n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / אירועי ט"ו בשבט 2024 בראשון לציון

אירועי ט"ו בשבט 2024 בראשון לציון

חלוקת עצי פרי לתושבים, מארזי יצירה ושתילה לפעילות מגבשת, סיורי ליקוט ושלל אירועים קהילתיים: עיריית ראשון לציון חוגגת את ט"ו בשבט

ילדים טו בשבט עציצים שתילים צילום דוברות ראשון לציון

עיריית ראשון לציון תציין את חג ט"ו בשבט בשלל אירועים קהילתיים ללא כל עלות: לכבוד חג האילנות, תחלק העירייה לתושבות ולתושבים עצי פרי איכותיים לשתילה בבניינים משותפים או בחצרות פרטיות במסגרת פרויקט "אמץ עץ" שנועד לייער את העיר. בין העצים שיינתנו לשתילה ללא כל עלות: קלמנטינה / תפוז / אשכולית / פומלית / תפוז ננסי / לימון ננסי / לימון.

החלוקה תתבצע ביום שלישי (23.1.24), בין השעות 16:00-13:00, בשני מוקדים: במזרח העיר – בחניית בית העלמין ברחוב יוסף בורג; במערב העיר – בחניית הלייב פארק.

יש להירשם לחלוקה מראש בקישור: https://rishonlezion.fillout.com/amatzetz. לאחר ההרשמה, יידרשו התושבים לשלוח תמונה של המקום המיועד לשתילה ויזכו לליווי מקצועי לשתילה נכונה מטעם מינהל איכות הסביבה.

ועדי בניינים מוזמנים לקחת חלק במיזם המשותף של מינהל קהילה ומינהל איכות הסביבה – "זורעים שכנות טובה בקהילה". במסגרת הפעילות, תחלק העירייה מארז של חומרי יצירה הכולל ראש דשא, שתילים וערכת שתילה. הדיירים יוכלו לחגוג יחדיו בארוחת ערב משותפת שבה כל דייר מביא את המאכל המיוחד שלו. ועדי בניינים שמעוניינים להצטרף מוזמנים להירשם בקישור: https://www.coing.co/RishonLeZion_Holidays.

מינהל איכות הסביבה יקיים שני סיורי ליקוט ללא כל עלות, במסגרתם ייהנו התושבות והתושבים מסיור בטבע להכרת צמחי הבר האכילים, ילקטו צמחי מאכל ויבשלו ביחד בשטח. הסיורים יתקיימו ביום שישי, ה-26.1.24, בשני מועדים: 13:00-11:00 ו-15:30-13:30, בהרשמה מראש בלינק: https://www.shvilhalikut.com/rlz.

בנוסף תחלק העירייה כ-23 אלף שתילים עם ערכות שתילה ל-440 גני הילדים בעיר; כ-7,000 שתילים לילדי כיתות א'-ב' בבתי הספר, כאשר כל תלמיד יקבל שתיל הביתה; וכ-300 שתילים לאזרחים הוותיקים. כמו כן, תשתול העירייה פרחים ייעודיים בשכונות: אירוסים ישתלו בשכונת האירוס, נרקיסים בנרקיסים ונוריות בנוריות. בנוסף לכך תתקיים פעילות שתילה של מאות עצים ושיחים בתוך מתחמי עשרות בתי ספר בעיר.

במרכזי הנוער ברחבי העיר יתקיימו פעילויות מיוחדות לכבוד החג לאורך כל השבוע: במרכז הנוער כרמים יקיימו ביום ראשון (21.1) פעילות ט"ו בשבט יחד עם אזרחים ותיקים; ברמת אליהו יתקיים ביום שלישי (23.1) הפנינג קהילתי; במקיף ז' בית ספר רביבים תתקיים ביום שלישי פעולה מיוחדת לחג עם בני נוער "כנפיים של קרמבו" לילדים עם ובלי צרכים מיוחדים; במרכז הנוער גלים יכינו לאורך השבוע גינת ירק וייהנו מהפנינג שכונתי עם תחנות יצירה, הפעלה וריקודים; במרכז הנוער שקמה יכינו ביום חמישי (25.1) גינה קהילתית ומיצג הנצחה וגבורה; ובאותו היום יגיעו המד"צים של הנוערנט לבית האבות הבולגרי לחגיגת ט"ו בשבט עם שתילה, שירים וריקודים.

הקהילה הגאה תוכל ליהנות בחג (חמישי, 25.1) מהצגה לילדים והכנת שתילים במתנ"ס שיכוני המזרח; ובישיבת ההסדר אנילביץ' תתקיים ביום שני (22.1) פעילות אפייה מיוחדת לילדים ולהורים המותאמת גם לצליאקים.

במוזיאונים יחגגו את ט"ו בשבט באירועים בתשלום סמלי: במוזיאון ראשון לציון יתקיים סיור מיוחד לאזרחים ותיקים עם בינגו ט"ו בשבט, משחקים של פעם ועוד. לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים: https://eventbuzz.co.il/ijjay. במוזיאון אגם תתקיים ביום שבת (27.1) פעילות לכל המשפחה הכוללת סיור תיאטרלי לקטנטנים, סדנאות יצירה קינטיות לילדים והצגה של תיאטרון הקרון "למה בכה הדג?". לפרטים ולרכישת כרטיסים: https://did.li/4uQlC.

ילד שתיל עץ טו בשבט צילום דוברות ראשון לציון

ראש העירייה, רז קינסטליך: "חגיגות ט"ו בשבט מתקיימות השנה בצל המלחמה, ועדיין היה חשוב לנו לקיים פעילויות מגבשות וקהילתיות ללא כל עלות כדי שנוכל לחגוג ביחד את המסורת, את הטבע ואת תרומתו הנהדרת לחיינו. אני מזמין את התושבות והתושבים להצטרף אלינו ולקחת חלק בשלל האירועים, ומאחל לכולנו ימים טובים יותר של התחדשות, צמיחה, שקט וביטחון".

טו בשבט רז קינסטליך ילדים צילום דוברות ראשון לציון

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות