n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / אמו של הלוחם בראל שמואלי ז"ל: אוציא את גופתו מהקבר

אמו של הלוחם בראל שמואלי ז"ל: אוציא את גופתו מהקבר

האם ניצה, שבנה נהרג לפני כשנתיים וחצי בשל מחדל ברצועת עזה: "אני רוצה להשתמש בזרע שלו, אבל זה נמנע ממני... רצחו אותו בפעם השנייה. התחננתי בפני ח"כים, השפלתי את עצמי". משרד הביטחון: עמדת שר הביטחון ומערכת הביטחון היא כי כל הסדר שייקבע בעניין זה צריך לחול על חיילים באותו אופן שיחול על אזרחים.

בראל חדריה שמואלי צילום דוברות משטרת ישראל
בראל שמואלי- צילום: דוברות משטרת ישראל

בראל חדריה שמואלי לוחם מג"ב שהפך לחייל של כולנו, לילד של כולנו כשנפצע קשה בעימותים על הגדר בעזה.
בהתפרעויות האלימות שהתרחשו על גדר הגבול הוא נורה ע"י מחבל, שם פונה במסוק לסורוקה. הוא סבל מפגיעת ראש קשה והוכנס לניתוח חירום. תשעה ימים התפללה מדינה שלמה על בראל אבל הוא מת מפצעיו והותיר אחריו זוג הורים, שתי אחיות ואח.

היום כתבה אימו של בראל ז"ל, ניצה ברשת החברתית כי היא מבקשת מעם ישראל להגיע ללוויה של בראל ז"ל בנה שיועבר מקבורה צבאית לקבורה אזרחית, כי צה"ל אינו מכיר בבראל כחלל צה"ל.

תמונה של WhatsApp‏ 2024-04-07 בשעה 18.37.10_ffeb6429

יש לנו זרע מבראל ובמשך שנתיים וחצי ניסיתי לקדם את "חוק ההמשכיות" מסבירה ניצה אימו של בראל ז"ל את הפוסט שכתבה. "בתקופה הזו עברתי 3 ממשלות, בממשלה הקודמת עברנו בקריאה ראשונה שהחוק היה "חוק ההמשכיות" לחללי צה"ל, מה שקרה בממשלה הנוכחית, הוא שצה"ל, משרד הביטחון ושר הביטחון הפכו את החוק לכלל אזרחי ישראל מה שאומר שהזרע של בראל הוא לא זרע של חלל אלה זרע של אזרח והם מחזיקים בו כבן ערובה, החוק לא מתקדם".

ניצה מתקשה לדבר על הדברים אבל המשיכה "קטי שטרית הובילה את החוק, היא פרשה בעקבות הקשיים, נשארה מירב בין ארי והחוק נעצר, הזרע שבוי, לא מאפשרים לנו להשתמש בו כי בראל קבור קבורה צהלית וכדי שיהיה אפשר להשתמש בזרע צריך להוציא את בראל ולקבור אותו בחלקה האזרחית וכך נוכל לקבל את הזרע. רצחו אותנו בפעם השניה, הוא חלל צה"ל אבל חלקית, הזרע שיכול לגרום להמשכיות, הוא זרע של אזרח ולא נותנים לנו להשתמש בו כי אין חוק, למה אני צריכה חוק? להשתמש בזרע של הבן שלי? שנתיים וחצי עברתי הכל, אין שר וחבר כנסת שלא נפגשתי והתחננתי, עברתי השפלות עלבונות, ביזיונות, השפלתי את עצמי, היו חברי כנסת שלא אנקוט בשמם שישבתי על הריצפה ותפסתי את כפות הרגלים שלהם התחננתי- תאפשרו לנו"

 

בחודש מאי 2023  אישרה הכנסת בקריאה טרומית את הצעת חוק "ההמשכיות", שיזמה ח"כ קטי שטרית יחד עם ניצה שמואלי, אמו של החייל בראל חדריה שמואלי שנהרג על ידי מחבל בגבול רצועת עזה, וברוך בן יגאל, אביו של החייל עמית בן יגאל שנהרג בידי מחבל.

הצעת החוק נועדה להסדיר את השימוש בזרעו של אדם שנפטר, אך ורק בהתאם לרצונו. על פי ההצעה, ניתן יהיה לאפשר לבת זוגו של נפטר לעשות שימוש בזרעו גם אם לא הותיר אחריו הנחיות מפורשות בנושא, ובתנאי שלא התנגד לכך מפורשות, מתוך הנחה שרצה בהמשכיות, כמו כן, מוצע לאפשר להורה של הנפטר לעשות שימוש בזרעו באמצעות אישה אחרת שתהיה אימו של הילד שייוולד, באישור בית המשפט, ובלבד שלא הייתה לנפטר בעת פטירתו בת זוג או לחלופין, שבת הזוג אינה מעוניינת לעשות שימוש בזרע.

 

תגובת משרד הביטחון:

בראל חדריה ז"ל נפל בעת לחימה, במסגרת שירותו הצבאי. בראל הוכר ע"י משרד הביטחון כחלל צה"ל, הוא הובא למנוחת עולמים בבית עלמין צבאי ובלוויה צבאית. הוריו של בראל ז״ל הוכרו כהורים שכולים לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה, והם זכאים למלוא התגמולים והזכאויות הנוספות המוענקות למשפחות השכולות לפי חוק זה, ובכלל זה ליווי מקצועי באמצעות עובדי רווחה ועובדים סוציאליים. סוגיית השימוש בזרע של נפטר, ובכלל זה של חלל צה"ל, מצויה מזה תקופה ארוכה על שולחנה של הכנסת. עמדת שר הביטחון ומערכת הביטחון היא כי כל הסדר שייקבע בעניין זה צריך לחול על חיילים באותו אופן שיחול על אזרחים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. ביזיון נוסף לתהליכי המחדלים

  2. בעידן שבו מאפשרים לחד הוריות ללדת מתרומות מדוע לא מאפשרים להשתמש בזרעו של חייל שמת ????זה רשעות כלפי משפחתו. האם החרדים )שלא משרתים בצבא) מושכים רגליים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

FB_IMG_1714644960389

צמידי זיהוי לילדי העיר ליום העצמאות

תפריט נגישות