n
דף הבית / ראשון-לציון / צרכנות ראשון לציון / סוגי השקעות אלטרנטיביות

סוגי השקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות רלוונטיות עבור כל אדם שמחפש תוספת יציבות, פוטנציאל תשואה נוסף וגידור סיכונים לתיק השקעות. מדובר על השקעות שמהוות תחום שעל פי הצפי, יצמח בשנים הבאות ב50 אחוזים

השקעות
צילום: pixabay

בעוד שעד לפני כמה שנים השקעות אלטרנטיביות היו עניין אשר היה רלוונטי ושמור לגופים מוסדיים בלבד, הפופולריות שלהם כיום עולה גם בקרב הקהל הפרטי. היקף ההשקעות הפרטיות האלטרנטיביות על פי המחקרים בעולם גדל באופן עקבי מסך של 3.1 טריליון דולר בשנת 2008 ל9.44 טריליון דולק בשנת 2018. עד שנת 2023 על פי המחקרים ההיקף של ההשקעות אלטרנטיביות (חוץ בורסאיות) צפוי לעמוד על 14 טריליון דולר אמריקאי.

מהי השקעה אלטרנטיבית?

בשנים האחרונות כאמור ישנם לא מעט משקיעים אשר מביעים עניין בהשקעות אלטרנטיביות בשל החשיפה הרחבה יותר שלהם להשקעות מסוג זה. בכדי להבין באיזה השקעות בעצם מדובר, חשוב להכיר את המושגים הבאים: הקצאת נכסים לאפיקי השקעה ומוצרי השקעה.

כאשר מדובר על הקצאת נכסים לאפיקי השקעה, מדובר בעצם על הליך שבו משקיע מחליט מהו היקף ההשקעה או מידת החשיפה שהוא מעוניין ליצור למגוון אפיקי השקעה. מטרת החשיפה הפיננסית לאפיקי ההשקעה המדוברים היא לייצר למשקיע תשואה לאורך תקופת ההשקעה. בין אפיקי ההשקעה המרכזיים ניתן למצוא: השקעה המזומן, השקעה בפיקדונות, השקעה במניות, במט"ח, בחוב ועוד.

מוצר השקעה הוא מכשיר פיננסי או נייר ערך אשר באמצעותו בוחרים משקיעים להיות חשופים לאפיקי השקעה שונים. בין המוצרים הללו ניתן למצוא: אגרות חוב, מנירות שהונפקו לציבור ונסחרות במסגרת בורסה מוסדרת, קרנות סל, פיקדונות בנקאיים, קרנות נאמנות, תוכנית חיסכון ועוד.

ניתן לומר כי מוצר השקעה אלטרנטיבי איננו משתייך לאחת מהקטגוריות הללו. לרוב מוצר מעין זה יאפשר חשיפה לאחד מאפיקי ההשקעה שהוזכרו, באמצעות מוצר שיהיה בעל מאפיינים שונים כגון השקעה פרטית שתתבצע באמצעות התאגדות משפטית פרטית ולא ציבורית, פרופיל סיכון סיכוי שיהווה את היחס בין הסיכון הגלום במוצר ההשקעה לבין התשואה, המתאם בין המוצר האלטנרטיבי לתיק השקעות סחיר של המשקיעים שיהיה נמוך או שלילי, נזילות מרובה של המוצר, תנודתיות קצרת טווח בשוק ההון ועוד.

מדוע כדאי לבחור בהשקעות אלטרנטיביות?

אם אתם תוהים מהו בעצם היתרון הגדול של השקעות מעין אלה, כדאי שתדעו שבזכות פרופיל התשואה והסיכון המשופר וכן המתאם הנמוך לתיק ההשקעות הסחיר של המשקיעים, ניתן לשפר את פוטנציאל התשואה על תיק ההשקעות ולהקטין את התנודתיות והסיכון הכולל של התיק. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי למוצר השקעה אלטרנטיבי אין מחיר שוק יומי ותוך יומי, דבר שיכול להוות חיסרון לחלק מהמשקיעים.

ומה בשורה התחתונה?

ניתן לומר בשורה התחתונה כי השקעות אלטרנטיביות רלוונטיות מאוד עבור משקיעים מתוחכמים שיש להם יכולות פיננסיות גבוהות וכן הבנה פיננסית גבוהה. מלבד זאת, מדובר על השקעות הרלוונטיות עבור אדם שמעוניין להיעזר באנשי מקצוע שמבינים בתחום, על מנת להפיק מההשקעה המדוברת את המרב. חשוב לזכור כי השילוב של השקעות אלטרנטיביות בתיק ההשקעות של כל משקיע, מספק ערך נוסף למשקיע מההיבט של הורדת סיכון שגלום בתנודתיות של התיק. כאשר משקיעים בהשקעות מעין אלה בצורה נכונה וחכמה, ניתן להפיק מהם תשואה נאה מאוד ועל כן, כל משקיע כיום חייב לקחת בחשבון גם את תחום ההשקעות האלטרנטיביות.

כיצד תשקיעו בצורה נכונה בתחום זה?

אם תחום ההשקעות האלטרנטיביות מאוד מעניין אתכם, כדאי מאוד שלא תנסו להשקיע באופן עצמאי בתחום זה. כיום ניתן למצוא לא מעט אנשי מקצוע שמכירים היטב את התחום. אנשי מקצוע מעין אלה יעניקו לכם את כל הידע הנחוץ לכם לצורך השקעות מעין אלה ואף יכוונו אתכם ויסייעו לכם לעשות זאת בפועל.

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-09-10 בשעה 00.27.03

המדף של בתי עם מוצרי ניקיון לפסח: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות