n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / ראש העיר רחמים מלול חושף:תוכנית "רחובות פלוס" לשקיפות ושיתוף ציבור

ראש העיר רחמים מלול חושף:תוכנית "רחובות פלוס" לשקיפות ושיתוף ציבור

״אנו שואפים להרחיב את היריעה ולקיים תוכנית עירונית לשיתוף הציבור כחלק בלתי נפרד מהקו האסטרטגי הדוגל בנגישות ושקיפות מלאה״ ציין מלול

רחמים מלול
רחמים מלול

הבוקר , שני, השיק ראש העיר רחמים מלול את תכנית ״רחובות פלוס״ שעיקריה, שיתוף הציבור הרחב ושקיפות. ״לפני עשור לא הייתה מודעות רבה לשקיפות, אך  בשנים האחרונות פעלנו רבות להפוך את העירייה לשקופה יותר.זוהי משימה הדורשת משאבים והתאמת המערכות העירוניות, אך כבר ניתן לראות שבדירוג האחרון הופענו ברשימת עשרת הערים המובילות בישראל במדד השקיפות ולאחרונה גם קיבלנו חיזוק נוסף כשהעירייה דורגה במקום ה-4 במדד הדיגילוקאלי, זאת לאחר שקודם לכן דורגה במקום ה-65.השקענו משאבים רבים בהנגשת אתר העירייה ולאחרונה הוא אף עבר שדרוג משמעותי״ ציין מלול והוסיף  ״בשנים האחרונות הושקה גם האפליקציה העירונית ולאחריה בהתאם לחזון ראש העירייה גם מפה דיגיטלית מפורטת עם כל השירותים העירוניים ואפשרות להגיע במרחק לחיצה לכל המידע הנגיש.

באמצעות המפה ניתן לקבל את כל המידע על כלל השירותים העירוניים הנמצאים באזור המגורים, החל מפארקים וגינות, דרך ספריות, גני ילדים ובתי ספר, מגרשי ספורט, מוסדות תרבות, מתנסי"ם, מתקני מיחזור, מתחמי כושר ציבוריים, בתי כנסת ומקוואות, מקלטים, גינות כלבים, מתחמי האכלה לחתולים ועוד.

שיתוף ציבור – מה נעשה עד כה

במסגרת התהליך שמטרתו להנגיש את המידע הציבורי המופק בכל יחידות העירייה השונות, לטובת הציבור ולשימושו. אנו מפרסמים את הנתונים הציבוריים כדי שלקהל הרחב תהיה היכולת להבין את מדיניות העירייה ואת הפעילויות השוטפות בה ואחד הכלים עליו אנו נותנים את הדגש בשנים האחרונות הוא של תהליכי שיתוף ציבור.

בשנתיים האחרונות התקיימו אירועי שיתוף ציבור רבים ובהם שיתופי ציבור בנושא התחדשות עירונית בשכונות מילצ'ן, שעריים, אושיות ואירוע עבור תוכניות מזרח העיר בנושא האיחוד והחלוקה. התקיים אירוע שיתוף ציבור בנושא פארק הסקייטרים, אירוע לפני השיפוץ המסיבי בגן הפלסטיק ואירוע שיתוף ציבור בדרך יבנה.

רחובות פלוס

״אחת מהמטרות שהצבתי לקדנציה הקרובה היא להרחיב את השימוש בתהליכי שיתוף ציבור ולהחילו בעוד פרוייקטים עירונים ולשם כך יזמתי את תוכנית "רחובות פלוס" שמטרתה להנגיש את כלל פעילות העירייה ולחבר אותה לתושבים״ אומר מלול

"רחובות פלוס" תוכנית עירונית לשיתוף הציבור

לדברי מלול, ״לצד העשייה הרבה ושיתופי הציבור שכבר התקיימו, אנו שואפים להרחיב את היריעה ולקיים תוכנית עירונית לשיתוף הציבור כחלק בלתי נפרד מהקו האסטרטגי הדוגל בנגישות ושקיפות מלאה. אנו נטמיע את שיתוף הציבור כמדיניות עירונית תוך שימוש בכלים רבים ובערוצים מגוונים: נמנה מנהל שיתוף ציבור עירוני, נפתח נהלים ליידוע ושיתוף ציבור, יתקיים נוהל קבוע לעדכון התושבים בדבר עבודות תשתית ופיתוח, בינוי וניהול פרויקטים הנדסיים.

העירייה תבצע הדרכות למנהלים ועובדים בכל היחידות בנוגע להליכי שיתוף הציבור וזאת כדי להוביל לקיום מפגשים עם תושבים בנושאים השונים במסגרת הליכי שיתוף, העובדים יעבדו על פי תדריכים קבועים ויתקיימו הליכי שיתוף ציבור לקראת אירועים משמעותיים, בנושאים שונים כמו תושבים ותיקים, חינוך, תכנון ועוד.

אנו רואים בהליכי שיתוף הציבור דרך לעבודה משותפת, שכן העירייה עובדת למען התושבים ורואה בדעות, בבקשות ובהתנגדויות התושבים חלק בלתי נפרד מהליך קבלת ההחלטות.

תהליכים אינם נעשים ביום אחד, אך חשוב לי שכל תושבת ותושב יהיו בטוחים כי העירייה אינה מסתירה דבר, מטרתנו היא לשפר את האמון שלכם במערכת העירונית. אני מודע לטענות, מבין אותן ומתכוון לשפר זאת כפי שעשיתי בתחומים רבים. חשוב לציין, כי על אף השיפורים שערכנו ולמרות רצוננו הכנה, לאור מערכת הבחירות אנו עומדים בפני פניות רבות לקבלת מידע , שחלקן נועדו לצרכים פוליטיים ולכן עובדי העירייה מתקשים לעמוד בקצב הפניות ובטיפול בהן.איני מסתפק להיות בעשירייה הפותחת במדד השקיפות ואני מתכוון להביא אותנו למקום הראשון ומימוש תוכנית "רחובות פלוס" תוביל אותנו אל היעד הזה.

 

WhatsApp Image 2023-09-11 at 08.38.34 (1)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

0faaff44-703d-43a7-b594-2f7fa4efc2b9

אחלה דיל

תפריט נגישות