n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / אתרי הבניה ברמת גן: לא יועסקו פלסטינאים גם אם המדינה התירה את כניסתם לעבוד

אתרי הבניה ברמת גן: לא יועסקו פלסטינאים גם אם המדינה התירה את כניסתם לעבוד

אתר בנייה

לפני זמן קצר הסתיים דיון בבית המשפט לעניינים משפטיים בתל אביב בראשותו של כבוד השופט קובי ורדי בעיניין עתירה שהגישה התאחדות הקבלנים כנגד עיריית רמת גן, גבעתיים ובת ים.
עיריית רמת גן, והעומד בראשה, כרמל שאמה הכהן, הודיעו עם פתיחת המלחמה על הקפאת עבודות בנייה ותשתיות באתרים עד לבחינת מתווה לצורך שמירה על שלום הציבור ובטחונו, שמירת הסדר הציבורי ומניעת סיכון בטיחותי.
בשבועות האחרונים התקיימו מספר שיחות ופגישות עם מספר גורמים בהתאחדות הקבלנים שעניינן היה להביא להסכמות שיאפשרו את הפעלת אתרי הבנייה בעיר, אך לצערנו לבסוף בחרה ההתאחדות להגיש עתירה בעניין.
בדיון שהתקיים הבוקר הגיעו עיריית רמת גן והנלוות לה לבקשת בית המשפט למתווה בנושא באופן שיאפשר את חזרת פעילותם של אתרי הבנייה בתנאים, בדגש על מתווה שיאפשר את ביצוע משימות העירייה בשעת החירום, והיכולת לאזן ולשמור על הסדר הציבורי ומניעת סיכון.

עיקרי ההסכמות:
1. כל אתר ידרש לעמוד בהנחיות פיקוד העורף לאתרי בנייה, לרבות הצהרת קבלן בעיניין.
2. בפתח כל אתר יוצב מאבטח חמוש על חשבון הקבלן לדרישת העיריה.
3. באתרי הבנייה יועסקו עובדים בעלי תעודת זהות כחולה, או עובדים זרים בעלי אשרת עבודה. לא יועסקו פלסטינאים גם אם המדינה התירה את כניסתם לעבוד.
4. לא תתאפשר לינה של עובדים באתר.
5. לא תתאפשר תנועת עובדים אל אתרי הבנייה ומהם בשעות הפיזור לבתי הספר (בין השעות 07:15- 08:30)
6. לא תאפשר חסימה הרמטית של רחובות. חסימת נתיבי נסיעה תבוצע בתיאום ואישור משטרת ישראל וצוותי הפיקוח על הבנייה.

עיריית רמת גן מבקשת לברך את כבוד השופט ורדי שהיה קשוב וענייני והביא לפתרון מיטבי שמקובל על הצדדים.

כרמל שאמה הכהן, ראש העיר ר"ג: "בית המשפט הבין שהטענות היבשות של הקבלנים לחוסר סמכות של ראשי הערים מנותקות מהמציאות שנוצרה מאז השבת השחורה. נלחמנו עבור התושבים שלנו אבל ההישג שלנו ישרת את כל הערים שלא עמדו ולחץ הקבלנים וכבר פתחו את האתרים בתנאים הרבה פחות בטוחים."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

3 (3)

חודש מאי עמוס בפעילויות לכל המשפחה במוזיאון הקומיקס חולון

תפריט נגישות