n
דף הבית / אוכלים בחוץ / יפנית כשרה ומפתיעה

יפנית כשרה ומפתיעה

לפני מספר חודשים נפתחה מסעדת "קמאקורה" מסעדה אסיאתית מוקפדת על טהרת הבשר ברמת גן. אנחנו קפצנו לטעום והופתענו (מאוד!) מהעיצוב, השירות והטעם הייחודי

קאמאקורה. צילום: דוד ששון
קאמאקורה. צילום: דוד ששון

את מלון הבוטיק "אינדיגו" במתחם הבורסה ברמת גן, אני והקרניבור מכירים. לפני מספר שנים פינקתי אותו ביום כיף של מסאג' ורביצה ליד הבריכה בגג היפיפה של המלון וקינחנו  בארוחה במסעדת בשרים בקומת הקרקע. עברו מספר שנים, והמסעדה ההיא נסגרה, ובמקומה נולדה מסעדת "קמאקורה"  KAMAKURA המסעדה מושתת על טהרת המטבח היפני ונגיעות ממזרח אסיה. גם הדגש אצלה הוא בשרי בעיקר, ולכן הקרניבור היה המאושר באדם כשהבין לאן הוא הולך. באמצע השבוע בשעות הערב לא חסרה חנייה באזור, אך יש גם חניון מרווח במרחק 2 דקות הליכה. כשהגענו למסעדה הופתענו לפגוש באחד השולחנות כלה וחתן, מסתבר שהגג המושלם של המקום משמש גם לאירועים, והזוג  נישנש משהו לפני האייוונט. המסעדה שנמצאת בקומת הקרקע מופרדת  בוילון קטיפה כבד מהלובי. קירות החלל עשויים עץ כשעליהן משרביות לבנות קלאסיות עם עיטורי ברזל שיוצרים את הסמלים המובהקים של יפן. המסעדן אלון אהרונוביץ הוא הבעלים של המסעדה, על היוזמה לפתיחה המקום החדש הוא אומר: "רצינו מסעדת בשרים כשרה, מוקפדת שתפנה לטעם הישראלי. אין ספק שהמטבח האסיאתי הוא חביב על הישראלי, וגם הלוקיישן שלנו מצויין, כי אין כמעט מסעדות כשרות שפונות לקהל הדתי באזור, והיה חשוב לי שהמסעדה תהיה כשרה ומוקפדת". התפריט מורכב ממנות ראשונות ועיקריות ובהמשך יוגש תפריט סושי עשיר. פתחנו עם ההמלצה החמה של המלצר: טרטר בקר על מח עצם (89 ₪), גומא טנדורי- כרוב צלוי, רוטב גומא ובצל ירוק (44 ₪), טרטר דג ים: דגת היום, יוז'ו, נורי בטמפורה, קרם אבוקדו (65 ₪)

טעים ומפתיע קמאקורה. צילום: מיידן מור אלון
טעים ומפתיע קמאקורה. צילום: מיידן מור אלון

 

עונג בצלחת

נתחיל עם ההפתעה: הכרוב ברוטב גומא- מדובר על מנה גדולה למדי עם עלי כרוב צלויים (עם פסי צלייה) ומעליהן מפוזר רוטב הגומא, שזה טחינה יפנית העשויה מזרעי שומשום. שוס! גם טרטר המוסר היה מצויין והוגש במספר קונוסים של אצה מטוגנת שבתוכה נתחי הדג הבשרניים עם קרם אבוקדו נהדר. זו מנה לא גדולה אבל מדוייקת, קראנצ'ית וטעימה מאוד. הקרניבור אהב את מנת מח העצם והודיע שזו מנה לקרניבורים הארד קור: "טעמי הבשר של הטרטר והמח, מאוד דומיננטיים, וההגשה מדהימה".

לעיקרית אני בחרתי מהראשונות את הטונה כמהין- אקאמי, רוטב פלפל שחור וכמהין, אספרגוס סיני, מלפפון, מיזונה (65 ₪), והקרינבור הלך על קאמו קוג'י- חזה מולארד, דאמפלינג אווז, קרם דלעת וג'ינג'ר, שזיף מקורמל ודלעת מוחמצת (116 ₪). המנה שלי היתה נחמדה, היה חסר לי עוד קצת תיבול או עד טעם, כי היא הרגישה מעט שטוחה, חזה המולארד היה לעומת זה מדהים. הוא הוגש עם קערה לצידו של אורז לבן. הפרזנטציה כמו יתר המנות עוצרת נשימה, והטעם מעולה- החזה עסיסי, מתובל וטעים, עד שגם לי היה קשה להפסיק לטעום.

בד"כ במסעדות כשרות אנחנו מגיעים סקפטיים למדי לשלב הקינוחים, אולם פה ידענו שיגיעו ההפתעות ולא התאכזבנו. לשולחן הגיעו: פאי מפורק: קרם הדרים, קרמבל, שברי מרנג וקציפת פסיפלורה (45 ₪) וברולה מאצ'ה (45 ₪). מנת הפאי המפורק כלל אינה מה שחשבנו, מדובר על קערה ובה קרם הדרים טעים במיוחד ומתחתיה קציפת פסיפלורה ולמטה פירורים דקיקים ומענגים -הקרמבל. עונג בצלחת, לא פחות. חמצמץ ומתקתק, אחד הקינוחים הטובים שאכלנו. גם הברולה היה נהדר, במיוחד לחובבי המצ'ה.

שורה תחתונה: הכשרה הטובה (והמוקפדת) של האזור.

 

קאמאקורה

אהליאב 5 , חזית מלון אינדיגו, רמת גן

 073-275-3807

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2024-04-16 בשעה 12.20.50_d25fccf8

"אנחנו רוצים לתת לכולם הזדמנות לטעום"

תפריט נגישות