n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: העירייה חנכה את "בית דרור"המרכז להנצחת השואה

רחובות: העירייה חנכה את "בית דרור"המרכז להנצחת השואה

כך מנחילים היום את זכרון השואה לדורות הבאים: סרט תלת מימד המדמה את המחנות בתקופת השואה

בית דרור 4
מעניקים תעודת הוקרה לדניאלה בק שניהלה את בית דרור בעבר. צילום: אולפני רחובות

בטקס מרגש שנערך אמש נפתח ונחנך בית "דרור" – המרכז להנצחת השואה ברחובות. באירוע השתתפו ראש העיר, רחמים מלול, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום, חברי מועצת העיר שמואל בר דאנזאן ואבי קינד, מנהלת אגף החינוך והנוער אפרת צוקרמן, מנהלת בית דרור שרון ירון, שורדי שואה, חברי עמותת "יש", מנהלי בתי ספר ותלמידי התיכונים בעיר.

 

רחמים מלול
רחמים מלול. צילום: אולפני רחובות

 

זוהר בלום
צילום: אולפני רחובות

 

המרכז המחודש, שעבר שיפוץ מהיסוד, הינו מרכז להנצחת השואה הפועל במסגרת אגף החינוך והנוער. המרכז יציע פעילויות חדשניות ומגוונות בנושא השואה לכלל תושבי העיר.

במהלך הערב הוצג סרטון מיוחד של הכותב והפזמונאי הישראלי האהוב נעם חורב, שהקריא את הטקסט המרגש "כל יהודי", ששירו מתנוסס בכניסה ל"בית דרור".

להקת קרית החינוך "קציר" שרה את השיר ה"חיים היפים" ולאחריהם צפו המשתתפים בסרט תלת מימד המציג סיור מרתק במחנות הריכוז וההשמדה אושוויץ-בירקנאו. הסרט מדמה את המחנות בתקופת השואה, ומוביל את הצופים בחוויה חד פעמית מרגשת שנותנת תחושה של מסע בפולין גם אם לא נמצאים שם פיזית.

 

בית דרור 3
צילום: אולפני רחובות

 

בית דרור 1
צילום: אולפני רחובות

 

בית דרור, הממוקם ברחוב החלוץ 5, קורא לכולם לקחת חלק בפעילויות הנוספות שיתקיימו בו בשבוע הקרוב לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה:
ערב יום הזיכרון, יום רביעי, בשעה 21:15, ערב שירה מוסיקלי ברוחו של אברמק קופלוביץ'
יום הזיכרון, יום חמישי, בשעה 09:00, טקס בביצוע תלמידי חט"ב קציר.

ראש העיר, רחמים מלול אמר כי "ל"בית דרור" יש תפקיד חשוב בעיר רחובות לשימור זיכרון השואה, ולהוביל תפיסה חדשנית בלימוד השואה. אין מתאים יותר מלקיים את הפעילויות הללו במסגרת אגף החינוך והנוער בעיר"

ממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "כבן לניצול שואה, אני מתרגש לפתוח מחדש את בית דרור ולהפיח רוח חיים בעשייה של זכרון השואה, במשך כל ימות השנה. אני מודה לדניאלה בק שניהלה את המקום במסירות בשנים האחרונות".

מנהלת אגף החינוך, אפרת צוקרמן: " אני מודה על הזכות להיות אחראית על הנחלת המורשת של זכרון השואה לדורות הבאים, ועל החשיבות הערכית שיש בפעילות זו. נפעל כדי לזכור ולהזכיר לא רק לקראת יום השואה אלא כל השנה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה מתוך הרשת

פעילי מחאה הניחו ״שי״ מול ביתה של עידית סילמן. סילמן : ״אני מרחמת עליהם״.

תפריט נגישות