n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / אנשי "מניב" ראשון, עם טיפים לחיסכון במים בעיצומו של השרב

אנשי "מניב" ראשון, עם טיפים לחיסכון במים בעיצומו של השרב

עם הטמפרטורות המגיעות בימים אלו לנקודת רתיחה עלתה בשנים האחרונות גם המודעות לחיסכון ושימוש חכם במים. מומחי מניב חברת המים והביוב העירונית של ראשון לציון ריכזו עבורכם עצות שיעזרו לכם לחסוך במים בימים הלוהטים

בניין מניב צילום מניב ראשון לציון
צילום: מניב ראשון

בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לשינויי האקלים והסביבה המושפעים באופן ישיר מפעולות האדם, שימוש גובר בחומרים סינתטיים וכמובן בזבוז של משאבי הטבע והמים. כיום, יודעים בעולם, כי להתנהלותנו השפעה ישירה על איכות החיים שלנו וכמובן על המארג העדין של הטבע.

בחברת המים והביוב של ראשון לציון 'מניב', מקפידים לבצע תחזוקה שוטפת ולהשקיע בחידוש תשתיות המים העירוניות בכדי להבטיח שימוש חסכוני ונכון. כך למשל, בעונת החורף נאגרים מי גשמים המשמשים להשקיית הגינות העירוניות בקיץ ברחבי העיר ובכך נחסך שימוש במים בשווי מיליוני שקלים בשנה. יחד עם זאת, צריכה נבונה של מים מחייבת גם תשומת לב של המשתמשים. בעזרת כמה טיפים קלים ליישום, ניתן למחזר את המים ולהשתמש בהם באופן מיטבי:

השרב כבר כאן: הטיפים של מניב לחיסכון במים בקיץ

מעלים את המודעות – ראשית מומלץ לקיים שיחה עם בני הבית ולהסביר להם את חשיבות החיסכון במים. תשמחו לשמוע שגם לילדים יש רעיונות יצירתיים שיתרמו להפחתת צריכת המים הביתית

מתקלחים וחוסכים – בימי הקיץ החמים מתקלחים הרבה, אך גם כאן, החיסכון הוא פשוט: בזמן שמכוונים את המים לטמפרטורה הנכונה מתבזבזים בממוצע עד שלושה ליטרים של מים. לכן, הניחו דלי ואספו את המים, בהם תוכלו להשתמש להשקיה ולניקיון הבית.

מצחצחים שיניים כשהברז סגור – זוכרים לסגור את ברז המים במהלך צחצוח השיניים? פעולה פשוטה שתוביל לחיסכון בצריכת המים הביתית

מיכל הדחה חסכוני – מומלץ להשתמש או להתקין מיכל הדחה דו כמותי. שימוש במיכל כזה מביא לחיסכון של לפחות 18 ליטר מים לנפש ביום.

שוטפים כלים וחוסכים – בעת שטיפת הכלים אנו מבזבזים כמויות גדולות של מים, ולכן אם ברשותכם מדיח כלים, מומלץ להשתמש בו להדחת הכלים. אם אתם שוטפים כלים באופן ידני הקפידו לסגור את הברז כשאינכם זקוקים למים בזמן השטיפה.

חוסכים מים בניקיון הבית – בשימוש במים בניקיון הבית והרכב הקפידו להשתמש בדלי ולא לעשות שימוש בצינור שמבזבז כמות גדולה של מים.

תחזקו את תשתיות המים – מומלץ לוודא שצינורות המים תקינים ולשלול נזילה סמויה. איך בודקים? – סגרו את ברז המים הראשי של הבית ובדקו את מד המים, אם הפרפר במרכז מד המים עדיין מסתובב, ישנה נזילה. בנוסף, מומלץ להתקין בברזי המים הביתיים "חסכמים" החוסכים עד שליש מצריכת המים החודשית.

תקנו נזילות, דליפות וליקויים במהירות – ברז מטפטף או נזילה קטנה אולי לא גורמים נזק מידי, אבל בטווח הארוך ההזנחה גורמת לא פעם להחמרת הבעיה, לבזבוז מים וכסף, כמו גם לבלאי שנגרם מנזקי הנזילה. הקפידו לתקן כל נזילה במהירות האפשרית וכן להקפיד על סגירת הברזים ומניעת טפטופים.

תכננו את הגינה מראש – מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי ולתכנן את הגינה כך שהצמחים ימוקמו בהתאם למאפיינים שלהם ולתדירות השקיה דומה, השתמשו בצמחים חסכוניים במים.

השקו את הגינה עם מים ממוחזרים – כדי להשקות את הגינה והעציצים הביתיים מומלץ להשתמש במים ממוחזרים. למשל, אגרו את המים הנוזלים מצינור המזגן בבקבוקים גדולים. עם המים האלה ניתן להשקות גינות ועציצים. טיפ נוסף הוא להשתמש במים המשמשים לשטיפת פירות וירקות להשקיית עציצים ביתיים. בנוסף, כוונו את שעות ההשקיה לשעות הערב ובכל מקרה לא לשעות החום הכבד שבהן קצב אידוי המים הוא גבוה במיוחד.

שימוש נבון במי בריכה – כאשר ממלאים בריכה קטנה המיועדת לילדים, ניתן לכסות אותה בתום השימוש, למשל עם יריעת ניילון עמידה. אם ברשותכם בריכה מקצועית הכוללת מערכת שאיבה וחיטוי מומלץ להקפיד על שגרת הטיפול בבריכה. שימוש נכון יבטיח חודשים ארוכים של מים נקיים ובטוחים לשחייה. בנוסף, הקפידו לכסות את הבריכה בצורה יסודית על מנת למנוע התרבות יתושים הנמשכים למקורות מים עומדים.

לסיום ואולי חשוב מכל – הקפידו לשתות מי ברז טעימים ונקיים. מומלץ תמיד ובמיוחד בימים חמים שכאלו!

אישה שותה כוס מים צילום מניב ראשון לציון

צילום: מניב ראשון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

image003

תערוכה מיוחדת בבת ים: מהגטו ל"שכונת חיים"

תפריט נגישות