דף הבית / חדשות העיר / למה חולקו דו"חות אזהרה?

למה חולקו דו"חות אזהרה?

במוצאי שבת האחרונה קיים ראש העיר, דב צור, אירוע הרמת כוסית באולם אירועים בשכונת נחלת יהודה. דו"חות אזהרה שחולקו לנהגים שחנו שלא כחוק, עוררו תרעומת. העירייה: "החברה לביטחון נוהגת לרשום התראות באירועים המוניים או מרכזיים וכך נעשה גם באירוע המדובר"

רונן דמארי

לאירוע הרמת כוסית הגיעו מאות מוזמנים שביקשו להביע את תמיכתם בצור וברשימתו, חלקם שככל הנראה מיהרו להיכנס פנימה העמידו את רכביהם על המדרכה. פקחי החברה לביטחון גילו את העבירות והגיעו למקום, אולם במקום להניח על שמשות הרכבים דו"חות רגילים, הם הניחו עליהן "דו"חות אזהרה". האירוע עורר סערה ברשת החברתית והיו כאלו בזירה הפוליטית שאף הגדירו אותו כשערורייה של ממש, זאת על רקע העובדה שלא מעט תושבים קיבלו דו"חות חניה אותם נדרשו לשלם מבלי שהוזהרו בכתב על ידי הפקחים.
חברת מועצת העיר, עו"ד ליאל אבן-זהר, העבירה שאילתה בנושא לראש העיר בה כתבה: "מהם הקריטריונים למתן "דו"ח אזהרה"? כמה "דו"חות אזהרה" ניתנו במהלך השנים 2014 -2018 כל שנה בנפרד בראשון לציון? האם ניתנה לפקחים הוראה שלא לתת דו"חות רגילים לבאי האירוע ביום 24.3.18?".
ל"גל גפן" היא אמרה:״בראשון לציון, לצערי, תסמונת ״מקורבים מקבלים יותר״, היא נורמה פסולה שמחלחלת לכל חלקה טובה בכל הרבדים- אכיפה, תכנון ובניה ועוד. בעוד תושבים מהמניין ״זוכים״ מדי יום לדו״חות, לעיתים ממש בפתח ביתם, ו״הניידת המצלמת״, רושמת דו״חות ללא התרעה גם למי שעצר לרגע להוריד נוסע, מתברר שמקורבי ראש העירייה שהגיעו להרמת הכוסית שלו, אינם חייבים בדו״ח, או לכל היותר זכאים לאזהרה, גם אם מכוניתם המפוארת עומדת באופן שערורייתי על המדרכה. הבעיה באמות המידה הפסולות הללו היא תחושה קשה של חוסר שוויון, של ״איפה ואיפה״, של העדפת מקורבים, ושל שלטון כוחני המנצל את כוחו כלפי תושבים מהמניין בלבד. אני רואה התנהלות זו בחומרה רבה, ודרשתי מראש העירייה לפרסם את הקריטריונים ל״דו״חות אזהרה״, ולהודיע ברבים האם ניתנה הוראה לפקחים לא לתת דו״חות לבאי האירוע שלו ושל סיעתו. אני קוראת לתושבים שקיבלו דו״ח לאחרונה לא לעבור לסדר היום: לפנות בהמוניהם לחברה לביטחון, ולדרוש להמיר את הדו״ח שקיבלו- להתרעה. אעמוד לצד כל מי שיבקש זאת, כולל בבית משפט״.

מהעירייה נמסר בתגובה: "החברה לביטחון נוהגת לרשום התראות באירועים המוניים או מרכזיים וכך נעשה גם באירוע המדובר. לראייה, בשנת 2017 נרשמו כ-1597 התראות סביב אירועים המוניים בעיר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות