n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / טיולים וארועים / כך התאהבתי בבירת הנגב- באר שבע

כך התאהבתי בבירת הנגב- באר שבע

זה התחיל מביקור של יום בפסטיבל סמילנסקי בבאר שבע ונגמר ברומן ארוך עם העיר שעד אז לא ממש הכרתי: אומנים, חנויות קטנות ומטריפות, שוק מושלם, אוכל שהלכה הדיאטה, גלריות וזה רק על קצה המזלג.

תמונה של WhatsApp‏ 2023-09-05 בשעה 22.37.08.jpgפסטיבל
פסטיבל סמילנסקי: צילום מעיין קאופמן

זה התחיל מהבת שלי  שהציעה שנלך יחד לפסטיבל סמילנסקי בבאר שבע, פסטיבל  שהתקיים לראשונה בשנת 2006 כיוזמה עצמאית חתרנית של יוצרים מקומיים אשר רצו לייצר מציאות תרבותית חדשה בעיר באר שבע ולתת ביטוי וחשיפה ליצירה עצמאית מקורית ואותנטיתו מאז הפסטיבל מתקיים בכל שנה בחודשי הקיץ והפך לסמל ומותג של העיר באר-שבע והעיר העתיקה בפרט.

אז הגעתי לפסטיבל והתאהבתי על הדרך בעיר שעברה שינוי מטורף בשנים האחרונות, עיר שיש בה מגוון מקומות בילוי לכולם וכל אחד ימצא מה לעשות בה ולהנות.

סידרתי את היום מהבוקר עד לערב לפסטיבל עם לו"ז צפוף כדי שאנצל את היום והאמת, זה היה קל. באתר התיירות של באר שבע יש לכם הכל ובצורה הקלה ביותר, החל מסדנאות, למקומות לינה, פעילויות למשפחה ולילדים עד לעיר העתיקה. אז סדרתי את הלו"ז והתחנה הראשונה היתה "באר אברהם" מדובר באתר שבעיני חובה לכל ישראלי ויהודי לבקר בו, מגדול ועד קטן, באתר מספרים את סיפורו של אברהם אבינו בבאר שבע, אבי שלוש הדתות.
הביקור מעניק חוויה ייחודית ומשמעותית, המחברת את המבקר לזהותו האישית, תפיסותיו ואמונותיו.
בליווי מדריך, המבקרים פוסעים במעבר אור-קולי ייחודי, בין פסוקי התנ"ך, וממשיכים למיצג מרגש אשר בסופו נגלית הבאר הקדומה. בנוסף, באתר מקיימים ארועי קונספט מגוונים: טקסי קבלת ספר תורה, עליות לתורה כנסים וכו'.

באר אברהם

התחנה הבאה היתה  בבית הספר לצורפות "מעבר לתכשיט", בבאר שבע יש קסם מיוחד עם המון סדנאות בוטיק מגוונות סטייל נווה צדק בתל אביב, רק שיש להם קסם אחר והרבה יותר אותנטי. כך פגשנו את הדס ואלעד שהצורפות היא בDNA שלהם, אלעד סיפר לנו כי פתחו את הסטודיו כדי  להנגיש את המקצוע המסתוריהזה לקהל הרחב.
"במהלך השנים התפתחנו ואיתנו התפתחו התלמידים שלנו" מסבירה הדס, "אנחנו מסופקים ושמחים מחדוות היצירה שפורצת כאן אצלנו בסטודיו בבאר שבע, גם בסדנאות החוויתיות אנחנו רואים אנשים בכמה שעות יוצרים משהו שגורם להם לגאווה, זה מעבר לתכשיט" והיא צודקת, הכנו שתי טבעות זהות אני ועמית שלי, משלב של פלטת מתכת לטבעת מדהימה ויש בזה קסם.

אלעד – 050-2466650
הדס – 0545-801042
פייסבוק: 'מעבר לתכשיט'

צורף

התחנה הבאה היתה מסעדת יקוטה, שמעתי עליה רבות לפני שהגעתי, מדובר במוסד ותיק בבאר שבע הקיים מזה 52 שנה. על תפריטה של המסעדה אחראי שף המסעדה והבעלים שלה, בבר בן מויאל, דור שני להנהלת המסעדה. בבר, הממשיך את מסורת הוריו, ומציע לכל אורחיו את כל פלאי המטבח המרוקני.

מדובר בחוויה של ממש לאוהבי המטבח המרוקאי ( יש מישהו שלא אוהב?) הסלטים, ההגשה, האווירה המנות שעשויות מלאכת מחשבת והקוסקוס כי חובה, גרמו לי לעלות במשקל לפחות קילו, מדובר בחוויה קולינרית שאסור לפספס.

1000034871

משם עייפות ומאושרות ובמרחק הליכה של 2 דקות הגענו לאחוזת אנילביץ, מלון בוטיק יפייפה, בעל 19 חדרים וסוויטות מעוצבים בסגנון ייחודי ואותנטי המשלב בין האדריכלות האורבנית של העיר העתיקה לבין עיצוב מינימליסטי ועכשווי, צבעים חמים ואורגנים, חומרים טבעיים ונגיעות אתניות ליצירת הרמוניה מושלמת.

חווית האירוח במלון כללה בריכה פרטית המוקפת צמחיה ומיקום שקרוב להכל ובעצם מאפשר חוויה קולינרית במסעדות והברים הסמוכים או רגיעה במרחב האישי.

מלון

לאחר מנוחה קצרה החל הפסטיבל שלשמו ולמענו בעצם הגענו פסטיבל סמילנסקי – הפסטיבל הוותיק ביותר ליצירה ישראלית עצמאית שחגג 18 שנים עם רפרטואר מובחר של מופעי מוזיקה, מחול, תיאטרון, אמנות רחוב ואמנות חזותית בעיר העתיקה,
השתתפו האומנים אלון עדר, צנזורה, ריף כהן, השמחות, איזבו, הזאבות, דיויד פרץ, אורי שוחט מארח את: מיכאל סוויסה, סימה נון כהן, עוזי נבון, הזאבות, ועוד… האווירה היתה נהדרת עם מוזיקה ומלא דוכנים של אוכל ויצירה מיוחדת.

פס
צילום: מעיין קאופמן

ביום למוחרת רצינו שוב לנצל עד כמה שאפשר את היום, התחלנו בביקור בצלמנייה – המרכז הבינלאומי לאמנויות הצילום, שכולל את מוזאון המצלמות היחידי בארץ וגלרייה שמציגה תערוכות צילומים מהארץ ומהעולם. בקומה העליונה קיים בית ספר לצילום עם סטודיו לצילום מקצועי, כיתת לימוד וארכיון העירוני של עיריית באר שבע. בחצר צלמנייה מקיימים תערוכות, הרצאות ומופעים. הצלמנייה פתוחה במהלך השבוע ובשישי ושבת במסגרת שבת ישראלית. חוויה נהדרת לאוהבי צילום, היסטוריה ועוד.

צלמניה

משם המשכנו לסדנת שזירת פרחים כדי להמשיך עם אנרגיות נהדרות בסטודיו לבנדר שברחוב האבות 40, בעיר העתיקה.
מדובר בסטודיו לסדנאות שזירת פרחים ועיצוב חתונות ואירועים
את פננו קידמה שיר בעלת המקום שמקיימת גם סדנאות שזירה מחוץ לסטודיו באירועים כמו ימי הולדת ומסיבת רווקות.
"תמיד החלום היה לעסוק בפרחים, מאוד מחוברת לטבע ומשפט שמוביל אותי בחיים הוא :Romaticize your life
הייתה 7 שנים קצינה בצבא במגוון תפקידים בתחום התקשוב והסייבר ולאחר מכן עבדתי כשנתיים בחברת הייטק במרכז
ולפני כחצי שנה החלטתי להגשים את חלום ולפתוח את העסק שתמיד רציתי" סיפרה לנו, היה מושלם וזה לגמרי חובה לעשות לפחות פעם בחיים.

סדנת פרחים

משם החלטנו לקפוץ לשוק הידוע של באר שבע, ופשוט התאהבנו בסחורה, הכי אותנטי שראיתי בחיי, סוחרים ישראלים לצד בדואים, בגדים, תבלינים, פירות ירקות ודגים הכל מהכל עם ריחות מדהימים וכשהתעייפנו והרעב החל לקרסם קיבלנו המלצה על מסעדה עם אוכל טעים וטרי " אידה הלב הרחב", מה אכלנו? הכל! זיתים מרוקאים, קוסקוס, קציצות דגים, סלטים ועוד מלא דברים טובים.

סיימנו את היום בקניון הגראנד הגדול עם שופינג נהדר, וחזרנו למרכז מלאים בחוויות של בירת הנגב באר שבע ואנחנו כבר מתכננות את הנופש הבא לשם והפעם בחול המועד סוכות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]