n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: המדינה מסבסדת ב-200 מיליון ₪ להתחדשות עירונית ברחובות

רחובות: המדינה מסבסדת ב-200 מיליון ₪ להתחדשות עירונית ברחובות

לפני מספר ימים פרסמה המדינה לראשונה מכרז לסבסוד מתחמי פינוי-בינוי בשכונת קריית משה ברחובות באמצעות הקרן להתחדשות עירונית

WhatsApp Image 2022-08-25 at 11.33.52

בפעם הראשונה בישראל בתחום ההתחדשות עירונית: מדינת ישראל פרסמה אמש את מכרז הראשון בישראל לסבסוד מתחמי פינוי-בינוי בשכונת קריית משה בעיר רחובות, באמצעות קרן כספית שקמה מכספי השיווקים בקרקע המשלימה. ראש העיר רחמים מלול: "לאחר הצלחת השלב הראשון של שיווק יח"ד ליזמים, כעת השכונה הוותיקה תוכל ליהנות מהפירות עם הפניית כספי הקרן להתחדשות למתחמים הפינוי-בינוי"

לאחר חתימת הסכם הגג הגדול בישראל להתחדשות עירונית ברחובות, תחילתן של עבודות לפיתוח התשתיות בקרית משה והצלחה מסחררת של השיווק הראשון בשטחי המדינה, התוכנית עוברת לשלב הטיפול בשכונה הוותיקה, עם פרסום קול קורא לסבסוד מתחמי הפינוי בינוי.
השבוע אישרה ועדת הכספים של הכנסת את תקציב הקרן לסיבסוד ההתחדשות העירונית בשכונת קריית משה לפני מספר ימים פרסמה המדינה מכרז בהיקף של עד 200 מיליון ₪ ליזמים שהגיעו להסכמות נרחבות עם בעלי הבתים במתחם.

עבור כל מתחם התחדשות עירונית נערך תחשיב כלכלי על ידי שמאי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועל פי זאת נקב בהיקף הסבסוד הנדרש על מנת להביא אותו לרף הכלכליות המינימלי. היזמים שיבקשו לקבל סבסוד יתועדפו לפי רשימת קריטריונים, ביניהם אחוז הנחה, אחוז הסכמה והיקף יח"ד במתחם. הסבסוד המוצע כולל תקרת סבסוד ליח"ד ויתאפשר ליזמים להגיש בקשה משותפת על מנת למקסם את היקף היח"ד המסובסדות.

המכרז שפורסם הוא שלב מרכיב מפתח בחידוש השכונה הוותיקה והוא שלב המשכי למכרז שפורסם שנסגר בחודש יוני שכלל 1,017 יח"ד לכל המרבה במחיר. מכרז זה שנועד ליצירת תקציבים לפיתוח התשתיות בשכונה, הקמת מוסדות ציבור והקמת תשתיות על כלל עירונית כלל גם מודל ייחודי שבו ההכנסות מהמכרז הראשון יופנו לקרן כספית ייעודית לסבסוד ההתחדשות העירונית במתחמי הפינוי-בינוי באזור הוותיק של קריית משה, כשלב ראשון ליישום ההתחדשות העירונית בשכונה. המחירים הגבוהים שהוצעו במכרז הראשון משקפים את אמונת השוק בעתיד שכונת קריית משה והעיר רחובות. מכרז לשיווק 710 יח"ד נוספות יפורסם בעוד מס' ימים במודל של מכרז סגור ליזמי ההתחדשות עירונית בקרית משה כמענה החברתי לצרכי התושבים שמבקשים לעבור לדירה חדשה במסגרת הליך בינוי-פינוי-בינוי.

ראש העיר, רחמים מלול: ״הגענו לשלב מפתח נוסף בפרויקט התחדשות של שכונת קרית משה. לאחר הצלחת השלב הראשון של שיווק יח"ד ליזמים, כעת השכונה הוותיקה תוכל ליהנות מהפירות עם הפניית כספי הקרן להתחדשות למתחמים הפינוי-בינוי. הסבסוד לתושבי השכונה שניתן בפעם הראשונה בישראל יאפשר למתחמים בשכונה את הכדאיות הכלכלית הנדרשת לצאת לדרך עם הפרויקט. הפרסום הנוכחי מהווה פיילוט לסבסוד הכספי ועם המסקנות בסיומו נלמד כדאי ניתן לטייב את ההליך״
אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "המודל החדש של קרקע משלימה, לפיו יקבלו היזמים במתחמים לא כלכליים השלמה כספית, ולא קרקע, מהווה כלי חדש ואפקטיבי בארגז הכלים של המדינה, שישמש כמנוף להתחדשות עירונית ברחובות ובעוד יישובים בארץ. כלי זה מאפשר לראשונה שימוש בתקבולי קרקע מדינה, לטובת קידום התחדשות עירונית, והוא צפוי להביא לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית בערים רבות. הפעלה מוצלחת של המנגנון החדש ברחובות, תאפשר להיערך ליישום של מודל זה באופן קבוע וארוך טווח."
עינת גנון, סמנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "כמי שמלווה את הדיירים, יחד עם עיריית רחובות, מיומו הראשון של הפרויקט, המהלך החדשני הראשון מסוגו מהווה עבורי נקודת ציון משמעותית ומרגשת בדרכם של הדיירים למימוש פרויקט הפינוי-בינוי הגדול ביותר בישראל."
חבר המועצה ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית גיא צור: "שלב המימוש של התחדשות שכונת קרית משה מתקדם צעד נוסף וחשוב עם יציאה לדרך של מודל הסבסוד דרך הקרן הכספית. לאחר עבודה מאומצת, יחד עם המכרז הסגור ליזמים ניתנה סדרת פתרונות שתאפשר לפרויקט לצאת לדרך תוך דאגה לצרכי התושבים ומענה כלכלי ליזמים"
מנכ"ל החברה לפיתוח רחובות, ניסים סלמן: " הקול הקורא שפורסם מהווה אבן דרך משמעותית בהסכם הגג ובהתחדשות העירונית בשכונת קריית משה. המהלך יגביר את המומנטום שצבר הפרויקט, עבודות הפיתוח בעיצומן ובשלב הא יבוצעו גם עבודות פיתוח ושדרוג של השכונה הוותיקה. השלמת התנאים לקידום מתחמי פינוי בינוי בשכונה הוותיקה תיתן דחיפה משמעותית לפרויקט".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה מתוך הרשת

פעילי מחאה הניחו ״שי״ מול ביתה של עידית סילמן. סילמן : ״אני מרחמת עליהם״.

תפריט נגישות