n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / המועמד לראשות העיר רחובות, זהר בלום, יוצא למאבק למען שוויון מגדרי

המועמד לראשות העיר רחובות, זהר בלום, יוצא למאבק למען שוויון מגדרי

המועמד לראשות העיר רחובות, זהר בלום, יוצא בקריאה חד משמעית לראשי הרשויות המקומיות, להקפיד על פניה בשפה מגדרית שוויונית בכל פרסומיה ולהמשיך ליצור אחדות טרמינולוגית.

זהר בלום צילום פרטי
זהר בלום- צילום: פרטי

על רקע ההנחיה של נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, להפסיק להשתמש בלשון מגדרית הפונה לשני המינים ומעבר לשימוש בלשון זכר בלבד ללא לוכסנים במסמכים רשמיים, המועמד לראשות העיר, זהר בלום, יוצא בקריאה חד משמעית לראשי הרשויות המקומיות, להקפיד על פניה בשפה מגדרית שוויונית בכל פרסומיה ולהמשיך ליצור אחדות טרמינולוגית.

בלום מוסיף כי מחקרים מראים שלנוסח הפנייה יש השלכות רבות על תגובת הציבור כולו. צורת הכתיבה יכולה להשפיע, בין היתר, על מידת המעורבות של הקוראות והקוראים בטקסט, על תשומת הלב, האסוציאציות שיעלו, הרגשות, התגובות וההשלכות שיתעוררו רחבות מאוד.

בלום חתם את דבריו באומרו: "אני אמשיך להיות מחויב באופן מלא להוגנות מגדרית ואנו נדאג לשמור על שפה נטולת מטען מגדרי שתעביר מסר של שוויון והכלה. דרך שימוש בעברית אב- מגדרית, אנו נתרום לביסוס נורמות של הוגנות ושוויון בין שני המינים כי שפה משנה מציאות".

צעד זה מצטרף לשורת החלטות הממשלה שפוגעות במעמדן של הנשים וכן צניחתה של מדינת ישראל למקום ה-83 (מתוך 146) במדד של הפורום הכלכלי העולמי שבוחן שוויון מגדרי.

אותן ההחלטות הן רצון הממשלה לפרק את הרשות לקידום מעמד האישה כגוף עצמאי ומקצועי לכלי שרת הכפוף לאינטרסים פוליטיים, קיום שדולה בנושא הפרדה בין נשים לגברים במופעי תרבות ובאירועים ציבוריים וכן, נפילת חוק האזוק האלקטרוני שהיה יכול להגן באופן מידי על נשים שנמצאות בסכנה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות