n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / "נהפוך את שכונות המזרח לסביון של ראשון לציון"

"נהפוך את שכונות המזרח לסביון של ראשון לציון"

סופיה ג'רבי, מקום 8 ברשימתו של ראש העירייה פרשה לפנסיה מוקדמת אחרי קריירה מרשימה בדואר ישראל. היא מתחייבת: "אעבוד 24/7 עבור כולם - חילונים, מסורתיים ודתיים". ומפרגנת לרז קינסטליך: "הוא משקיע בשנים האחרונים כפי שאיש לא השקיע לפניו... ראשי הערים בעבר לא השקיעו בהיקפים כאלה וזו רק ההתחלה"

סופיה
סופיה ג'רבי. צילום: פרטי

לא מכבר יצאה סופיה ג'רבי לפנסיה מוקדמת. אחרי 28 שנה בדואר ישראל בתפקיד ניהולי בכיר החליטה תושבת שיכון המזרח להיכנס לחיים הפוליטיים.

"זה היה עבורי צעד טבעי", היא מספרת ל"גל גפן ראשון לציון". "כל חיי הם סביב עשייה ציבורית ורק בשנים האחרונות נכנסתי לפוליטיקה המקומית".

היא בת 58, נשואה לעו"ד רפאל ג'רבי, אמא לשתיים וסבתא לשבעה נכדים ונכדות. בחודשים האחרונים היא מתרוצצת ממפגש למפגש, מכנס לכנס.

"זו תקופה מאוד אינטנסיבית", היא אומרת. "המון מפגשים, המון כנסים, אבל יש בזה סיפוק רב. תחושה של עשייה".

ג'רבי ממוקמת במקום השמיני ברשימתו של רז קינסטליך למועצת העיר. "הבחירה ברז נעשתה בגלל שאני יודעת שהוא מצוין לתושבי ראשון לציון ובעיקר עבור תושבי מזרח העיר, שבהם הוא משקיע בשנים האחרונים כפי שאיש לא השקיע לפניו.

"ניתן לראות את הפיתוח המאסיבי של שכונות המזרח, את הבנייה מסביב לשיכון המזרח, פיתוח גינות ציבוריות, כאשר גולת הכותרת היא הקמת פארק ענק על השטח שבו היה מגרש הכדורגל ובהמשך – בניית 'קאנטרי 360' של החברה העירונית.

"ראשי הערים בעבר לא השקיעו בהיקפים כאלה וזו רק ההתחלה. אין לי ספק שבמהלך הקדנציה השנייה נהפוך את שכונות המזרח לסביון של ראשון לציון. כבר היום ניתן לראות כיצד הפיתוח המסיבי משפיע על ערך הדירות. כיום כמעט שלא ניתן למצוא שטחים לבנייה בשכונות שיכון המזרח או שיכון גורדון, כיוון שהביקוש עולה על ההיצע".

מה היעדים שהצבת לעצמך?

"בעבר היו לא מעט נציגים במועצת העיר שהיו תושבי מזרח העיר וכל אחד מהם תרם כפי יכולתו לשיפור ושינוי מצב השכונות.

"אני מתחייבת לפעול עבור תושבי העיר בכלל ועבור תושבי מזרח העיר בפרט. אעבוד 24/7 עבור כל אחד, לשכתי תהיה פתוחה לכולם, מספר הטלפון שלי פתוח לכולם, כיוון שלנגד עיני עומדים התושבים וזה ממש לא משנה אם מדובר בחילונים, מסורתיים, דתיים".

סופיה ורז

תציגי בפניי הקוראים שלושה דברים שאם תצליחי לבצע במהלך הקדנציה, תראי בכך הצלחה והגשמת יעדים.

"בראש ובראשונה ארצה לשפר את החזות. לשדרג את הפיתוח והתשתיות. לתת תחושה לתושבי השכונות הוותיקות בכל רחבי העיר שאין בינם לבין תושבי השכונות החדשות כל הבדל. זה יתבטא בעיקר בפיתוח ובשיפור החזות של השכונות.

"דבר שני, שיפור תחושת הביטחון. אפעל כדי לתגבר את הסיורים של הפיקוח העירוני, לפתוח עוד נקודות שיטור ברחבי העיר ואעודד תושבים להתגייס לשיטור העירוני.

"תחום נוסף שקרוב לליבי הוא החינוך. ארצה מאוד לצמצם את הנשירה בבתי הספר ולהקים גוף שידאג לנושרים וייתן להם מענה זאת כדי להשאיר אותם במערכת. המטרה היא לעודד אותם ללכת לכיוונים חדשים כדי שחלילה לא יתדרדרו.

"דבר נוסף בתחום החינוך הוא הקמת חטיבה ותיכון בשכונת שיכון המזרח. אנסה לקדם הקמת מתחם חינוכי כזה, משום שעד היום לא היו בשכונה תיכון או חטיבה וילדי שיכון המזרח נאלצו ללמוד מחוץ לשכונה.

כך גם אעשה בשכונות אחרות שבהם אין מתחמים של חטיבה ותיכון וילדי אותן שכונות נאלצים ללמוד במקומות אחרים".

התחושה היא שהבחירות הקרובות הן בעיקר על גודל הסיעה במועצת העיר. רז קינסטליך שואף להשיג כמה שיותר מנדטים כדי שהסיעה שלו תהיה הגדולה והמשפיעה.

"בהחלט. כל הדברים שעליהם דיברתי וההתחייבויות שלי כלפי הבוחר יוכלו להתקיים אך ורק אם במועצת העיר תהיה לראש העירייה נציגות רחבה ומספר חברים גדול מאוד. כשזה יקרה, נוכל לעשות המון למען התושבים. אני מאמינה שזה יקרה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

3 תגובות

  1. אליהו מזרחי

    בס"ד
    את צריכה לעבוד שישה ימים בשבוע
    בשבת לא עובדים

  2. מה קורה עם פורצי גנבי הרכב שהרימו ראש ביתר שאת בשבועות האחרונים. בשכונת נווה הדרים פרצו וגנבו רכבים גם לאור היום ובעיקר בלילה ללא חשש ופחד.
    ולוקחים אותם למשחתות רכב. האם תהי מסוגלת להתמודד עם בעיה קשה וכאובה זאת ?

  3. סופיה שלום . אודה להענותך . אני רוצה לשוחח עימך בנושא חינוך טכנולוגי לאחר שכל ההבטחות שקיבלתי מראש העיר וסגניתו לא נענו .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.26.20_799d3f45

ראשון לציון: מי ראה את נדז׳דה?

תפריט נגישות