n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / מה בין פסטיבל הספרים בראשון לציון וד"ר עינת הולנדר?

מה בין פסטיבל הספרים בראשון לציון וד"ר עינת הולנדר?

אחד הערבים הבולטים ב"פסטיבל הספרים" שיתקיים ב- 19.6 בהיכל התרבות בעיר נקרא "מהמגירה לקיסריה" עם ד"ר עינת הולנדר,  מוזיקאית ופזמונאית שכותבת למיטב האמנים בארץ ובהשתתפות הזמרת אורית שלום, שתבצע מהשירים וקבוצת ראשוניות כותבות שיקריאו שירים קצרים פרי יצירתן. הערב בשיתוף המשרד לקידום מעמד הנשים

דר עינת הולנדר צילום שלי אבידור
דר עינת הולנדר צילום שלי אבידור

"פסטיבל הספרים" של ראשון לציון, יוצא לדרך ומציין 140 שנה לעיר השפה העברית! הפסטיבל יתקיים בגן המושבה והיכל התרבות בעיר בין ה- 18-23.6 ויציג מגוון רחב של אירועים לכל המשפחה ביניהם המופע "מהמושבה הראשונה לראשונה בערים – סיפורה של ראשון לציון", הפקת מקור ייחודית לרגל חגיגות 140 שנה לעיר שתתקיים ב-21.6  בהיכל התרבות מאיר ניצן בראשון לציון, המגוללת את סיפורה של ראשון לציון בהובלתו של יוסי אלפי והשתתפותם של רוחמה רז, האחים צנחני ותושבים ותיקים נוספים, אתגר קרת בערב עם סיפורים לרגל 30 שנות יצירה, כותבות רבי המכר של הספרות הרומנטית בבוקר של יצירה נשית, הצגות המבוססות על קלאסיקות לילדים, שעות סיפור תיאטרליות, מיצגים מהאגדות, סדנאות יצירה, מפגשים ספרותיים ועוד.

אחד הערבים הבולטים בפסטיבל שיתקיים ב- 19.6 בהיכל התרבות בעיר נקרא "מהמגירה לקיסריה" עם ד"ר עינת הולנדר,  מוזיקאית ופזמונאית שכותבת למיטב האמנים בארץ ובהשתתפות הזמרת אורית שלום, שתבצע מהשירים וקבוצת ראשוניות כותבות שיקריאו שירים קצרים פרי יצירתן. הערב בשיתוף המשרד לקידום מעמד הנשים. ישבנו איתה לשיחה לקראת השתתפותה בערב:

ספרי על הערב?

הערב עומד לעסוק בעולמי כיוצרת ישראלית הכותבת לזמרים מן השורה הראשונה בישראל ובמקביל מטפחת זמרים בתחילת דרכם. זהו לכאורה סיפור על מוזיקה אבל בסופו של דבר זה יהיה שיח על הגשמת חלומות, נחישות והתמדה, כשמשולבת בו נקודת מבט מגדרית.

ספרי אודותיך?

כיוצרת הייתי ממוקדת מטרה מגיל צעיר מאד למרות שפרחתי מאוחר יחסית כאשר יצירותיי החלו להתפרסם בגיל 33. אני מגדירה את עצמי פזמונאית, לא משוררת, ולעיתים אני גם מלחינה את הטקסטים שלי. חלק גדול מן היצירות שלי נכתבו על גבי לחן נתון ולא התחילו דווקא מן הטקסט. בהקשר זה אני מאמינה בשיתופי פעולה יצירתיים ועובדת לאורך השנים עם יוצרים רבים. כך זכיתי לכתוב עם נורית הירש, שלומי שבת, חנן יובל, סגיב כהן, רביב רם בן-מנחם (רביבו) ועוד. אומרים עליי שאני ורסטילית מאד: אני כותבת במגוון ז'אנרים (ילדים, דת, ים-תיכוני ועוד). מה שלא יודעים עליי זה שלעתים אני מעורבת בהיבטים נוספים של היצירה: בעיבוד המוזיקלי, ביחסי הציבור סביב השיר וכן הלאה.

מה התכנית לעתיד?

כרגע אני עובדת על פרויקט של שירים אמוניים עם הזמר והיוצר החרדי, תומר מתנה. בנוסף, מתכוונת לפרסם ספרים נוספים שכתיבתם כבר הושלמה, ולהמשיך לכתוב לזמרים/זמרות נוספים שמרטיטים את לבי.

מה הספר האהוב עליך?

הספר האהוב עליי הוא "על העיוורון" מאת ז'וז'ה סרמאגו.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.26.20_799d3f45

ראשון לציון: מי ראה את נדז׳דה?

תפריט נגישות