n
דף הבית / בעלי מקצוע / מה המשמעות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים עבור הנהגים?

מה המשמעות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים עבור הנהגים?

כל הפונים לקבלת רישיון לרכב ציבורי ורכב משא כבד, נהגים שדווחו למשטרת ישראל כמעורבים בתאונות דרכים, ומשתמשי סמים ואלכוהול, וכן מי שהורשעו בשימוש באחד מהם, חייבים כולם לעבור בדיקה רפואית הנערכת על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים לפני שיוכלו לקבל רישיון נהיגה. מבקשי רישיון ובעלי רישיון עם קשיים בריאותיים ספציפיים, כגון בריאות הנפש, אפילפסיה ומחלות לב, נשלחים גם הם לבדיקת קשירות רפואית. זה כולל קשישים, מי שחובה עליו לעבור בדיקות תקופתיות, בעלי לקויות מסוימות וכאלה שהגיעו לגיל מסוים.

קרדיט: FREEPIK
קרדיט: FREEPIK

היסטוריה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

למשרד הבריאות ומשרד התחבורה יש מכון ייעודי נפרד המכונה המכון הרפואי לבטיחות בדרכים . רפואה ופסיכולוגיה תעבורתית הם שני תחומי התמחות במכון הרפואי. תפקידו העיקרי של המכון הוא להגן על נהגים מפני פציעה לפני שהם עולים על ההגה בגלל בעיות בריאותיות או הרגלים רעים. באמצעות מבחני כשירות שנעשים במכשירים מיוחדים במינם שנוצרו ברחבי העולם, פיתחה והטמיעה המרב"ד גישה אפידמיולוגית לעבודתו, הכוללת זיהוי אוכלוסיות בסיכון מוגבר למעורבות בתאונות דרכים, זיהוי הגורמים לתאונות אלו ובדיקת השפעת גורמים סביבתיים על סיכון זה. מכיוון שהאלמנט האנושי הוא הגורם המוביל לתאונות, רפואת התעבורה מתמקדת בגילוי מוקדם של ליקויים בריאותיים לבטיחות הנהיגה.

מה אומר החוק לפו פועל המרב"ד?

לנבחן הזכות החוקית לערער על המלצת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בפני ועדת הערר, המשמשת כגוף מקבל ההחלטות. הנבחן רשאי לבקש דיון חוזר במועד המפורט בהמלצה הסופית של המרב"ד או ועדת הערר, אך זכות זו אינה כוללת זכות ערעור. בתוך 30 יום ממועד קבלת ההודעה על פסק דינו של הרופא המוסמך, רשאי מבקש רישיון או בעל רישיון שחש שנעשה לו עוול בהחלטה לערער בפני ועדת ערר. בהתאם לנסיבות, רשאית ועדת הערר לאשר את פסק דינו של הרופא המוסמך או לבטלו, לבקש מהרופא המוסמך לבדוק מחדש את מבקש הרישיון או בעל הרישיון, או לקבוע החלטה אחרת.

באילו תחומים ניתן לראות את הפעילות של המכון?

  • סיוע לנכים בחיי היום יום שלהם בנושא הניידות על ידי שינוי כלי רכב ועזרי נהיגה כדי לענות על הצרכים הספציפיים שלהם.
  • ייעוץ ממומחים במגוון רחב של נושאים הקשורים לנהיגה ועבודה.
  • תוכניות הכשרה, עדכון מקצועי והעלאת הרמה המקצועית של הצוות הרפואי, הפסיכולוגי, הפרא-רפואי והמנהלי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
  • חשיבה מעמיקה, העלאת רעיונות וביצועם כדי למנוע כמה שיותר את מכת תאונות הדרכים והרוגים בדרכים.
  • הערכת כשירות של נהגים לקבל ראשון או חידושו לאחר עבירה חמורה.
  • הוצאת רישיון נהיגה לרכב ציבורי או רכב משא כבד מצריך בדיקה של המרב"ד.

מידע לנבחנים לקראת הביקור במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

משרד הבריאות אינו מוכן להסתכן בבטיחות הנהג וכל הנמצאים בכביש באותו הזמן, ולכן כל נושא המקשה על הנהג בהפעלת רכב מנועי ייבחן באופן ביקורתי. שיחה עם עורך דין שמתמחה בדיני תעבורה הוא הפתרון  הטוב ביותר עבורכם. עורך דין דנה דוד עשוי לייעץ לכם כיצד להתנהג במהלך בחינות, כיצד לארגן את זמן שלכם ובאילו משאבים להשתמש. אל תוותרו על התקווה אם יגידו לכם שאינכם כשירים לקבל רישיון נהיגה, במקום זאת, פנו לשירותיו המקצועיים של עורך דין לגבי האפשרויות, ואולי תגישו ערר. בתוך 30 יום מיום קבלת תגובת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ניתן להגיש ערעור. שמרו את האצבע על הדופק ואל תפספסו את התזמון- זה קריטי.

** תוכן ממומן **

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט FREEPIK

איך להפוך למפתח תוכנה מבוקש? הכל על קורס Full-Stack

תפריט נגישות