n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / וולנטיס: אחוזת ראשונים והצלמת מעוטף עזה

וולנטיס: אחוזת ראשונים והצלמת מעוטף עזה

צלמת מנתיב העשרה לקיים תערוכת צילומים שלה באחוזה בנושא: ״אהבה. זה הכל״ -  תיעוד של זוגות נשואים מעל 66 שנה, חברויות ורגעי אהבה 

ולנטיין באחוזת ראשונים צילום אפרת לובל (18)
ולנטיין באחוזת ראשונים צילום אפרת לובל (

לקראת וולנטיס 14/2

אחוזת ראשונים, בחרה לתמוך בעסקים מהעוטף והזמינה את אפרת לובל,

צלמת מנתיב העשרה לקיים תערוכת צילומים שלה באחוזה בנושא: ״אהבה. זה הכל״ –  תיעוד של זוגות נשואים מעל 66 שנה, חברויות ורגעי אהבה 

ביום רביעי ה-14/2 תתקיים תערוכת צילומים ״אהבה. זה הכל״ באחוזת ראשונים שבו תתארח הצלמת אפרת לובל מנתיב העשרה. לאחר שלובל הוזמנה על ידי הנהלת האחוזה לתעד ולצלם רגעי אהבה ומערכות יחסים מרגשות בין אנשים, זוגות וחברים תחת הכותרת: ״אהבה. זה הכל״. זאת כדי לתמוך ולסייע בהמשך העיסוק שלה כצלמת, שהיא כה אוהבת ומתפרנסת ממנו כבר למעלה מ-15 שנה.

ב-7/10 בזמן שמחבלים השתלטו על האיזור שהתה אפרת עם בני משפחתה בממ״ד. המחבלים טבחו ב-21 מחבריה ליישוב ובני הבית שהו מתחת לאדמה. הסימן שניבא רעות למתרחש מעל פני האדמה היו ריחות השריפה שהגיעו מהבתים הסמוכים והגיעו עד לעומק האדמה, הודעות ווטסאפ שלא פסקו מלהגיע, ובמקביל עידכונים שהגיעו מאביה של אפרת,  המשמש כמנהל מערך חירום בביה״ח ברזילי באשקלון על מחבלים שנמצאים בבתים ופשטו ליישובים הסמוכים. רק כשיצאו מהממ״ד בני המשפחה לאחר 28 שעות של הפסקות חשמל ומים הם גילו לפניהם אדמה חרוכה ואובדן נורא.

ולנטיין באחוזת ראשונים צילום אפרת לובל (14)
ולנטיין באחוזת ראשונים צילום אפרת לובל

לדברי אפרת לובל: ״בתקופה כה קשה של חיינו, מחוות אנושיות כמו אותו הרגע שקיבלתי טלפון מהנהלת אחוזת ראשונים לבוא ולצלם  זוגות, ורגעי אהבה בין בני הגיל השלישי ריגש אותי מאד. דור שעימו נמנית גם סבתא שלי, בת ה-90 ניצולת שואה שעברה כל כך הרבה בחיים ונאלצה גם לגלות שהרוע לא עבר מהעולם״. לובל מוסיפה: ״ביום הצילומים כל כך הרבה אנשים ניגשו לעטוף אותי באהבה. בכל מפגש גיליתי סיפור חדש, אנשים ששיתפו במלחמות ישראל בהן נטלו חלק.  חיבקו אותי ובכל מפגש עם כל זוג וזוג היה חשוב להם להגיד לי עד כמה הלב שלהם איתנו. מרגש אותי לראות כיצד הדור של סבתא שלי מגלה ברגעים הכי קשים שלא תיארו לעצמם לחוות ולעבור חוסן נפשי בלתי רגיל. גם אני באתי לחזק ויצאתי בסוף מחוזקת״.

בין הזוגות שהצטלמו וכבשו את המצלמה היו הזוג קרמר: יהודית (85), ודב (94) אשר ביום רביעי הקרוב יחגגו 66 שנה יחד. יש להם 3 בנים, 9 נכדים ו-3 נינים. הכירו בתקופת הצבא והתחתנו שנה אחרי. מאז לא עזבו זו את זה. כשנשאלו מה הסוד שלהם הם השיבו בחיוך: ״להרבות בשיחה, לצחוק כל עוד אפשר לפתור בעיות בין הזוג בלי לערב את ההורים״.

לדברי טלי שקרצי, מנהלת התרבות: ״המפגש בין אפרת לובל עם הדיירים ריגש את כולנו. כקהילה יש לנו את הכוח לחזק, לתמוך ולהביע סולידריות. בסופו של דבר התחושות קבלו  ביטוי מרגש דרך עדשת המצלמה שמוכיחה, שוב,  כי כולנו  רקמה אנושית אחת״.

צילומים: אפרת לובל

ולנטיין באחוזת ראשונים צילום אפרת לובל (2)
לנטיין באחוזת ראשונים צילום אפרת לובל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות