n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / מריחים בחירות: בית המשפט הכריע בעתירה

מריחים בחירות: בית המשפט הכריע בעתירה

רוב העתירות נדחו ושש עתירות התקבלו .מעירית רמת גן נמסר :״מעתירה של 617 עמודים לא נותר דבר מלבד בזבוז זמן התדיינות יקר, כספי ציבור וניסיון נואש לפגוע בעובדי ציבור מסורים שלא צלח״

1200px-בית_עיריית_רמת_גן
קרדיט: עיריית רמת גן

יו"ר ועדת הבחירות האזורית תל אביב, כב' שופט גרשון גונטובניק, בית המשפט המחוזי, הכריע בעתירה הכבדה (תר"מ 47/25) אשר כללה למעלה מ- 700 עמודים במסגרתה, ביקשו העותרים ביקשו 22 צווים. העתירה נדחתה ברובה, כאשר 16 מתוך 22 צווים נדחו ולעומת זאת, אישר מספר צווים מועט המקבלים את עמדת העירייה בעתירה ולמעשה, משמרים את המצב הקיים.

בנוסף, חשוב לציין, כי לפני כחודש פסק השופט נגד העותרים וחייב אותם בהוצאות שטרם שולמו וכן, לפני מספר חודשים נדחו שתי עתירות דומות של חברת המועצה חיה מנע שחויבה בהוצאות אישיות.

מדוברות עיריית רמת גן נמסר: "עיריית רמת גן והעומד בראשה מברכים את יו"ר ועדת הבחירות על החלטתו העניינית לדחות את עשרות הצווים שביקשו העותרים ממניעים פוליטיים ולא עניינים.
ועדת הבחירות למעשה עיגנה את המצב הקיים כפי שהצהירה עליו העירייה ולא שינתה דבר.
מעתירה של 617 עמודים לא נותר דבר מלבד בזבוז זמן התדיינות יקר, כספי ציבור וניסיון נואש לפגוע בעובדי ציבור מסורים שלא צלח.
העירייה והעומד בראשה ימשיכו לתת את השירות הטוב ביותר לתושבי העיר, ולא יאפשרו לעותרים לפגוע ברמת השירות הגבוהה לתושבים. זו המהות של עירייה הרואה את טובת התושבים לפני הכל."

כאמור, השופט קיבל את חלק מטענות העותרים, המועמד לראשות עיריית רמת-גן חבר המועצה ליעד אילני וחברת המועצה עו"ד חיה מנע באמצעות בא כוחם עו"ד ד"ר מתן גוטמן וקבע שעיריית רמת גן וכרמל שאמה הכהן עשו שימוש פסול במשאבים הציבוריים באופן האסור על פי חוק ושלא היה מקום לפעילות כזו, הקושרת בין המימון הציבורי לשאמה הכהן. בין היתר קבע השופט שהפעולות הללו, שבוצעו ע"י העירייה ושאמה, היו אסורות ומנוגדות לחוק.

כמו כן נתן השופט צו המחייב את העיריה לאפשר לכל מי שמעוניין בכך, ובכלל זה לחברי המועצה, להיות חברים בכל קבוצות הווטסאפ העירוניות, או בקבוצות עירוניות אחרות ברשתות החברתיות המופעלות על ידי העירייה, וזאת בהתאם לתקנון הפעילות שלהן.

ליעד אילני: "כרמל שאמה עשה שימוש של עשרות מיליוני שקלים על חשבון כספי הארנונה של תושבי רמת-גן לטובת פרסום והאדרת שמו האישי באופן שאין דרך אחרת לקרוא לו מאשר – שוחד בחירות.אני מברך על החלטת יו"ר השופט שקבע כי כרמל שאמה עבר על החוק באופן שיטתי וסדרתי. נפעל להשבת עשרות מיליוני השקלים שכרמל שאמה גזל מהקופה הציבורית לעירייה ולתושבים, לאור העבירות שבוצעו".

עו"ד חיה מנע: "לאחר מאבק ארוך, שהחל לפני כשנתיים, אני שמחה שהצלחנו לעצור את מכונת התעמולה של שאמה, שמומנה מכספי תושבות ותושבי רמת גן ונועדה לקידומו האישי והפוליטי, תוך הפרה גסה של החוק. קבלת העתירה היא אישור לכך ששאמה פעל בניגוד לחוק ולמנהל תקין תוך שימוש אסור בכספי ציבור וששומרי הסף העירוניים, שהיו אמורים למנוע זאת ואף בוצעו אליהם פניות רבות בנושא, כשלו בתפקידם כישלון חרוץ ועליהם להסיק מסקנות מכך ולהקפיד על ביצוע תפקידם בעתיד. המאבק טרם הסתיים ואני מאמינה שיינתנו צווים נוספים בעתירה הנוספת שתלויה ועומדת כעת בעניין דף הפייסבוק".

בא כח העותרים עו"ד ד"ר מתן גוטמן: "הוגשה עתירה רחבת יריעה שהוכיחה שעיריית רמת גן הפעילה מכונת תעמולה משומנת היטב למענו של ראש העירייה במשאבי ציבור רבים. למעשה כל הטענות התקבלו על ידי ועדת הבחירות. מדובר בפעולות חמורות המחייבות הפקת לקחים מצד כל גורמי המקצוע בעירייה״.

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: ״עיריית רמת גן והעומד בראשה מברכים את יו"ר ועדת הבחירות על החלטתו העיניינית והחכמה לדחות את עשרות הצווים שביקשו העותרים ממניעים פוליטים ולא עניינים.ועדת הבחירות למעשה עיגנה את המצב הקיים כפי שהצהירה עליו העירייה ולא תצטרך לשנות דבר ממחר.
מעתירה של 617 עמודים לא נותר דבר מלבד בזבוז זמן התדיינות יקר, כספי ציבור וניסיון נואש לפגוע בעובדי ציבור מסורים שלא צלח.
במקום לברך על הקשר החזק של העירייה והעומד בראשה עם תושבי העיר, ומתן מענה יעיל ומיידי לצרכי התושבים (מבעיה קטנה ועד גדולה), ביקשו העותרים מתוך מניעים פוליטים אישיים לפגוע בשירות לתושב ולהפוך את בית המשפט לכלי ניגוח פוליטי אך לשמחתנו נכשלו בכך.
דיווח מהימן מצידם, היה מציין כי רק לפני חודש בית המשפט פסק באותו הליך נגד העותרים וחייב אותם בהוצאות אישיות לטובת העיריה שטרם שולמו, וכי לפני כן נדחו 2 עתירות דומות של חברת המועצה חיה מנע שחויבה בהוצאות אישיות.
העירייה והעומד בראשה ימשיכו לתת את השירות הטוב ביותר לתושבי העיר, ולא יאפשרו לעותרים לפגוע ברמת השירות הגבוהה לתושבים. זו המהות של עירייה הרואה את טובת התושבים לפני הכל״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות