דף הבית / חדשות העיר משני / "האופן בו פועל המתקן כיום הוא שערורייתי"

"האופן בו פועל המתקן כיום הוא שערורייתי"

רונן דמארי

מאז תחילת השנה מקיים המכון הווטרינרי במשרד החקלאות נתיחות בעלי חיים באוהל פתוח. בעירייה אומרים כי מאחר שמדובר גם בנתיחות בעלי חיים שמתו ממחלות מדבקות ומסוכנות לבני אדם ולבעלי חיים אחרים, קיים חשש שבעלי חיים, מעופפים וחרקים עשויים להפיץ את המחלות. כמו כן, התשטיפים המגיעים למערכת הביוב אינם עוברים כלל טיפול.  כאמור, העירייה הגישה השבוע צו הפסקה שיפוטי בבית המשפט לעניינים מקומיים, על מנת להפסיק לאלתר את הפעילות באוהל. כזכור, השימוש באוהל נעשה לאחר סגירת חדר הנתיחות במבנה המכון לשיפוצים, שעדיין לא ידוע מתי יסתיימו.
"קיימת ללא ספק סכנה של זליגת גורמי מחלות מידבקות לבני אדם ולבעלי חיים הנמצאים מחוץ לשטח האוהל" כתב הווטרינר העירוני, ד"ר יהונתן אבן צור, בדו"ח שצורף לבקשה "האופן בו פועל המתקן כיום הנו לא פחות משערורייתי ומסכן במיוחד ובאופן מיידי את העובדים בו". הווטרינר הוסיף והמליץ להפסיק את הפעילות באוהל "עד להסדרת כל הליקויים הקיימים המסכנים את הציבור". בעירייה מציינים כי גם משרד הבריאות, שאף קיים סיור במקום עם נציגי משרד החקלאות, התרשם כי במקום ליקויים רבים. בעירייה מבהירים כי השימוש באוהל אסור שכן לא ניתן למקום היתר ובכך נמנע מגורמי המקצוע, האמונים על שלום הציבור, בריאותו וביטחונו, לתת חוות דעת המשקפת את האינטרס הציבורי.

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "משרד החקלאות פועל על פי דין. בתוך כך, ההחלטה לעשות שימוש באוהל התקבלה על ידי מומחים בתחום, שחשבו כי התנאים באוהל אינם נופלים ממתקן הנתיחות הישן, וכי אין כל שוני בטיחותי בעבודה המתבצעת במתקן הארעי לבין העבודה שהתבצעה בחדר הנתיחות הישן לפני השיפוץ. יתר על כן, יש להדגיש כי כל הפעילות במקום מתבצעת על פי הנחיות ממונה בטיחות ועל פי הנחיות של יועץ בטיחות חיצוני. יובהר, ההחלטה התקבלה על ידי צוות שלם ולא על ידי גורם יחיד, כזה או אחר, במערכת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות