n
דף הבית / בריאות / מזל טוב! התינוק הראשון של 2024 שנולד בבית החולים קפלן רחובות

מזל טוב! התינוק הראשון של 2024 שנולד בבית החולים קפלן רחובות

רוחמה גטהון מגדרה, זכתה ללדת את התינוק הראשון של השנה האזרחית החדשה בבית החולים קפלן ברחובות כשברקע האזעקות שנשמעו בדיוק בחצות

המיילדת דסי, רוחמה והמיילדת מירב. צילום דוברות קפלן
המיילדת דסי, רוחמה והמיילדת מירב. צילום: המרכז הרפואי קפלן

רוחמה גטהון, בת 31 מגדרה, הגיעה הלילה לחדר לידה במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית ללידתה השניה, כשהיא מקווה לעבור לידה רגילה לאחר שהלידה הקודמת הסתיימה בקיסרי חירום. אבל היא לא תכננה ללדת דווקא ביום הראשון של השנה החדשה, וכשברקע – אזעקות.

רוחמה מספרת: ״בלידה הראשונה עברתי ניתוח קיסרי חירום בגלל מצג עכוז בפתיחה מלאה, ובלידה השניה רציתי לידה רגילה. פחדתי מכל התהליך בדרך, מהאפידורל, מהאפשרות לקרע ברחם בגלל הקיסרי, ובעיקר לעבור שוב ניתוח קיסרי חירום. במיון במרכז הרפואי קפלן קיבלו אותי מהממם גם הרופאים וגם המיילדות, וגם קיבלתי הסבר על תהליך לידה רגילה ועל הסיכונים האפשריים בעקבות ניתוח הקיסרי שעברתי״.

רוחמה התקבלה לחדר לידה, שם היא פגשה את המיילדת דסי אדלה: ״פחדתי לקבל אפידורל, אבל אחרי הסבר מעמיק של המיילדת דסי החלטתי בכל זאת לקבל אפידורל, והמרדים הגיע ממש תוך כמה דקות, הוא נתן לי להרגיש בנוח ועבר חלק״.

רוחמה ילדה בשעה 02:25 בת במשקל 2.778 ק״ג.

בדיוק בשעה חצות, בעודה בחדר לידה, נשמעה ברחובות אזעקה, והמיילדות דסי ומירב סייעו לה להגיע למרחב מוגן. ״הייתי רגועה שהמיילדות דסי ומירב איתי, וזה נתן לי הרגשה טובה ותומכת״, סיפרה רוחמה. ״תוך שעתיים הגעתי לפתיחה מלאה ובמהלך הלידה דסי נתנה לי הרגשה של ביטחון ואכפתיות, והיתה לי חווית לידה מדהימה״.

המיילדת מירב שער אמרה: ״חדר לידה הוא תמיד מקום מרגש, ובתקופה הזו של המלחמה אפילו יותר. העובדה שגם במהלך במלחמה ואחרי כל מה שקרה מאז השבעה באוקטובר אנחנו ממשיכות לקבל פה לידות, היא ניצחון הרוח של העם היהודי. אני מאחלת לכולנו ששנת 2024 תהיה שנה שקטה יותר, שתביא עימה שלווה לעם ישראל, והרבה תינוקות חדשים שיגדלו לעולם טוב יותר״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות