n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / שבועיים לפני חתונת ביתו נפטר הרב יהודה כהן

שבועיים לפני חתונת ביתו נפטר הרב יהודה כהן

טרגדיה: הרב המוכר והאהוב נפטר מקריסת מערכות בגיל 49 והותיר אחריו אלמנה וחמישה יתומים. בעוד כשבועיים מתחתנת ביתו הבכורה ובנו יחגוג בר מצווה בעוד חודשיים. הקהילה נרתמה לתרומה למשפחה ומבקשת את עזרת הציבור.

הרב יהודה
הרב יהודה כהן ז"ל, צילום באדיבות אשר בן זיקרי

אין כמעט אדם בראשון לציון שלא הכיר את הרב יהודה כהן שנפטר בשבוע שעבר ביום רביעי בבית החולים לאחר שהיה מאושפז ונלחם על חייו. הרב כהן נפטר מקריסת מערכות והותיר אחריו אלמנה וחמישה ילדים, כאשר ביתו תתחתן ביום ה30 למותו ובנו יחגוג בר מצווה בעוד כחודשיים.

יהודה כהן היה רב בית הכנסת "מורשת כוהנים" שבמרכז העיר, מגיד שיעורי תורה בבתי כנסת נוספים, שימש כחזן במניין סליחות המרכזי בעץ החיים במשך 23 שנים שהיו מגיעים לשם אלפי בני נוער.

" הרב יהודה כהן לימד אלפי ילדים אתה הפטרה לעלייה לתורה בבית הכנסת" סיפר חבר קרוב ל"גל גפן" הבן שלו יחגוג בר מצווה בעוד פחות מחודשיים והוא לא יהיה לידו, זה עצוב ולא נתפס וקורע את הלב"

כעת אשר בן זיקרי חבר קרוב של המשפחה מבקש את עזרת הציבור לאלמנה ולחמשת הילדים, לחתונת הבת שתערך ב30 למותו ולבר המצווה של הבן.

"אני לא נוהג להתרים" אומר אשר מי שאחראי על איסוף התרומות, "אבל המקרה הזה כל כך קשה שאני חייב עבור המשפחה, אלמנתו של הרב כהן עובדת כסייעת בגני ילדים של רשת חב"ד והמשכורת כטיפה בים כדי לחתן בת ולהאכיל חמישה ילדים".

שמעון חנימוב גבאי בית הכנסת "נחלת שמעון" מספר על הכרותו הקרובה לרב כהן "את הרב יהודה כהן הכרתי לפני קצת יותר משלושים שנה, אני הייתי ילד לפני בר מצווה הלומד בבית ספר סיני, הוא בחור צעיר מעוטר בזקן קטן וחיוך מאיר מלחי אל לחי וחמימות שלא מוצאים אצל כל אדם.
באותו זמן החל ר' יהודה להתחזק בשמירת תורה ומצוות והחל ללמוד בישיבה לחוזרים בתשובה, אחת מהתכונות שאפיינו אותו היה יכולת ניתוח של סוגיות מורכבות ברגעים ספורים ואת אותו סוגיה מורכבת היה "מאכיל בכפית" את שומעי לקחו.
בתקופה זו הכרתי את ר' יהודה, לאחר שהתיישר והפך לתלמיד חכם, כאמור מאור פניו היה מחיה כל נפש עצובה, תמיד היה מדבר בנועם ולא מתלהם עם שום אדם, יתרה מכך היה אדם ש"אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה".
בשבתות כאשר היה מעביר שיעורים בגמרא בבית הכנסת "מורשת כהנים – נחלת שמעון" ברחוב יהודה לייב 4, היו מגיעים ברגל תלמידים ממערב ראשון, קרית גנים כרמים וכו'.
בחודש אלול בשעת חצות לילה היה מקיים מעמד של סליחות בבית כנסת עץ חיים במעמד של עשרות ומאות מתפללים. קולו הערב היה נכנס ללב המתפללים ומרטיט את ליבם.
ר' יהודה לעולם לא שכח מאיפה הוא בא, ועל כן הוא ניסה ואף הצליח למשוט נוער אובד, ואף הצליח בכך פעמים רבות.
בשנים האחרונות לקתה אימו בדימנציה והוא נשאר לעזור לה בביתה ולסעוד אותה.
לפני כשלושה שבועות חלה בפתאומיות והגיע לקריסת מערכות ובליל רביעי שעבר הוא החזיר את נשמתו לבורא בהשאירו אחריו אשה וחמשה ילדים.
בימים אלו אנו חבריו, תלמידיו וכל שומעי ליקחו מתארגנים לעזור למשפחתו ולחזקם להמשך חיים של כבוד, כיוון שכך הרמנו קמפיין מימון המונים על מנת לעזור ולחזק את האלמנה וחמשת היתומים.

לתרומות:

https://www.charidy.com/keren308/54370

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות