n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: כיצד להכין את הילדים לחיסון- ומה לומר אחרי החיסון?

רחובות: כיצד להכין את הילדים לחיסון- ומה לומר אחרי החיסון?

השרות הפסיכולוגי חינוכי-התפתחותי באגף החינוך והנוער של עיריית רחובות הכין המלצות מעשיות להורים על מנת להקל על החוויה של חיסוני הקורונה (וחיסונים בכלל), ולסייע להורים ולילדים לעבור את החיסון בשלום

חיסונים
אילוסטרציה. freepik

לפני החיסון

  1. ערכו לילדים הכנה תואמת גיל אודות החיסון, מטרתו והאופן בו יינתן. הסבירו ואל תסתירו כי מדובר בדקירה קטנה, שלאחריה יסתיים החיסון ויוכלו לחזור לשגרת יומם.
  2. אל תבטלו את החשש של ילדיכם, תנו לו מקום והבנה. עם זאת, הזכירו לילדים כי כבר קיבלו חיסונים בעבר והתגברו. הדגישו כי אתם מאמינים שהם יכולים לעבור את החוויה בצורה טובה וכי תהיו שם לסייע להם.
  3. חשבו יחד עם הילדים על אמצעים שיקלו עבורם את החוויה- חפץ אהוב ומרגיע שיביאו עמם מהבית, חיבוק חזק מההורה המלווה, ממתק קטן או פרס. תוכלו לחשוב יחד על משפט מרגיע שתוכלו לומר עם הילד במהלך החיסון או טכניקות אחרות שיסייעו לילד בהרגעה או בהסחת דעת- ספירה עד עשר, נשימות עמוקות, צפיה בסרטון בטלפון הנייד ועוד.

במהלך החיסון

  1. השתדלו להיות בעצמכם רגועים ופנויים לסייע לילד בהתמודדות.
  2. ספקו הסברים ועודדו תחושת שליטה במצב אצל הילד- אתה רוצה לעצום עיניים או להביט בחיסון? למי תרצה שנתקשר ביחד אחרי החיסון לספר?
  3. השתמשו בטכניקות ההרגעה שהכנתם מראש ובצעו אותן יחד במהלך החיסון

לאחר החיסון:

הביעו הערכה וחיזוק לילד על שהצליח להתגבר. הסבירו כי דמעות אינן מקור לבושה, הן דרך טבעית לבטא חשש וכאב. סייעו לילד להמשיך כרגיל בשגרת יומו.

צוות הפסיכולוגים בשרות הפסיכולוגי חינוכי-התפתחותי 08-9392850/1.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות