דף הבית / חדשות העיר ראשי / ראשון לציון זוכרת

ראשון לציון זוכרת

טקס יום השואה
טקס יום השואה
טקס יום השואה
עצרת ערב יום השואה- צילום- אבי קקון
עצרת ערב יום השואה- צילום- אבי קקון
עצרת ערב יום השואה- צילום- אבי קקון
עצרת ערב יום השואה- צילום- אבי קקון

ביום רביעי הקרוב (1.5.19) תציין עיריית ראשון לציון את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. כמדי שנה, יתקיים מצעד "צועדים וזוכרים" בהשתתפות תלמידים, ניצולי שואה, וטרנים וחניכי אגף נוער וצעירים. הצעדה תצא מרחבת מוזיאון אגם, ברחוב מיש"ר, בשעה 17:45, עד לרחבת האנדרטה לזכר השואה והגבורה בצומת שדרות משה דיין והתקומה. בשעה 18:45 תחל עצרת ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. במהלך הטקס, יבצעו תלמידי קריית החינוך השש שנתית הגימנסיה הריאלית, מקיף יא', מסכת "המלחמה שבתוך המלחמה – מאבק ההישרדות של היהודים בשואה".

מאוחר יותר, בשעה 20:30, יתקיים טקס במתנ"ס רמת אליהו –ברחוב אבא הלל סילבר 2. במהלך הטקס יתקיים מפגש עם כלת פרס ישראל, גילה אלמגור, ובסיומו הקרנת סרטה האוטוביוגרפי: עץ הדומים תפוס.

בשעה 21:00, תתקיים בהיכל התרבות הקרנה מיוחדת של הסרט "רשימת שינדלר" – בבימויו של סטיבן שפילברג והשחקנים ליאם ניסן, בן קינגסלי ורייף פיינס. הכניסה ללא תשלום ומותנית בהזמנה מראש בקופות ההיכל 3701*

למחרת בבוקר, ב- 2.5.19 בשעה 10:00 בבוקר, יתקיים טקס מרכזי "לכל איש יש שם.." ברחבת עיריית ראשון לציון במעמד ראש העירייה- רז קינסטליך, סגנית ומ"מ ראש העירייה- ליאל אבן-זוהר ובביצוע חניכי אגף הנוער והצעירים במינהל קהילה.

"לזיכרון יש כוח" מסביר ראש העירייה, רז קינסטליך, נכד לניצולי שואה "זו השליחות של ניצולי השואה: לזכור ולהזכיר. רק אם נשמע ונשמיע נוכל לזכור ולהזכיר, שאין להקל ראש באיומים החדשים על השמדת עמנו. האנטישמיות ממשיכה להרים את ראשה, יהודים ברחבי העולם מושפלים, מוכים ונרצחים רק בגלל יהדותם ומכחישי שואה ומחוללי שנאה צצים שוב. בכל דור ודור חשוב שנשוב ונזכיר, שאין לנו ארץ אחרת מלבד מדינת ישראל. ואין לנו על מי לסמוך מלבד על עצמנו ועל צבא הגנה לישראל. סבא וסבתא שלי הכירו במחנה העקורים. הם הגיעו לארץ ישראל באוניית נגבה בשנת 1948, נישאו והקימו משפחה למופת. זו הייתה נחמתם וזו הייתה נקמתם. זה היה ניצחונם וזהו הניצחון הגדול של הניצולים על פני הרוע שחפץ בהשמדתם. יהי זכר הקורבנות נצור בלבנו לעד".

בימים אלו מוצגת תערוכה בנושא השואה בבית האמנים ברחוב גבעתי 17. בין היצירות בתערוכה ניתן לראות את "סוס עץ" של האמן תולי זיו ואת "גלויות שלא שלחתי" של האמנית רות אורבך, שני אמנים שהם ניצולי שואה. ניתן לבקר בתערוכה בימי א', ד' ,ו' בין השעות 10:00-12:00, בימי ב', ג' ה' בין השעות 10:00-13:00 , בימי ב' וד' בשעות הערב בין 17:30-19:00 ושבתות בתיאום מראש. בראשון לציון מתגוררים כיום כ- 9000 ניצולי שואה. העירייה, יחד עם קהילת מתנדבים חמה ותומכת, דואגת שיזכו לסיוע ולתיווך במיצוי זכויותיהם, שיהינו מביקורי בית של בני נוער, תלמידים, מד"צים, סטודנטים, חיילים ומתנדבים, וגם: שיספיקו לתעד את סיפורי חייהם.

 

הצעדה השנתית  (צילום: יוסי אלתרמן)
הצעדה השנתית (צילום: יוסי אלתרמן)
הצעדה השנתית  (צילום: יוסי אלתרמן)
הצעדה השנתית (צילום: יוסי אלתרמן)

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות