n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / בפעם הראשונה בראשון לציון: רשימה להט"בית תתמודד בבחירות המקומיות

בפעם הראשונה בראשון לציון: רשימה להט"בית תתמודד בבחירות המקומיות

נועם אלקריב, בן 26 תושב ויליד העיר, אחד מהפעילים המובילים למען הקהילה הגאה בישראל, הכריז על מועמדותו למועצת העיר ראשון לציון ברשימה להט"בית ליברלית בשם: "ראשון גאה".

דגל גאווה. צילום: pixabay
דגל גאווה. צילום: pixabay

 

אחרי שבמערכות הבחירות הארציות האחרונות נוצרו כמה התארגנויות להקמה של מפלגות להטב"ית שלא יצאו לפועל בסופו של דבר, האם הבשורה תבוא מהשלטון המקומי?
בפעם הראשונה בבחירות המקומיות הקרובות תרוץ בראשון לציון רשימה שתורכב מנציגים ונציגות להט"בים בלבד בשם "ראשון גאה" שאותה יוביל נועם אלקריב, פעיל להט"בי בולט בעיר.
"גדלתי בראשון לציון. הדרכתי וריכזתי את סניף תנועת הנוער בית"ר בעיר ואחרי השירות הצבאי מצאתי את עצמי עובר לתל אביב, איפה שחשבתי שכל הקהילה שלי נמצאת. לא ראיתי מספיק אנשים כמוני בעיר, בייחוד לא בעמדות הובלה. היום בכל הערים הגדולות בישראל יש חברי מועצה להט"בים. הגיע הזמן שגם בראשון לציון תהיה תרבות וקהילה גאה וגם חבר מועצה גאה . ובשביל זה אני רץ, כדי שהעיר תהיה בית לאלפי הלהטבים שגרים בה ושכל ילד או ילדה שמחזיק בסוד על נטייתו המינית או זהותו המגדרית יראה אותי וידע שגם הוא יכול להיות הוא בעיר שלו".

בשים האחרונות נועם אלקריב מנהל את מחוז שפלה של איגי- ארגון הנוער והצעירים הגאה שמפעיל עשרות קבוצות ומסגרות בכל רחבי הארץ, בין היתר גם בראשון לציון. בעבר ניהל את תחום הכשרות המנהיגות של המרכז הגאה של עיריית תל אביב יפו ואת תנועת השטח של האגודה למען הלהטב במהלך מחאת הפונדקאות הארצית ב 2018.
"הקהילה הגאה היא מעל ל-10 אחוזים מתושבי ותושבות העיר הזאת בלי להחשיב את המשפחות ואת החברים סביבנו, ובחזוני אני רואה את ראשון עולה למקום הראשון במדד הגאה ונותנת דוגמא לרשויות מקומיות אחרות כמו שהיא תמיד ידעה לעשות. אני רוצה שלהטבים צעירים ישארו כאן ומשפחות גאות יבחרו לבנות כאן את ביתן ולא ינדדו למקומות אחרים כמו שרבים עושים. כמו שגם אני עשיתי. מתוך הניסיון שלי ומתוך הזהות האישית שלי אני חושב שאני יכול להביא קול חדש לקהילה המקומית ולהיות חבר המועצה הראשון מהקהילה הגאה בעיר. אנחנו יכולים ויכולות להפוך את ראשון לציון לעיר מתקדמת, מובילה, ליברלית וסבלנית לכולם וחלוצה ארצית במענים לקהילה הגאה."

רשימת ראשון גאה תוביל סדר יום ליברלי חופשי ותקדם תחבורה ציבורית בשבת, הגדלה משמעותית של המענים העירוניים והנראות לקהילה הגאה, ביזור סמכויות העירייה לועדים שכונתיים, הגדלת שבילי האופניים והגדרת מרכז העיר ראשון לציון כאיזור "התרבות והצעירים" של העיר.

בנוסף סיעת ראשון גאה תתמוך במועמדותו של רז קיסטליך לראשות העיר על רקע העשייה הברוכה שלו לקידום הקהילה הגאה והציבור הליברלי בעיר במהלך כהונתו

WhatsApp Image 2023-05-21 at 19.48.16
צילום: יקיר שוקרון

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. נועם כבר הוכיח את עצמו בכל התחומים בהם פעל ופועל כיום
    אין לי ספק שיצליח ובגדול
    אנחנו איתך לאורך כל הדרך עד למועצת העיר

  2. בהצלחה מגיע לך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 15.43.46_eb03100d

ראשון לציון: שריפה בדירה ברחוב הרצל

תפריט נגישות