n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: העירייה סימנה את המדרכות לטובת בעלי המוגבלויות

ראשון לציון: העירייה סימנה את המדרכות לטובת בעלי המוגבלויות

בעלי מוגבלויות ובהם חברי מועדון העיוור פנו לראש העירייה והתלוננו על הקושי להתנייד במרחב הציבורי בשל הוצאות כסאות, שולחנות ומתקנים למדרכות. רז קינסטליך, שהחליט לסמן את המדרכות ולהנגיש אותן לציבור, אמר: "כולם ירוויחו מזה, בתי העסק וגם התושבים". עידו פינצ'י, מנהל מועדון העיוור: מה שהתחיל מרעיון בחוג לעיתונאות הסתיים בביצוע של ראש העיר. כולם זכו"

WhatsApp Image 2022-12-14 at 18.13.05
צילום: המועדון לעיוור

גם אתם נתקלתם בקווים על המדרכות ברחוב רוטשילד ותהיתם מהם? עיריית ראשון לציון החליטה לסמן את המדרכות ובכך לסייע לבעלי מוגבלויות ולהגדיר את מתחמי הישיבה של העסקים ברחוב הראשי.

לפני מספר חודשים קיימו חברי מועדון העיוור ריאיון עם רז קינסטליך, ראש העירייה. במהלך הריאיון, שקיימו במסגרת חוג לתקשורת בהדרכת עוז בן יצחק, תושב העיר ולשעבר עורך ועיתונאי ב"ידיעות אחרונות", העלו בפניו חברי המועדון את הקושי הרב ללכת בבטחה ברחובות הראשיים בעיר. בין השאר הם טענו כי בעלי העסקים הוציאו שולחנות וכיסאות למדרכות, צמצמו את המרחב הציבורי והדבר מקשה עליהם.

חברי המועדון מצאו אוזן קשבת וקינסטליך אף יצא עימם לסיור כדי לעמוד מקרוב על המגבלות שמונעות מהם להתנייד בביטחון במרחב הציבורי.

השבוע נראו התוצאות בשטח. עובדי העירייה סימנו קווים לבנים ברחוב רוטשילד שמטרתם לקבוע באופן מוגדר וברור את אזורי הישיבה מחוץ לבתי האוכל, דבר שיעניק מרחב ציבורי מונגש.

"בתקופת הקורונה אפשרנו לעסקים להוציא את מרכולתם החוצה גם ללא היתר בכדי לסייע ולהקל עליהם בתקופה הכל כך מורכבת שעברו", כתב קינסטליך בדף הפייסבוק שלו. "השנה, כבכל שנה, נערכנו להוצאת היתרים להצבת שולחנות ומתקנים מחוץ לבתי העסק. אז מה בכל זאת שונה? לאחר קבלת מספר תלונות מתושבים עם מוגבלות המתקשים לעבור במדרכות וליהנות בעצמם מהמרחב הציבורי, התחלנו השבוע בסימון מוגדר וברור של אזורי הישיבה המותרים לבתי אוכל בעיר.

"זה אומר שכולם מרוויחים – בעלי העסקים מקבלים אזור ישיבה חיצוני לטובת בית העסק שלהם, וכלל התושבים מקבלים מעבר נוח ומרחב ציבורי מונגש".

קינסטליך הוסיף ואמר כי בקרוב יורחב הסימון לרחובות הרצל, ז'בוטינסקי וירושלים.

עידו פינצ'י, מנהל מועדון העיוור, נרגש בשל כך ומסר לגל גפן " כל הכבוד לראש העיר רז קינסטליך שנרתם והקשיב ופעל למען בעלי המוגבלויות והעיוורים בעיר. היוזמה החלה מחוג העיתונאות במועדון לעיוור שמעביר עוז בן יצחק עורך ועיתונאי לשעבר ב"ידיעות אחרונות".

עבודת הגמר היתה לראיין את ראש העיר, הריאיון נערך בזום בקורונה ועלתה המצוקה של בעלי המוגבלויות והעיוורים בשל חסימת מדרכות ע"י בעלי עסקים, סוכם על סיור שבשל הקורונה נדחה, לפני כשבועיים נערך הסיור ומיד אחריו כבר סומנו קוויי גזרה ברורים, בעיני זו ברכה לכולם ולא רק לבעלי המוגבלויות, לכל תושבי העיר, אני מברך על כך את ראש העיר ובטוח שזה יהיה לטובת כולם"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 15.43.46_eb03100d

ראשון לציון: שריפה בדירה ברחוב הרצל

תפריט נגישות