n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / המתמודד לראשות העיר: "אין טוב ממני לנהל את העיר"

המתמודד לראשות העיר: "אין טוב ממני לנהל את העיר"

איציק אבשלומוב מחזיק תיק התחבורה ומי שהיה המשנה לראש העיר, מתמודד מול רז קינסטליך בבחירות שיערכו בעוד חודש וחצי, בראיון חגיגי לגל גפן הוא מדבר על ההישגיים בשנה האחרונה, האכזבות והמצב בראשון לציון וגם מדוע לדעתו הוא מתאים להיות ראש העיר.

איציק
איציק אבשלומוב. צילום: פרטי

רגע לפני ראש השנה ישבנו עם המשנה לראש העיר איציק אבשלומוב המתמודד לראשות ה עיר לראיון חג על ההישגים בשנה הזו, הגאווה, הכישלונות וגם מדוע הוא חושב שהוא ראוי להיות ראש העיר שלנו.

לקראת השנה החדשה תוכל למנות כמה מההישגים שאתה מאוד גאה בהם?

במסגרת היותי מחזיק תיק התחבורה אני שמח על מספר הישגים אותם הצלחתי להשיג כגון חניון חונים נוסעים ,המאפשר חניה חופשית לתושבים ולהמשיך בתחבורה ציבורית וכן גם בהצלחה של קו 200 הנוסע לתל אביב מחונים נוסעים דרך איילון בנת"צ, ומגיע במהירות שלא ידענו עד היום, בנוסף קו 190 עם הדו קומתי המפורסם וכמובן הקו שאני קורא לו הקו האישי שלי משום שלקח ממש מספר קצר של חודשים להקים אותו, והוא בעצם קו שנוסע רק בראשון ממכון וולקני דרו ועד חוף הים ותחנתו האחרונה היא בתחילת הקו האדום ,כך בעצם אנחנו מתחברים לקו האדום ואני מופתע איך לא חשבו על זה קודם.
אגב ביום בו תהיה תחבורה בסופ"ש ,הקו הזה יהיה קו הכרחי ואתמוך בכך.
כמו כן אני שמח שהצלחתי לשנות את הסדרי התחבורה שנחתו עלינו בגלל הקו הירוק באזור הקניונים, דבר שאני מצטער שהנהלת העיר נתנה לי כתף מאוחר מידי.
יכולנו לחסוך זמן יקר של שינויים קשים, והצורך להחזיר למצב ההתחלתי רק לאחר סבל רב של הציבור.
אני שמח גם על סלילת דרך הרצוג וזירוז העבודות שם, ואוטוטו נזכה למאיץ קו חום שיעזור לשכונות המזרחיות ויתן פתרון תחבורתי מהיר וזמין לתושבים, מיד לאחר שירדה הכוונה לרכבת קלה בקו החום לחצתי על ראש העיר לקבל פתרון חליפי.
ואכן קיבלנו פתרון לקרוניות עצמאיות ,זה לא רכבת וזה לא מטרו , אבל תקוותי שייתן פתרון תחבורתי טוב.
ערכתי גם רפורמה בחניות הנכים בעיר והנושא הפך להיות מבוקר יותר ,העבודה עוד רבה אמנם אבל אנחנו בכיוון הנכון,
ולסיום גם הוספנו רמזורים רבים, ביניהם מקומות שחוו פגיעה בגוף ונפש כגון רחוב טיומקין.

 איזה מההישגים הוא החשוב ביותר?

אני חושב שבכל אחד מההישגים אני גאה, ובמיוחד באלה המונעים פגיעה ותאונות ועד נוחות התושבים בתחבורה היומית על כלי התחבורה העומדים לרשותם

עם סיומה של התשפ"ג, על מה אתה מצטער במישור המקצועי (כראש עירייה) ובמישור האישי ( אבא, חבר)?

