n
דף הבית / בעלי מקצוע / טיפים לטיפוח חיות מחמד

טיפים לטיפוח חיות מחמד

מיותר לציין כי כולנו אוהב לפנק, לטפל ולטפח את חיות המחמד שלנו שכן, בחלק לא קטן מהמקרים הדבר בא לידי ביטוי בטיפולים מוגזמים מעבר לנדרש. על כן, במטרה לעשות לכם קצת סדר בבלאגן ולוודא כי חיית המחמד שלכם אכן עומדת בפני שגרת טיפוח אידיאלית.

קרדיט: Freepik
קרדיט: Freepik

במאמר הבא ריכזנו עבורכם את כל הטיפים שחשוב להכיר בנושא, לאחר התייעצות עם וטרינר בכרמיאל.

1. מקלחות – גם בקרב כלבים וגם בקרב חתולים מקלחת היא לא נחוצה לעיתים קרובות שכן, הרחבה נוטה לפגוע בשומניות של העור וכן גם בשכבת ההגנה הטבעית שקיימת בעורם של בעלי החיים הללו. על כן, כאשר מדובר על חתולים, יש לזכור כי בשונה מכלבים הם מנקים את עצמם באופן יסודי, כך שמקלחת היא לא פעולה הכרחית כלל.

 

2. בחירה נכונה של שמפו – טרם הכניסה למקלחת, חשוב לוודא כי אתם אכן מבצעים את התהליך באופן נכון ובטוח, גם אם מדובר על מקלחת חצי שנתית. על כן, ההמלצה שלנו תהיה להכין מראש מגבת לידכם, לסגור את החדר ולבדוק כי הטמפרטורה לא קיצונית מדי טרם תחילת המקלחת. יחד עם זאת, מומלץ לוודא כי אתם בוחרים בשמפו של חברה מובילה וידועה בתחום, בהתאם לסוג חיית המחמד שלכם. כמו כן, חשוב לוודא כי את תהליך הייבוש אינכם מבצעים בעזרת מייבש שיער שכן, הטמפרטורה הקיצונית עשויה לא פעם להוביל לכוויות ונזקים כאלו ואחרים.

 

3. בחירת מברשת – קיימת שורה רחבה של מברשות בשוק של היום שכן, כל מברשת משתנה בהתאם לסוגי פרוות שונים לצד מגוון מאפיינים נוספים, בעוד כי ההבדלים באים לידי ביטוי באיכויות ובמחיר הסופי גם כן. על כן, במידה וחיית המחמד שלכם עם פרווה קצרה יחסית, ההמלצה תהיה לבצע שימוש במברשת פרמינייטור או לחילופין במברשת גומי ייעודית לפרוות קצרות. כאשר מדובר על פרווה ארוכה יותר, מוטב לבצע שימוש במברשת המתלווה עם זיזים ארוכים. כמו כן, כאשר מדובר על פרווה כפולה, מומלץ להשתמש במברשת ייעודית המתאימה במיוחד לפרווה כפולה. עם זאת, חשוב לציין כי קיים עוד מגוון רחב של סוגים שונים, ובמטרה לוודא כי אתם אכן ניחנים בפני בחירה נכונה ומוצלחת, חשוב לוודא כי אתם מתייעצים עם הווטרינר שלכם שכן, הברשה לא נכונה עשויה להוביל לכאבים ופציעות.

 

4. בדיקת אוזניים – דבר נוסף וחשוב לא פחות שיהיה עליכם לקחת בחשבון במסגרת שגרת הטיפוח של חיית המחמד שלכם יהיה להציץ מדי פעם על האוזניים של החבר שלכם. במילים אחרות – על האוזן להיות נקייה, ללא כתמים, פצעים או לחילופין לכלוך. כמו כן, חשוב לזכור כי מדובר על מיקום אהוב במיוחד עבור הקרציות, כך שבמידה וחיית המחמד שלכם מגרדת באוזן לעיתים תכופות, מומלץ לבדוק כיצד נראית האוזן.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר

** תוכן ממומן **

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט pexels

הסוד לעסק מצליח – ניקיון מקצועי

תפריט נגישות