קיבלה מהם ביקורת בונה שחיזקה אותה מאוד".

על הזכייה במקום הראשון, מספרת דיירי: "רגע הזכייה היה מרגש מאוד. המחנכת בכתה מהתרגשות. זו הרגשה עילאית שאין לתאר. יש בזה המון סיפוק. אני מאוד גאה באביגיל, כאילו שמדובר בבת שלי. זה הישג מדהים עבורה ועבור בית הספר".

כאמור, זו לא היתה הזכייה היחידה של בית ספר רמז. במסגרת תחרות פיץ' בשפה העברית, שעסקה בתולדות העיר, זכתה אמילי פרוי, תלמידת כיתה ה' 1, במקום הרביעי.

פרוי סיפרה השבוע: "הפיץ שלי היה על גן בעברית ואיכות הסביבה ומי שהתנדבה לעזור לי היתה חברתי הטובה תהל שדה. היה לי מאוד כיף לתרגל ולעבוד על הפיץ' עם תהל. בהתחלה היתה בי סערת רגשות גדולה מאוד מרוב לחץ והתרגשות האם אצליח? האם אזכה במקום ראשון? כשעליתי לבמה נלחצתי ממש וניסיתי להתגבר".

WhatsApp Image 2023-06-26 at 12.28.14
גאה בתלמידיה. גולן תבל עם המנהלת לימור חכמון והמורה טלי יעל

אולי תתני טיפ, איך בדיוק מתגברים על הלחץ?

"דמיינתי שאין אף אחד באולם ודיברתי אל עצמי. זה עזר לי מאוד. זו היתה חוויה מרגשת, מהנה וזכייה במקום הרביעי מאוד מכבדת. אני רוצה להודות להורים שלי, למורה טלי יעל ולחברות שלי שתמכו בי עד לניצחון. ניפגש שוב בפיץ' הבא".

טלי יעל, המורה לשפה: "אמילי דיברה על כך שאנחנו מגלים לא פעם איך הושארו הגנים הציבוריים על ידי אלו שהיו לפנינו, הציגה תמונות, את הטיעון ואת הפתרונות אכיפה, יותר פחי אשפה, העלאת מודעות למיחזור ועוד. בנאום נעשה במעמד ראש העירייה, רז קינסטליך, שהקשיב לנאומים ולפתרונות.

על רגע הזכייה של פרוי ותבל, היא מספרת: "עצם העפלתם לגמר זו התרגשות עצומה וכבוד גדול לבית הספר. ניכר היה ששניהם התרגשו, אבל בסופו של דבר הם הגברו על ההתרגשות וייצגו אותנו בגאון".

התלמיד גולן תבל שהעפיל לגמר בחידון מורשת על תולדות העיר ראשון לציון, מספר: "תהליך הלמידה לחידון על העיר ראשון לציון היה ממש חוויתי, מאתגר ומהנה. לפני המבחן עבדנו קשה כדי להיות מוכנים, לאחר כמה ימים קיבלתי תשובה שעברתי לשלב הגמר. שמחתי מאוד, אבל ידעתי שעכשיו אצטרך להתאמן יותר".

עד כמה התרגשת?

"שלב הגמר היה מאוד מרגש. בסופו של דבר הגעתי לעשירייה הראשונה. החוויה היתה מהנה מאוד. אני מודה לכל אלה שעזרו לי בדרך ומקווה שהחידון הזה יתקיים גם בשנים הבאות ושעוד תלמידים ותלמידות ייהנו ממנו וילמדו על העיר שלנו".

לימור חכמון, מנהלת בית הספר, מספרת על זכייתה של עברי במקום הראשון: "בבית ספרנו מאמינים בהעצמה אישית ובמתן הזדמנויות להעשרת התלמידים בכל תחומי הדעת. בשל כך אנו מקפידים להשתתף בתחרויות עירוניות המקדמות את התלמידים למצוינות. אנו גאים באביגיל שנאמה בשפה האנגלית וזכתה במקום הראשון. כמו כן, אני גם גאה על זכייתה של אמילי פרוי במקום הרביעי בתחרות הפיץ' לשכבת ה'".

עוד אומרת חכמון: "השנה התקיים חידון המורשת לציון 140 שנים לעיר ראשון לציון. התהליך החל עם 60 תלמידים שלמדו, העמיקו וחקרו על מורשתה של ראשון לציון ולבסוף עלו לשלב הסופי 14 מועמדים סופיים, וגולן תבל הגיע להישג מצוין!".

"אני שמחה וגאה שהיתה לתלמידנו הזכות להיות חלק מהצלחה זו. חשוב לציין שגם רון מזרחי מכיתה ה' 2 הגיע לשלב חצי הגמר וגולן תבל תלמיד כיתה ה' 3 היה אחד מתוך 14 מתמודדים ומתמודדות שעלו לשלב הגמר. הם הפגינו בקיאות רבה וזה בהחלט מעורר גאווה.

"נמשיך לעודד וללוות את תלמידנו למצוינות ולהציב להם רף גבוה בכל תחום ולעודד להצלחה. אנחנו כמובן מודים לעיריית ראשון לציון ולאגף החינוך".

WhatsApp Image 2023-06-26 at 12.28.14 (1)
מקום 4. אמילי פרוי
, באדיבות בית ספר רמז

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות