n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / דגל דרום אפריקה הוסר מגן המנהיגות בראשון לציון

דגל דרום אפריקה הוסר מגן המנהיגות בראשון לציון

בעקבות התביעה בהאג: ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, הסיר את דגל דרום אפריקה שהוצב בעיר

רז קינסטליך מסיר את דגל דרום אפריקה צילום דוברות ראשון לציון

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, הסיר הבוקר (א׳) את דגל דרום אפריקה שמוצב בגן המנהיגות והמנהיגים בעיר, על רקע התביעה שהגישה המדינה נגד ישראל לבית הדין הבינלאומי בהאג בגין רצח עם נגד הפלסטינים במלחמת ״חרבות ברזל״.

בגן המנהיגות והמנהיגים, נציין, מוצבים דגליהם של המדינות שהצביעו בעד על ההחלטה 181 של האו"ם לסיום המנדט הבריטי והקמת מדינת ישראל – ודרום אפריקה היא אחת מהן.

ראש העירייה, רז קינסטליך: ״אחרי ה-7 באוקטובר, שבו חווינו את רגעינו הקשים ביותר כאומה – החוקים השתנו. לא נתנצל על כך שאנו מממשים את זכותנו הבסיסית להגן על עצמנו ועל קיומנו, ומי שפועל או יפעל כנגד מדינת ישראל – לא יזכה לקיום, גם בתודעה שלנו ובדפי ההיסטוריה.

״לכן, החלטנו שדגל דרום אפריקה שהתנוסס עד כה יחד עם דגלי המדינות שהצביעו בעד הקמת מדינה יהודית ב-1947, יוסר לאלתר. אפס סובלנות כלפי מבקשי רעתנו. עוד לא אבדה תקוותנו, עם ישראל חי״.

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

5 תגובות

  1. עם כל הכעס על דרום אפריקה, הם הצביעו בעד הקמת המדינה. להוריד את הדגל שלהם שווה ערך לניסיון לשנות את ההסטוריה. אפשר לכעוס עליהם עכשיו ועדיין להכיר בכך שהם הצביעו בעד הקמת המדינה

    • זה היה זמן אחר עם אנשים אחרים לגמרי בשלטון !!!
      אני גרתי בעבדתי בדרום אפריק אז השלטון היה לש הלבנים .כבר כמה שנים טובות השלטון עבר לידיים והראש של השחורים שהם לדעתם מרגישים כמו "החמאס" ההמסכנים"
      והם כך הרגישו בזמן הלבנים .
      נכון היה אפרטייד הלבנים החזיקו אותם תחת שלטון קשה הם עבדו יחד איתי , הסתובבו חופשים לגמרי בכל מקום ציבורי היו להם מכוניות וגם חנויות .
      – הלבנים לא היו רוצחים , אנסים וחוטפים כפי שהחמאס עשה ! אבל בכל זאות השחורים הרגישו מסכנים לאחר שהלבנים שחררו את השלטון ובגלל זה מזדהים עם העזתיים .

    • זו היתה דרום אפריקה אחרת. רק אותו שם אבל לא אותה ישות פוליטית. הקודמת היתה פסולה בגלל גזענות ואפליה והנוכחית פסולה בגלל גזענות הפוכה, אנטישמיות ורצון להשמיד את מדינת ישראל.

  2. הכי נכון!!!!!

  3. יש מקום לתגובה לדרום אפריקה בגין התביעה.
    הסרת הדגל איננה תגובה ראויה כי הדגל מציין שגרום אפריקה של 1947 הצביעה בעד תכנית החלוקה.
    הורדת הדגל לחצי התורן?
    פס שחור על הדגל?
    להוסיף לתורן דגל נוסף עם כיתוב בעברית, אנגלית, אפריקנס וערבית: בושה למורשת!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

image003

תערוכה מיוחדת בבת ים: מהגטו ל"שכונת חיים"

תפריט נגישות