n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / הערב זה מתחיל: פסטיבל הקומדיה וההומור בהיכל התרבות מאיר ניצן

הערב זה מתחיל: פסטיבל הקומדיה וההומור בהיכל התרבות מאיר ניצן

הערב יתקיים בראשון לציון פסטיבל הקומדיה וההומור על שם ספי ריבלין, תושב העיר ויקיר העיר, שהלך לעולמו לפני יותר מ10 שנים. כמדי שנה, יתארחו בפסטיבל, שיתקיים בהיכל התרבות בראשון לציון מ- הערב ועד 23 במרץ, קומיקאים רבים ושחקנים עם הפקות מקור שהוכנו במיוחד לאירוע.

ספי רבלין
צילום: רפאל בנדו

הערב יתקיים בראשון לציון פסטיבל הקומדיה וההומור על שם ספי ריבלין, תושב העיר ויקיר העיר, שהלך לעולמו לפני יותר מ10 שנים. כמדי שנה, יתארחו בפסטיבל, שיתקיים בהיכל התרבות בראשון לציון מ- הערב ועד 23 במרץ, קומיקאים רבים ושחקנים עם הפקות מקור שהוכנו במיוחד לאירוע.

לכבוד האירוע סיפרו ל"גל גפן ראשון לציון" חבריו של ריבלין על ההשראה שהעניק להם, על הדמות האהובה עליהם ביותר מבין שלל הדמויות שגילם, ועל ההומור שנשאר גם אחרי לכתו.

משתתפי הפסטיבל סיפרו לנו איזה דמות הם הכי אוהבים:

לי בירן:

נחשפתי לספי בפעם הראשונה כשהייתי עוד ילד זאטוט בן 5
הדבר שהכי זכור לי מספי  הוא שישבתי לצפות "בבית של פיסטוק" עם ההורים שלי ואפשר היה לראות את ההומור שלו דיבר גם אליי וגם אליהם. לדעתי העובדה שהוא יכל לדבר למגוון כל כך רחב של גילאים עם הכישרון שלו מוכיחה כמה שהוא היה מיוחד כאומן.
לצערי לא יצא לי לעבוד איתו בחייו אבל אני שמח שהוא השאיר לנו כל כך הרבה ממנו באומנות שעשה.

טוביה צפיר:

הדבר שהכי זכור לי מספי  ולדעתי תמצת את הכישרון הענק שלו, היה דווקא דבר שלא מונצח כל כך בטלוויזיה, מדובר בתפקיד המשרת בהפקה "משרתם של אדונים" בתיאטרון החאן הירושלמי.  מי שלא ראה את ספי ריבלין בתפקיד המשרת לא יבין כמה כישרון  בצורה קיצונית היה לו, הוא  הפך את הדמות הזו למשהו כל כך עם רוח התיאטרון הקלאסי של הקומדיה הדלארטה עם ההבנה ועם המון חופש ויכולת תנועה וצליל והוא היה מדהים.

טוביה
טוביה צפיר. צילום: טל שחר

מיקי קם: פיסטוק ב"רגע עם דודלי:

מיקי קם מספרת ש"אחד הרגעים שהכי זכורים לי מספי'נקה  היתה דמותו בתוכנית הטלוויזיה 'רגע עם דודלי'. משהו בתמימות ובהומור של פיסטוק מאוד קסם לי. אפשר לומר שהייתי משוגעת עליו. ספי'נקה היה אדם אהוב ואני בטוחה שהוא ידע שהוא אהוב. הוא היה איש עשיר בצחוק, נדיב כאדם, בוודאי כשחקן ובמיוחד כפרטנר על הבמה.

https://www.youtube.com/watch?v=CISthFaavIE&list=PL51YAgTlfPj7I5Vwy8ZqoY0WpkxnUkabM

רז קינסטליך: מעמיק ואנושי

"הדמות האהובה ביותר שספי גילם היא של פיסטוק, דמות שכולנו כילדים גדלנו עליה", מספר ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, "ספי ריבלין ז"ל היה ללא ספק מגדולי הקומיקאים במדינת ישראל. איש עם לב ענק, כישרון ויכולת וירטואוזית נדירה שהתוו את הדרך לקומיקאים ולשחקנים רבים במדינה. היה לי לכבוד לכהן יחד עם ספי במועצת העיר שם נחשפתי גם לצד הרציני, המעמיק והאנושי שלו. האכפתיות, העשייה בשילוב עם החיוך הנצחי וחוש ההומור הנדיר שלו – יישארו עמי כזיכרון לעד

רז קינסטליך צילום דוברות ראשון לציון

 

טלי צ'רנר מנהלת חטיבת התרבות ראשון לציון ומנהלת היכל התרבות:

ספי ריבלין גדול הקומיקאים בארץ, גילם דמויות רבות בתיאטרון, בהצגות ילדים, בקולנוע הישראלי ובטלוויזיה בתוכניות סאטירה ובסדרות סיטקום

בתוכנית הילדים בטלוויזיה החינוכית "הבית של פיסטוק" כתוכנית המשך ל"רגע עם דודלי" התוודעו ילדי ישראל לדמותו הייחודית.

דמותו הנצחית "פיסטוק" שחי בבית מוזר על ראש גבעה – כאדם תמהוני, חביב ומצחיק שמארח את חברו "רגע" בכל פרק, הקסים ביכולת משחק ודמות שלא נראתה עד כה

ורק ריבלין יכול היה להוביל עם ההומור האופייני לו דמות קסומה שכזאת. לא בכדי בנראות של פסטיבל הומור מובילה תמונתו של ריבלין עם הכובע

 

מרין3
טלי צ'רנר מנהלת חטיבת התרבות ראשון לציון ומנהלת היכל התרבות.

 מה בפסטיבל השנה?

הפסטיבל יצדיע לגבי עמרני לרגל יומהולדת 90! הפקת מקור מיוחדת בהשתתפות אלי יצפאן, בעז שרעבי, דרור קרן, חנן יובל, טוביה צפיר, ליבי רן, מיקי קם, מירי אלוני, עידו מוסרי, קובי אוז, נעם סמל.

ישראל קטורזה, מהקומיקאים האהובים והמצחיקים ביותר בישראל במופע בידור מצחיק, מותאם ומרגש! להקת הגבעטרון, כלת פרס ישראל, בניהולו ובניצוחו המוזיקלי של אילן גלבוע, במופע מיוחד לפסטיבל ההומור בו תארח את טוביה צפיר! יחד יבצעו קטעים משותפים מפתיעים. ערב שכולו ישראליות, נוסטלגיה מתובל בהומור. בין השירים במופע: "ים השיבולים", "אילו כל האוהבים", "הממטרה", "עמק שלי", "מה אומרות עיניך", "בת שישים" ועוד,ליאור סושרד, אמן החושים המוכר והאהוב בישראל ומבכירי המנטליסטים בעולם, במופע מהפנט , מבדר במיוחד לפסטיבל עם אורחים מפתיעים ובשיתוף הקהל  ! מירית גליצקי, או כמו שרובנו מכירים אותה ה"מוגזמת", מגיעה לפסטיבל להרים לכולנו את המורל כמו שרק היא יודעת! מופע סטנדאפ קורע מצחוק של אחת הקומיקאיות הכי מצחיקות שיש שמתעסק במה שבועט לכולנו בבטן!

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. ארווין קליין

    כנס הסופרים בכותר ראשון – בראי ההומור
    זה קרה אחר צהריים אחד, של חודש מרץ האהוב, שהתכנסנו בכותר ראשון, נציגי, או נכון יותר, רסיסי הסופרים תושבי ראשון לציון.
    כמו בלילה הסופה, שבו גם התכנסו יוצרים (בעצם יצורים) שונים, בוילה באירופה, שם נולד הספר "פרנקשטיין", גם פה, בראשון שלנו, התכנסו מיטב המוחות, כדי לטקס עצה, איך לצאת לאור בפני תושבי ראשון לציון.
    אולי היה זה זיכרון נוסטלגי, של רוטשילד, הפטרון הקדום של ראשון, שהפיח בבאי המקום, רוח אופטימית של עתיד טוב יותר ליוצר. הראש היהודי הרי תמיד היה נגד ההרפתקה המסוכנת של יוצר, שחושב שתהיה לו פרנסה. זה אף פעם לא הלך, באמת, ביחד. יצירת כסף, זאת לא יצירה…
    ובכל זאת הייתה במקום תקווה, להט יצירה ונכונות להשקעה. ישבו להם שם, אנשים מכובדים, בעלי רקורד מפואר בתחום היצירה. עם תעודות בצורת ספרים ופרסומים שונים. עיניהם נשואות אל ראש העיר שיושיט יד להפיח רוח חדשה, ביצירה הראשונית.
    אפרים קישון כבר כתב על שר האוצר, ספיר, שנקלע לטקס דומה של יוצרים, שביקשו עזרה כספית. "אני איש מעשה", אמר, ולא עשה דבר. מאידך, כאשר נקלע לכנס תעשיינים, שביקשו עזרה למפעלים כושלים, התרצה והודיע: "אני איש חזון ורוח!".
    גם כאן, בכותר ראשון, הייתה הרגשה של כאן ושם: רוח יצירתית רעננה, עם הרגשת החומריות של הקיום הפיזי. איש לא ידע באמת, היכן נושבת הרוח. חזון העצמות היבשות, או אולי בריאה מחדש, יש מאין, רוח היוצרת חומר.
    אבל אחרי הכול, בסוף, נפלה הפצצה: הממשלה הולכת לסגור את הספריות! זאת יחד עם היסוסים ודחיות מצד אנשי השררה המקומיים, לא בישרו טובות. מסתבר שאמנם "יחד ננצח", אבל בתחום היצירה, אולי, יחד נפסיד…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות