n
דף הבית / בריאות / בניין עיריית ראשון לציון הואר לרגל חודש המודעות לסרטן הערמונית

בניין עיריית ראשון לציון הואר לרגל חודש המודעות לסרטן הערמונית

חודש מודעות סרטן הערמונית: עיריית ראשון לציון האירה את מבנה העירייה בצבע תכלת

בניין עירייה צילום דוברות ראשון לציון
צילום: דוברות ראשון לציון

עיריית ראשון לציון האירה את מבנה העירייה בצבע תכלת, במטרה להעלות את המודעות לסרטן הערמונית ולחשיבות הגילוי המוקדם של המחלה, אשר מאפשר את הצלת חייהם של גברים רבים. זאת במסגרת פעילות של עמותת 'חיים עם סרטן הערמונית' ובתמיכת מועצת הבריאות.

חודש נובמבר מצוין ברחבי העולם ובישראל כחודש המודעות הבינלאומי לסרטן הערמונית. מדובר בסרטן השכיח ביותר בקרב גברים בישראל והגורם שני למוות מסרטן בישראל ובעולם.

הגורמים להיווצרות סרטן הערמונית אינם ידועים במלואם, אך ישנם מספר גורמים ידועים המשפיעים על הסיכון לפתח את המחלה, ביניהם גיל והיסטוריה משפחתית. ישנם מקרים מעטים שהרקע למחלה הוא תורשתי.

על פי נתוני משרד הבריאות, מדי שנה מתגלים כ-2,700 חולים חדשים של סרטן הערמונית בישראל וכ-420 גברים מתים מהמחלה. רוב החולים הם יהודים (94.5%) והשאר מהמגזר הערבי. הגיל הממוצע של גברים שנפטרו מסרטן הערמונית עומד על 81.1 בקרב גברים יהודים ו-77.6 בקרב גברים ערבים.

יו"ר עמותת 'חיים עם סרטן הערמונית' איצי (יצחק) באר: "כ- 20% מהמקרים החדשים מאובחנים עם סרטן הערמונית בשלב מתקדם. מכאן עולה החשיבות של הגילוי המקדים. אני לצערי לא תפסתי את המחלה בזמן! לכן אני קורא לכל הגברים, בגילים הרלוונטיים ובאוכלוסיות הסיכון להיבדק, בהתאם להמלצות, באמצעות בדיקת PSA, בדיקת דם פשוטה ובכך לעזור לגלות את המחלה בזמן ולטפל בהתאם. גילוי מוקדם עשוי להציל חיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

0faaff44-703d-43a7-b594-2f7fa4efc2b9

אחלה דיל

תפריט נגישות