הקדנציה הנוכחית הייתה המאתגרת ביותר בעירנו וזאת בשל התערבות גדולה ומסיבית של גורמים כגון משרד התחבורה, נת"ע, רכבת ישראל ונת"א, ופרויקטים כגון מהיר לעיר ,קו ירוק ועוד.
כולי צער שלא שלא גיבו אותי החברים, וזה התחיל עוד בהפגנות שעשיתי ברח' התקומה, כן החזקתי את התיק והפגנתי מול משרד התחבורה , כאשר רק עוד חברת מועצה בודדת הגיעה לתמוך בי ובתושבים. החוסר אמון ביני לבין כל הגורמים הגיע מהר מאד לויכוח גלוי ולתדהמתי הוחלט להקים מנהלת תחבורה בעיר. מנהליה לתדהמתי היו האנשים שקיבלו את ההחלטות הרות אסון תחבורתי לעיר, קיים בי צער גדול שלא הצלחתי לעצור את זה, אגב, היום מנהלת שלמה עושה את העבודה שעשיתי לבד, וכמובן שעשיתי מנקודת ראות התושבים, ולא הממסד. לו אני הייתי ראש עיר הייתי מצר את צעדי המשרדים הממשלתיים.
כי שום תמריץ כספי לא ייתן לתושבים את הנוחות בריאות ועצמאות כמו שהייתה לנו עד לא מזמן בקבלת החלטות.
וכאן אני חושב כאב וסב על כך ששום תמריץ כספי לא יכפר על מפעל מחזור פסולת ועל התחלואה שעלול להביא לדורות הבאים.
שלא נדבר על הרס חוף הים שלנו, ואין אחד מאיתנו שלא רצה מרגוע מידי פעם על כוס בירה בבתי הקפה שהיו ואין עוד,
ושלא נזכיר את מפלצות הבטון שהאפירו את רקיע התכלת שלנו.

למה לדעתך אתה הראוי ביותר להיות ראש העיר?

הגעתי להחלטה להתמודד מול ראש העיר ממספר סיבות ,אחת מהן הייתה היכולת שלי להתעקש מול משרד התחבורה וכל שאר הגורמים ללא רגשי נחיתות וללא נחמדות מיותרת,לא פעם הסברתי להם שאנו עיר עמידה ואין לי צורך בתמריצים כספיים על חשבון התושבים.
זה יחד עם הבגרות האישית פלוס נחישות והתעקשות, ללא פשרות, הביאה אותי להבנה שאין טוב ממני לנהל את העיר ראשון לציון . וכן יש אופי שלא נותן לי מנוח עד שלא סגרתי את יום העבודה לפי הצפי, אני רגיל לעבוד בשעות לא שגרתיות ,ועבודה קשה לא מפחידה אותי, אני תמיד טוען שאני פחות נחמד, למשרדי הממשלה, אבל ראש עיר צריך להיות קשוח ועקשן למען מטרות הציבור. ראש עיר צריך לקבל החלטות אמיצות ולהוביל ,להעניק מקסימום בטחון לתושבים, וזה מתחיל כבר בחינוך, וכמובן למנוע הזנחה והידרדרות במצב הניקיון, כל אלה מובילים לרחובות לא נעימים ששם צומחת פשיעת רחוב, והיא בעצם נקודה שחייבים לעצור כאן ועכשיו, ולהפנות כל משאבי העיריה והחברות העירוניות למנוע ממרכז העיר להפוך לדאון טאון ,ולהביא את העיר לנקודת הא חזור, מסיבות בעיר הן יפות, אך הן לא העיקר, ולכן אפעל לנהל את מסדרונות העיריה למרכז העצבים והשליטה של העיר בכלל המערכות לציבור, משירות ועד ביצוע.
עובדי העיריה יחזרו להיות מוערכים ,ולא לשק חבטות תושבים, העיר חייבת לתפקד אחרת, ברצינות וביתר שאת, לשנים הבאות.

מה תאחל לתושבי העיר לקראת השנה החדשה?

לקראת השנה החדשה ברצוני לברך את כל תושבי העיר, והעושים במלאכה, שהשנה תהיה טובה יותר, בטוחה יותר , ושנדע לגשר בין הפערים שמחלישים אותנו כמדינה ומעצמה מקומית.
וכמובן את אנשי מערכת הביטחון כולם, בברכת שנה טובה, שנת אושר, שגשוג והצלחה , ושהשלום יבוא לבקר במחוזותינו במהרה בימינו. שנה טובה ומתוקה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות