n
דף הבית / רחובות / נדלן רחובות / אסף חילו: "רחובות נמצאת בתנופת פיתוח אדירה"

אסף חילו: "רחובות נמצאת בתנופת פיתוח אדירה"

עד לא מזמן נחשבה רחובות לעיר לא נחשקת במיוחד, אך גל הפיתוח האדיר בשנים האחרונות הפך את רחובות ליעד מבוקש עבור אוכלוסייה איכותית. ישבנו לשיחה עם אסף חילו, תושב העיר, שחזה בהתפתחות המהירה לאורך עשור

אסף חילו: "דירה חדשה מקבלן במחירים נוחים - זוגות צעירים נוהרים אל העיר"
אסף חילו: "דירה חדשה מקבלן במחירים נוחים - זוגות צעירים נוהרים אל העיר"
צילום: Canva

מאת: אביעד בן סימון   30/6/20

בעבר רחובות נתפסה כעיר לא כל כך מבוקשת בנוף הישראלי. ריחוק מהמרכז, חוסר תעסוקה לאקדמאים ועובדי הייטק, מחסור במקומות בילוי כמו ברים ומסעדות, ועוד. אך בעשור האחרון חוותה העיר תנופת פיתוח אדירה והפכה ליעד עבור אנשים איכותיים, הבוחרים להתרחק מהמרכז בגלל יוקר המחייה, הפקקים וההמולה.

אסף חילו, תושב העיר רחובות, שעבר אליה לפני כעשור, חזה בגל הפיתוח המהיר של העיר בתקופת זמן זו והסביר: "כשהגעתי לרחובות לראשונה, העיר הייתה מעט אפורה, לא היו הרבה מרכזי תעסוקה, בטח לא תעסוקה איכותית, אך כעת ניתן לראות מרכזי סחר רבים, אזורי הייטק, משרדי דיגיטל, מרכזי בילוי, משרדים ממשלתיים ועוד". חילו מוסיף: "העיר עברה מהפך אמיתי, בעידוד של העירייה, וכיום ניתן בהחלט לומר שרחובות היא עיר שכיף לחיות בה".

זוגות צעירים מגיעים לרחובות

ברחובות הבינו שבשביל להפוך ליעד עבור אוכלוסייה ברמה גבוהה, על העיר ליצור מקומות תעסוקה, נגישות ומחירי נדל"ן נוחים. כעת, לאחר עשור של עשייה אינטנסיבית בתחומים אלו – יותר ויותר זוגות צעירים בוחרים ברחובות כבית לעצמם ולמשפחתם.

"בעירייה מקדמים מספר פרויקטים למשפחות צעירות, בניינים חדשים רבי קומה, דירות בעלות מפרט עשיר והכל במחיר משתלם ונוח", מסביר חילו. "במחיר של דירת 2-3 חדרים בתל אביב או רמת גן, אפשר לקנות דירת 5 חדרים חדשה מהניילון ברחובות, חנייה, מחסן ולהישאר עם עודף – לגור ברחובות מאפשר לזוגות צעירים לחיות ברמת חיים גבוהה הרבה יותר מאשר במרכז", הוא מוסיף.

התפתחות מהירה של הייטק והשכלה גבוהה

דרומית לפארק המדע של נס ציונה, הקימה עיריית רחובות פארק מדע נוסף בשם פארק ת.מ.ר (תעשייה, מדע, רחובות) על שם יצחק רבין. פארק המדע של רחובות קרוב מאוד לתחנת הרכבת, מה שהופך אותו לנגיש, בנוסף הוא מכיל מרכז מסחרי. ברחובות עשו מאמצים רבים כדי לגרום לחברות הייטק להגיע לעיר – וניתן לומר שמדובר בהצלחה מסחררת.

"כשאני הגעתי לרחובות לראשונה לא היו כמעט חברות הייטק בעיר בכלל, כיום ניתן לראות חברות מובילות וחברות סטארט-אפ, כמו: HP Indigo, ElOp Condoit, , QBI, Navoto , SkiLIT ,Vroom, PractiTest ועוד", מסביר לנו אסף חילו.

רחובות לא רק פיתחה את אזורי ההייטק והעלתה את התעסוקה בתחום, אלא הצליחה גם לשפר באופן משמעותי את ההיצע של מוסדות ההשכלה הגבוהה בעיר. ברחובות פועלות מספר מכללות מובילות כגון: המכללה למנהל, מכללת אורט, המרכז האקדמי פרס ועוד. בנוסף הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, השוכנת בצפון העיר.

בעיר רחובות שוכן גם אחד ממכונות המחקר מהמובילים והמוכרים ביותר בארץ, מכון ויצמן למדע. מכון ויצמן עוסק בחקר תחומי המתמטיקה ומדעי הטבע, והוא מציג תגליות מדהימות ששינו את פני המחקר בישראל ובעולם. בנוסף להיותו מכון מחקרי, מפעיל מכון ויצמן תוכניות ללימודי תואר שני ושלישי, באמצעות מדרשת פיינברג הפועלת תחת חסותו של המכון.

"בשנים האחרונות אנחנו מתחילים לראות את הפוטנציאל האמיתי של העיר מתממש, אני בטוח שבעוד מספר שנים, רחובות תהפוך לאחת הערים המבוקשות ביותר בישראל, עם אוכלוסייה צעירה ומשכילה שתמשיך לפתח את העיר. בסופו של דבר אנשים מחפשים רמת חיים גבוהה במחיר שפוי ואין ספק שרחובות מאפשרת זאת בענק", סיכם אסף חילו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

2b89bca4-92b2-4942-8226-131803223fb5

בשעה טובה: נרשמה התקדמות משמעותית בעבודות בצומת הכניסה והיציאה משכונת אבן גבירול

תפריט נגישות