n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / אתמול נפתחו אירועי הזיכרון ליום השואה והגבורה

אתמול נפתחו אירועי הזיכרון ליום השואה והגבורה

ביוזמת הפעילה החברתית, עדי זהר בשיתוף עם מינהל קהילה ושיל״ת (שירות לתושב) אברמוביץ התקיים זיכרון בסלון עם שורדת השואה, אסתר זיצר ובמעמד ראש העיר, רז קינסטליך ומנכ״ל העירייה, דורון מילברג.

WhatsApp Image 2023-04-18 at 09.23.57

כ150 תושבים הגיעו לשמוע את סיפור הצלתה של הילדה הצרפתייה שהיום גרה בנחלת ריגש את כל הנוכחים. אפילו את ראש העיר שקם וחיבק את שורדת השואה בסוף הסיפור.

זיצר ניצלה בזכות רופא צרפתי ואשתו שהחביאו אותה שהייתה בת 3 בביתם בפאריז עד סוף המלחמה. שאר משפחתה לא שרדו. הרופא הצרפתי סירב לקבל את תואר ״חסיד אומות העולם״ בטענה שעשה מה שהיה חייב לעשות. אשתו כן קיבלה את התואר האצילי.

זיצר נשארה בקשר עם המשפחה ואף עזרה להם בתקופות קשות.

הטקס הסתיים בשירת התקווה.

תודה ליפעת כהן, מנהלת שיל״ת אברמוביץ על העבודה הקשה והמושקעת, לחני צביון, מנהלת תחום שיל״ת, לקרן אלהרר, סגנית מנהלת האגף לפיתוח קהילה, לכל מינהל קהילה שבאו ועזרו וכן לשירן לוסטינג ממינהל רווחה שסייעה מרחוק וכמובן, ל150 הנוכחים שבאו להקשיב ולשמוע ולהיות חלק בזיכרון החשוב הזה.

לזכר ששת המיליונים ושלעולם זה לא יקרה עוד 🙏

WhatsApp Image 2023-04-18 at 09.23.57 (1)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות