n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: בית המשפט לענייני משפחה בעיר ייסגר ויעבור לפתח תקווה

ראשון לציון: בית המשפט לענייני משפחה בעיר ייסגר ויעבור לפתח תקווה

לאחרונה התקבלה החלטה של משרד המשפטים לסגור את בית המשפט לענייני משפחה שבמערב העיר בשכונת קרית הלאום ולהעבירו לפתח תקווה, המשנה לראש העיר עידן מזרחי במכתב לשר המשפטים יריב לוין שישקול מחדש את סגירתו

הפגנת תמיכה מול בית המשפט בעיר. צילום: פרטי
הפגנת תמיכה מול בית המשפט בעיר. צילום: פרטי

 בית המשפט בראשון לציון לעינייני משפחה נותן מענה לתושבי העיר, אבל גם לתושבים מחוצה לו, לאחרונה יצאה הודעה כי בית המשפט ייסגר ויעבור לפתח תקווה, דבר שיקשה מאוד על תושבי העיר להגיע בכל דיון ודיון ובמיוחד למשפחות מעוטות יכולת. המשנה לראש העיר עידן מזרחי פתח עצומה ובנוסף שלח מכתב לשר המשפטים יריב לוין עם הנושא :"עתירה דחופה לשקול מחדש את סגירת בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון"

מזרחי כתב במכתבו:

"כמשנה לראש עיריית ראשון לציון ומחזיק תיק כח אדם אני מוטרד מאוד מההחלטה האחרונה של משרד המשפטים לסגור את בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון והעברתו לעיר פ"ת.

סגירתו של מוסד חיוני זה, אשר היווה מגדלור של תקווה לאינספור משפחות בקהילה שלנו, מציבה אתגרים משמעותיים עבור תושבינו ומאיימת על גישתם לצדק.

הערים אשר יפגעו מן המהלך המתוכנן הינם :קרית עקרון, מזכרת בתיה, ראשון לציון, רחובות, רמלה, לוד וכל המושבים בתפר הקיים. סך הכל כ-מיליון תושבים מכל הסביבה שמקבלים שירות בבית משפט לענייני משפחה בראשון לציון.

בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון מילא תפקיד מכריע בפתרון סכסוכים בדיני משפחה, תוך מתן סביבה בטוחה ותומכת ליחידים המבקשים החלטות הוגנת בנושאים כמו משמורת ילדים, ביקורי ראייה, תיקי גירושין ואלימות במשפחה. הוא שימש משאב קריטי עבור התושבים שלנו, ומציע הדרכה, הגנה ופלטפורמה להביע את דאגותיהם ולחפש צדק. סגירתו תשאיר חלל שיחושו אינספור משפחות בקהילה שלנו.

ההחלטה על העברת בית המשפט לפתח תקווה, על אף שאולי התקבלה מתוך כוונות טובות, תיצור ללא ספק קשיים כלכליים ולוגיסטיים לתושבינו. אנשים רבים יצטרכו כעת לנסוע מרחקים ארוכים כדי להשתתף בדיונים בבית המשפט, במיוחד אלה שאין להם גישה לתחבורה פרטית. זה ישפיע באופן לא פרופורציונלי על אוכלוסיות פגיעות, כולל משפחות מעוטות הכנסה וקורבנות של אלימות במשפחה, שעשויות כבר להתמודד עם אתגרים רבים בחיי היומיום שלהן. בהזזת בית המשפט אנו מסתכנים בדחיקה נוספת לשוליים של אלה שכבר נאבקים, מה שמקשה עוד יותר על הגישה למערכת המשפט.

אני מאמין שהצדק צריך להיות נגיש לכל חברי הקהילה שלנו, ללא קשר למעמדם הסוציו-אקונומי או לנסיבות האישיות שלהם. על ידי סגירת בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון, אנו מגבילים למעשה את יכולתם של תושבינו לממש את זכויותיהם, להגיע להחלטות הוגנות ולהגן על רווחת משפחותיהם. החלטה זו סותרת את הערכים היקרים לנו כקהילה – מחויבות לשוויון, הוגנות ורווחת אחינו.

 לפיכך, אנו, החתומים מטה, תושבי ראשון לציון והסביבה, מבקשים בכבוד רב לשקול מחדש את ההחלטה לסגור את בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון ולבחון במקום זאת פתרונות חלופיים להתמודדות עם האתגרים הקיימים. אנו מאמינים כי בחינה מעמיקה של ההשלכות האפשריות ומחויבות אמיתית לרווחת קהילתנו תוביל למסקנה כי הסגירה אינה לטובת תושבינו.

אנו מפצירים בכם לקחת בחשבון את החששות שלנו ולפעול למציאת פתרון שישמר את הגישה לצדק עבור כל חברי הקהילה שלנו. בכך תפגין את מחויבותך לקיים את עקרונות ההגינות, השוויון והחמלה המגדירים את עירנו האהובה.

אנו מבקשים פגישה כדי לדון בעניין זה עוד יותר ולבחון חלופות אפשריות.אנו בטוחים שביחד נוכל למצוא פתרון שיבטיח שהצדק יישאר בהישג יד לכל תושבינו"

חתמו כאו על העצומה

 

WhatsApp Image 2023-06-13 at 11.43.09
צילום: ים סימן טוב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. עכשיו ילכו לרבנות ובתי הדין שלה כי ביהמ"ש בפ"ת זה חתיכת קאדר, בטח למי שלא מחזיק רכב, בטח למי שמנהל דיונים על פרידה ומנסה לעשות את זה בלי להפסיד עבודה ולהדאיג את ילדיו.
    מדינה בהפרעה!

  2. אני מקווה שגם פיטרו מספר שופטים, ולא רק העבירו את המשכן
    הטמא שלהם מראשון לפתח תקווה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות