n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / בשורה מעודדת: העירייה תחל בעבודות להחלפת הדרגנוע בקניון מגדלי העיר

בשורה מעודדת: העירייה תחל בעבודות להחלפת הדרגנוע בקניון מגדלי העיר

תושבי שיכון המזרח מתלוננים במשך שנים על כך שהמדרגות הנעות בקניון אינן פעילות והם נאלצים לעלות ברגל לקופת החולים והעסקים שבקומה השנייה * העירייה, ששיפצה על חשבונה את הקניון, בבשורה משמחת: הגענו למתווה להחלפת הדרגנוע מול בעלי הנכסים. מקווים שבקרוב יחלו העבודות להחלפתו"

קניון שיכון המזרח
צילום: מערכת גל גפן

זה לקח זמן רב, אבל בסופו של דבר הגיעה הבשורה המעודדת: עיריית ראשון לציון הגיעה להסכמות עם בעלי העסקים בקניון מגדלי העיר ובקרוב יוחלפו המדרגות הנעות אשר במשך שנים לא עבדו והקשו על האוכלוסייה המבוגרת.

במהלך השנה האחרונה עובר הקניון שיפוץ מאסיבי במימון העירייה, זאת בעקבות נפילת אריחים שהיוו סיכון לעוברי אורח וכשלים נוספים.

האוכלוסייה המבוגרת בשיכון המזרח מוחה מזה תקופה ארוכה על כך שהמדרגות הנעות אינן פעילות, דבר שמקשה עליהם להגיע לקופת חולים כללית שבקומה השנייה וכן לעסקים הרבים שבקומה.

"בכל פעם שאני צריכה להגיע לקופת החולים אני תוהה כיצד אתמודד עם הקושי שבעלייה לקומה השנייה", אומרת שושנה בת ה-76. "המדרגות הנעות לא עובדות כבר כמה שנים, המעלית מסריחה ולא ניתן להיכנס אליה והברירה היחידה היא לעלות במדרגות. אני אדם מבוגר עם בעיות בריאות קשות. לעלות במדרגות לקומה השנייה זו כמעט משימה בלתי אפשרית עבורי. לא ברור למה המדרגות הנעות לא טופלו כבר עם תחילת השיפוצים. זה הדבר החשוב ביותר מבחינת האוכלוסייה המבוגרת".

פרח בת ה-73 מתמודדת עם אותה בעיה. "עברתי לא מזמן ניתוח ברגל. אין לי יכולת לעלות במדרגות לקופת החולים. בכל פעם שאני צריכה להגיע לקופה, אני מבקשת מהילדים או הנכדים לבוא איתי ולעזור לי. כדי לקבל שירות רפואי אני צריכה לעשות את הבלתי אפשרי מבחינתי".

כאמור, העירייה החליטה לא מכבר לשפץ את הקניון, אף שאינו מבנה ציבורי, זאת לאור העובדה כי הוא מהווה סכנה לציבור. כיום, הקניון נמצא בשלבים אחרונים של השיפוץ, אולם עד כה בעיית המדרגות הנעות לא נפתרה.

השבוע הודיעה העירייה שבקרוב זה יקרה. "עיריית ראשון לציון פעלה בשלוש השנים האחרונות לשיפוץ החזית ושדרוגו החיצוני של קניון מגדלי העיר, וכן שדרגה את השטחים הציבוריים מסביב לקניון, לאחר שנים שהוזנחו", נמסר מדוברות העירייה. "פנים הקניון ותפעולו נמצא בבעלות פרטית ועל אף זאת, לפנים משורת הדין ולאור החשיבות של הנושא לתושבי שכונת שיכון המזרח – עיריית ראשון לציון הגיעה למתווה להחלפת הדרגנוע מול בעלי הנכסים בקניון, ואנו מקווים כי בקרוב יחלו העבודות להחלפתו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות