n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: הצמידו סכין לגרון, ריססו גז פלפל ושדדו אדם בנווה דקלים

ראשון לציון: הצמידו סכין לגרון, ריססו גז פלפל ושדדו אדם בנווה דקלים

תושבי שכונת נווה דקלים בבהלה: אתמול הותקף אדם ליד רכבו ונשדד בשעות הערב עם איומי סכין. הוקם משמר שכונה. תושב: אין תחושת ביטחון. המשטרה: התקבלה תלונה שנבדקת

שודד עם סכין אילוסטרציה. קרדיט צילום: pixabay
אילוסטרציה. קרדיט צילום: pixabay

תשובי שכונת נווה דקלים במערב ראשון לציון מרגישים חוסר ביטחון מוחלט בשכונה. אתמול נשדד אדם כשחזר מיום עבודה סמוך לשעה שש וחצי בערב. הוא החנה את רכבו וכשיצא ממנו הגיעו שני שודדים עם מבטא ערבי, הצמידו סכין לגרון ואילצו אותו להוריד את השעון שהיה על ידו .לאחר מכן ריססו עליו גז פלפל ונמלטו. לפני כחודש מיקרה דומה כאשר צעיר בשנות העשרים לחייו יצא בלילה להביא דבר מה מרכבו באותו האזור שבשכונת נווה דקלים, גם במקרה הנ"ל התנפלו עליו שני שודדים ובאיומי סכין אילצו אותו לנסוע לכספומט הקרוב ולהוציא להם כסף במזומן https://bit.ly/3CvnJBe

בעקבות הפשיעה העולה השכונה, לפני שלושה שבועות הוחלט להקים " משמר שכונה" בנווה דקלים.  אושרית דמסקי בת 41 אמא לשלושה ילדים היא רכזת סיור משמר השכונה בנווה דקלים.

"בתקופה האחרונה יש לנו גל פריצות לבתים, כלי רכב ויחידות דיור, לצערי בשכונה ישנם הרבה שבח"ים שבונים כאן וישנים במקום כדי לא לחזור כל יום לשטחים, ככל הנראה בלילה הם מסתובבים ומחפשים לאן ניתן לפרוץ" מספרת דמסקי.

איך התחיל הרעיון?

"הילדים שלנו מאוד מפוחדים להסתובב בשעות הלילה בעקבות המצב, שמענו שיש משמר שכונות במקומות אחרים בעיר ומכאן יצא הרעיון, אנחנו כרגע במשמרת אחת בלילה במגמה ליותר, כאשר הניידת עוברת בכל הרחובות וזה גורם להרתעה, אנחנו מקווים שזה יוריד את רמת הפשיעה, המטרה היא להחזיר את הביטחון והשקט לשכונה.

יש לך דוגמא לכך שזה עוזר?

כן, בשבוע שעבר הסתובבתי בערב עם הניידת של החברה לביטחון, הייתי במשמרת לילה של משמר השכונה, בסביבות שתיים בלילה ראיתי שני גברים בתוך רכב מתצפתים על בית בשכונה, פתחתי את החלון בניידת ושאלתי אותם אם הם מחפשים משהו, הם ענו במבטא ערבי ומיד הניעו את הרכב ונעלמו, יכול להיות שהצלחתי להציל בית מפריצה.

נכון לעכשיו קבוצת משמר השכונה של נווה דקלים מונה 40 איש שמשבצים את עצמם למשמרות, השיתוף פעולה נעשה יחד עם החברה לביטחון שמספקת רכב,  מכשיר קשר, טלפון ישיר של מנהל תורן ואת כל המעטפת." אנחנו ערים לתנועה, אם יש בעיה חריגה אנו יוצרים קשר מיד  מול המנהל תורן ומזעיקים עזרה" אומרת דמסקי.

ליצירת קשר והצטרפות למשמר השכונה: אושרית 0558819870

מהמשטרה נמסר: "התקבלה תלונה שנבדקת"

WhatsApp Image 2023-02-15 at 15.06.29
אושרית דמסקי צילום פרטי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות