n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / מחלוקת: האם ראוי שהשרה גולן תנאם בבית העלמין הצבאי?

מחלוקת: האם ראוי שהשרה גולן תנאם בבית העלמין הצבאי?

מאי גולן, השרה לקידום מעמד האישה, תייצג את הממשלה בטקס יום הזיכרון בראשון לציון. הורים שכולים: " לא יעלה על הדעת שמי שלא שירתה בצבא ולא ביצעה שירות לאומי תישא נאום ביום הרגיש, דורשים מראש העיר למנוע את הגעתה". אילנית הרוש, מר"צ: "הממשלה צריכה לשלוח נציג ששירת בצבא". רוני עקירב, אח שכול "הדרישה בעקבות האירועים הפוליטים". יו"ר "יד לבנים": "קיבלנו הוראה לא לערב דעות פוליטיות" עיריית ראשון לציון: "אנו מקבלים את שמות הח״כים והשרים שיגיעו לטקסים העירוניים כנציגים רשמיים ולנו אין קשר או כל נגיעה לבחירתם״.

יום הזיכרון צילום אלי נאמן

הורים שכולים כנגד הגעת השרה מאי גולן לטקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי בראשון לציון. ל"גל גפן" נודע כי נעשו מספר פניות לראש העירייה, רז קינסטליך, להתערב ולבטל את הגעתה לטקס. לטענת מספר משפחות שכולות, "לא יעלה על הדעת שמי שהצהירה על היותה דתייה, קיבלה פטור מגיוס חובה לצה"ל ואף לא עשתה שירות לאומי, תגיע לנחם משפחות שאיבדו את יקיריהם".

על רקע המחלוקות הקשות בעקבות הרפורמה המשפטית, המחאות של המתנגדים לה והשסע המתרחב בחברה הישראלית, התעורר בימים האחרונים מאבק כנגד הגעת נציגי הממשלה לטקסי יום הזיכרון בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ.

היום נודע כי מי שעתידה להגיע לבית העלמין בראשון לציון מטעם הממשלה היא השרה לקידום מעמד האישה, מאי גולן.

"זה לא קשור לימין או שמאל או למחאות ברחבי הארץ", אומר גורם עירוני. "בימים בהם החברה מקוטבת ונוצר בה שסע כתוצאה ממחלוקות פוליטיות יש בעיה לשלוח נציגה שכלל לא עשתה שירות צבאי ואף לא שירות לאומי, זאת לאחר שטענה שהיא דתייה. שולחים נציגה שלא שירתה לנחם משפחות שאיבדו את בנם או בתם במהלך השירות הצבאי? האם זה יעלה על הדעת? בגלל המתיחות והרגישות היה מצופה שישלחו נציג אחר ובכך לכבד את זכר הנופלים ואת המשפחות השכולות".

יו"ר ועד ההורים לשעבר רוני עקירב ואח שכול סיפר ל"גל גפן" על התחושות סביב הנושא :" כל שנה מגיע לבית העלמין הצבאי נושא תפקיד בכיר, בדרך כלל שר אשר מייצג את ממשלת ישראל בנאום המרכזי בשעה 11 בבקר לאחר הצפירה. לצערי אני נוכח בטקס הנ"ל כבר שלושים ושלוש שנים , באזכרה של אחי שי זכרונו לברכה . מעולם לא בדקו ולא נשאלה השאלה מה עברו הצבאי של הנואם. אני מתאר לעצמי שהשאלה צצה השנה בגלל האירועים הפוליטים האחרונים, אך לדעתי אין לקשר זאת עם נוכחות הנואם המרכזי. ברור שכל עיר מעדיפה שיבוא אליה השר הכי בכיר אבל יש לזכור שיש עשרות בתי עלמין צבאיים בארץ. הנוהג הקבוע הוא שראש הממשלה נואם בהר הרצל בירושלים ושר הבטחון בקרית שאול בתל אביב. וכל שאר השרים מתחלקים לערים אחרות. אני קורא לכולם להניח את הפוליטיקה בחוץ ביום הזה, אנא אל תכאיבו לנו המשפחות השכולות ותנו לנו להתייחד לזכר יקירנו ללא הפרעה מיותרת.

חיים דינר יו"ר בית יד לבנים בראשון לציון, אמר ל"גל גפן": קיבלתי הוראה מארגון "יד לבנים" שראשי סניפים לא יביעו את דעתם מבחינה פוליטית.

אילנית הרוש,חברת מועצת העיר(מרצ) מסרה: אין לפגוע בשום אופן בחללי צה"ל ובמשפחות השכולות.
אני חושבת שהממשלה צריכה לשלוח נציג ששירת בצבא ואם אין נציג כזה אז עדיף שאף אחד לא יגיע

תגובת עיריית ראשון לציון: ״כמו בכל שנה, ממשלת וכנסת ישראל אמונות על שיבוץ השרים וחברי וחברות הכנסת בטקסי הזיכרון הרשמיים ברחבי מדינת ישראל ומשרד הביטחון אמון על הטקסים עצמם.
עיריית ראשון לציון מקבלת את שמות הח״כים והשרים שיגיעו לטקסים העירוניים כנציגים רשמיים ולנו אין קשר או כל נגיעה לבחירתם״.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. עדיף שראש עירנו ינאם ולא אותה שרה שלא שירתה והתחמקה מלתת את חובתה למדינה

  2. לדעתי ,
    כמו שאין לנו הזכות לקבוע מי יהיה הרמטכ"ל , אין לנו זכות לסרב לנציג הממשלה , בבואו ליצג את הממשלה..
    כל עוד , הממשלה היא חוקית ונבחרת.
    לעניין הצהרתה של השרה כדתיה ,ולכן לא שירתה בצה"ל, הרי שהדבר מעוגן בחוק , והוא כשר..!!
    והשאלה , מה קורה אם מי שהצהירה בעבר שהיא דתיה, וחזרה בה ..ז"א , "חזרה בשאלה" , האם היא פסולה להבחר לכנסת או מנועה להיות שרה בממשלה חוקית..?
    או שהכל ממניע פוליטי ..?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות