n
דף הבית / חדשות בת-ים / ב-ש.י.ל בת ים, יעניקו הדרכה לקשישים בנושא התחדשות עירונית

ב-ש.י.ל בת ים, יעניקו הדרכה לקשישים בנושא התחדשות עירונית

חדש בבת ים: הסברה והדרכה בהתחדשות עירונית ב ש.י.ל. (שירות לתושב) בבת ים. בעוד ההתחדשות בעירונית צוברת תאוצה, מבקשת המדינה לוודא כי גם בעלי הדירות הקשישים ירתמו לקידום הפרויקטים ולא יישארו מאחור

צילום פורום התחדשות עירונית בת ים
צילום: הפורום להתחדשות עירונית, בת ים

הפרויקטים בהתחדשות עירונית ובפינוי בינוי, מתאפיינים באי טיפול בדיירים מכל שכבות האוכלוסייה, עם צרכים ומאפיינים שונים זה מזה. אחת האוכלוסיות השכיחות בפרויקטים אלו היא אוכלוסיית הגיל השלישי. המעבר לדירה ארעית לתקופת הביצוע וחזרה לדירת התמורה בפרויקט, מקשה, ובצדק על הדיירים בגיל השלישי.

לפני כשלוש שנים ב 2018 קבוצת הקשישים בבת ים בפורום להתחדשות עירונית הצליחו לעגן בחוק פינוי-בינוי זכויותיהם של דיירים קשישים בפרויקטים של התחדשות עירונית. למרבה הצער, החקיקה לא תמיד תואמת את המציאות, בייחוד כעת, כשהממשלה פועלת לצמצום נוסף של השפעתם של דיירים הקשישים והדיירים בכלל.

פרויקטים של התחדשות עירונית קשים במיוחד לכל לדיירים ובמיוחד המבוגרים. ברוב המקרים, מדובר בדיירים שלא מחפשים את הרווח מהשבחת הנכס, כבר אין להם צורך בהגדלה של הדירה, ולהיפך – זו הדירה בה הם חיים כבר עשרות שנים, זה מה שהם מכירים, והדבר האחרון שהם מבקשים הוא הטלטלה הגדולה שמגיעה עם הפרויקט, השינויים שבאים בעקבותיו וההוצאות הנוספות בנכס החדש, כדוגמת העלייה השכיחה בדמי ניהול הבניין ואחזקתו, וכן עליה בתשלום דמי הארנונה.

דוד סונינו יו"ר הפורום להתחדשות עירונית פנה מיידית לגורמי המקצועיים ול-עו"ס לימור, מנהלת ראש האגף למשאבי קהילה ועבודה קהילתית, ועו"ס אדר' נגה אלדד שטרן, מנהלת האגף תכנון מדיניות ואסטרטגיה, במשרד הרווחה והביטחון החברתי, לצורך קיום פגישה עם חברי הקבוצה וזאת על מנת למצוא אכסנייה למפגשים של חברי הקבוצה לקיום מפגשים מכבדים עם התושבים, אחרי שבמשך למעלה מ-5 שנים, הם מתכנסים לפגישות פעם בשבוע בקניונים ובגנים ציבוריים.

קבוצת הקשישים  בסיוע גורמים מקצועיים ממשרד הרווחה והביטחון החברתי, ומחלקת הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית בת ים, הצליחו לשנות חקיקה לגיל השלישי להלן תיקון חוק פינוי ובינוי (פיצויים) (תיקון מס' 6), התשע"ח 2018.

חברי הקבוצה נפגשו ועזרו למאות פונים בהסברה והדרכה בהתחדשות העירונית מבת ים ורחבי הארץ. הקבוצה עברה קורס גישור בהצלחה והם מוזמנים ומשתתפים בכנסים, ימי עיון בנשוא התחדשות עירונית, חברה ורווחה, איכות סביבה, משבר אלקים, אנרגיה מתחדשת ובריאות הציבור בהתחדשות עירונית.

מהפורום להתחדשות עירונית נמסר: "הודות לרתימה של לימור ונגה מהמשרד הרווחה והביטחון החברתי, נמצאה אכסנייה למפגשים קבועים במרכז ש.י.ל. (שירות לתושב) בבת ים. זהו מקום מכובד וראוי לקיום פגישות העבודה ועל כך מגיעה להם תודה.

ברצוננו להודות באופן אישי לשר הרווחה והביטחון החברתי- ח"כ מאיר כהן, על התערבות האישית וחשיבות העניין, להסרת חסמים ושילוב הקבוצה בש.י.ל. (שירות לתושב), לעו"ס לימור, לעו"ס נגה שטרן, לעו"ס שירה גבאי, לשרה- מנהלת הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית בת ים וגם למחלקה המשפטית בעירייה".

עוד הוסיפו: "הפורום להתחדשות עירונית פועל ויפעל לקדם התחדשות עירונית הוגנת ושקופה ברוח הקיימות, ולשים את התושב הקיים במרכז תוך שמירה על זכות הקניין והגנה לתושבים ודיירים, על האינטרס של הקשישים בהתאם לצרכים המיוחדים שלהם, תוך השפעת משבר האקלים ושמירה על איכות חיים וסביבה וחברה המבוססת על קיום תשתיות הולמות וצפיפות אופטימלית ושימוש באנרגיה מתחדשת."

בעקבות הצלחת המיזם, גם עיריית תל אביב כבר החלה בגישושים במטרה שהקבוצה תעניק שירותי הסברה להתחדשות עירונית גם שם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום פרטי

צפו: תקפו עובד מינימרקט תוך קריאה גזענית "מוות לערבים"

תפריט נגישות