n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / כתבה ראשונה בנושא חשיפת "גל גפן": האם המסלול האקדמי המכללה למינהל רימתה את העירייה במשך שנים ו"גזרה קופון" של סכומי עתק על חשבון קופת העירייה ותושבי העיר?

כתבה ראשונה בנושא חשיפת "גל גפן": האם המסלול האקדמי המכללה למינהל רימתה את העירייה במשך שנים ו"גזרה קופון" של סכומי עתק על חשבון קופת העירייה ותושבי העיר?

אתם תושבים או בעלי עסקים שומרי חוק שמשלמים ארנונה בראשון לציון? אז הסיפור הבא בשבילכם, על מוסד אקדמי שבנה עוד ועוד (ועוד ועוד) מבנים – אלא שמבדיקת גל גפן עולה ששטחים רבים במכללה מושכרים מזה שנים רבות לעסקים פרטיים. אז מה הקומבינה? המכללה לא טרחה לדווח לעירייה על מרבית דיירי המשנה שלה, קיבלה הקלה בארנונה (של מוסד אקדמי) וגבתה דמי שכירות גבוהים מהדיירים. מה קיבלנו? תושבי ועסקי העיר נושאים בנטל הארנונה, בעוד המכללה למינהל הרוויחה ובגדול.

צילום: המסלול האקדמי המכללה למינהל
צילום: המסלול האקדמי המכללה למינהל

כולנו מכירים את המסלול האקדמי המכללה למינהל: מכללה פרטית הממוקמת במערב העיר, המתפרסת על שטח עצום. מעצם היותה מוסד אקדמי, נהנית המכללה למינהל מתשלום דמי ארנונה מופחתת בשיעור משמעותי, לעומת עסקים מסחריים וזאת, במטרה לקדם את מוסדות החינוך וההשכלה בעיר.

אלא שהמסלול האקדמי המכללה למינהל מנצלת את ההטבה היטב, תוך שהיא משכירה שטחים רבים בקמפוס לגורמים פרטים ומסחריים וזאת, מבלי לדווח על כך לעירייה.

עוד עולה, כי בהסכמים עם העסקים (דיירי המשנה של המכללה) סוכם, כי דמי השכירות כוללים את תשלום הארנונה, תוך שהמכללה מדווחות דיווח שווא למחלקת הארנונה בעירייה ואינה מקפידה לעדכן אודות שטחים מסחריים בקמפוס אשר הושכרו לחברות מסחריות למטרות פרטיות, תוך גרימת נזק של עשרות אלפי שקלים בחודש (לכל הפחות) לקופת העיריה ולתושבי העיר.

בדיקת "גל גפן" מעלה, כי המכללה לא דיווחה כחוק על למעלה מעשר חברות שונות, שפועלות מהמשרדים ומהמבנים בשטח המכללה ולא משלמת עבורן את הארנונה הנדרשת בחוק.

אז מי נושא בנטל? תושבי ועסקי העיר.

כך, לדוגמה, בניין "בית הסטודנט" הנמצא בכתובת יצחק רבין 7 לא משמש למה שהייתם חושבים. סטודנטים לא נהנים משירות אקדמי או שירותים הנגזרים מכך כלל. אז מה יש ב"בית הסטודנט" אתם שואלים? המבנה מושכר בשלמותו לעסקים פרטיים והלכה למעשה, אין לסטודנטים כל שימוש בו הנוגע לאקדמיה.

בין החברות הפרטיות השוכרות שטחים בקמפוס מבלי ידיעת העירייה ומחלקת הארנונה: חברת לייב נייישן, חברת טיקטמאסטר, אקדמון (שטח מסחרי שעובר שיפוץ בימים אלו לטובת הסבה למשרדים פרטיים), חברת פאנג'ויה, חברת ההדרכות HI-TECH, חברת הפקות וידאו בשם ROMS STUDIO, חברת INSIGHT MARKETING SOULUTIONS המתחמה בפתרונות שיווק, קרן שכ"ל – קרן הלוואות פרטית לסטודנטים (כמו בנק הלוואות פרטי!).

עד פה נשמע לכם קצת הזוי? אם תעשו סיבוב במכללה תוכלו למצוא מספרת נשים וגברים בשם ASIMMETRIC, חנות כלי יצירה בשם ARTOOLS ואם יש לכם קצת זמן פנוי אז אפילו תמצאו במכללה סוכנות לביטוח בשם ליאור אסולין – סוכנות לביטוח.

מדובר בשטח כולל של מאות ואולי אפילו מעל אלף מ"ר, בגינם היה על המכללה לשלם ארנונה בשיעור של עסקים אשר מסתכמת במיליוני ש"ח אשר נגרעו מקופת העירייה בשנים האחרונות.

אם לרגע חשבתם שבזה זה נגמר, צפו לכתבת המשך בנושא, כי המחדלים רבים הם.

בתגובה לדברים, נמסר מעיריית ראשון לציון כי: "לנוכח הפרטים שהועברו לעירייה, הנושא נבחן והועבר לטיפול."

בהמשך לתגובת העירייה, הועברה רשימת העסקים הפועלים בקמפוס, כאשר מרבית העסקים בכתבה הנ"ל אינם מדווחים לעירייה כראוי. הנושא הועבר להמשך טיפול מחלקת ארנונה ולבחינה של פקח.

מהמכללה למינהל בחרו שלא להגיב לכתבה.

בניין "בית הסטודנט" קומת קרקע: חברות פרטיות
בניין "בית הסטודנט" קומת קרקע: חברות פרטיות

 

בתוך המכללה: ליאור אסולין סוכנות ביטוח
בתוך המכללה: ליאור אסולין סוכנות ביטוח

 

בתוך המכללה בצדו של מרכז ההסעדה.: מספרה
בתוך המכללה בצדו של מרכז ההסעדה: מספרה

 

בכניסה לבניין "בית הסטודנט": שלט מלא בעסקים פרטיים
בכניסה לבניין "בית הסטודנט": שלט מלא בעסקים פרטיים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. היי אני גרה בראשון וסטודנטית במכללה ואני מאושרת (!!!) שיש ספר במכללה!!! מאושרת שיש לי סוכן ביטוח שזמין לי ועסקים שגם עוזרים בהתמחות!!!
    כמו תמיד כל דבר טוב אתם חייבים להרוס!
    "על מי נופל הנטל??" ברור שעכשיו יפול על הסטודנטים!!! איך כמה עסקים משפיעים על עיר שלמה???

  2. ואיפה היו עובדי העירייה האמונים על האכיפה?
    גזברות העירייה לא יודעת שיש בקמפוס עסקים פרטיים? זה הרי לא הקמפוס הראשון בעולם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות