לראשונה: שילוב חינוך בלתי פורמלי בתוך בתי הספר בבת ים
הבוקר (2.9) התקיים בבת-ים, כנס כתיבה ראשון מסוגו בארץ, שנערך בטרמינל העיצוב בעיר, במסגרתו נכתב לראשונה המערך הפדגוגי שילווה את המהלך החדשני של עיריית בת-ים: שילוב החינוך הבלתי פורמלי בתוך מערכת החינוך הפורמלית.
- מערכת האתר
- ט' אלול התשפ"ה

אחד האתגרים המרכזיים של העיר בעשורים האחרונים הוא שיעור ההשתתפות הנמוך של ילדים ובני נוער בפעילויות חינוך בלתי פורמליות – תנועות נוער, ארגונים או פנאי איכותי בשעות אחר הצהריים. מחקרים רבים בארץ ובעולם הוכיחו כי השתתפות במסגרות אלו מפתחת מיומנויות קריטיות לחיים – חוסן אישי, תחושת שייכות, כישורים חברתיים ומנהיגות.

מתוך הבנה זו יצא לדרך מהלך עירוני פורץ דרך: שיעורים ייעודיים בבתי הספר היסודיים שיתקיימו במהלך שעות הלימודים, ויועברו על ידי בני ובנות שנת שירות הפועלים בעיר.

לראשונה, כל תלמידי בתי הספר היסודיים בבת-ים יזכו לחוות שיעור חווייתי המושתת על ערכים חברתיים, מנהיגות ועשייה קהילתית – שיעור שהוא למעשה "פעולה" בדומה לתנועת נוער.

הכנס, שנבנה מתוך תפיסה שיתופית ורב-תחומית, איגד סביב השולחן אנשי ונשות חינוך, מדריכים, מטפלים, שותפים ארגוניים, מנהלים ואנשי שטח. יחד תיכתב תשתית פדגוגית חדשנית שתנחה את הצוותים לאורך השנה ותבטיח הטמעה מיטבית של החינוך הבלתי פורמלי בתוך מערכת החינוך הפורמלית.

המהלך הוא ביוזמת עיריית בת-ים ופרי שותפות בין אגף הנוער והצעירים לבין מינהל החינוך. הוא מהווה מודל ראשון מסוגו בארץ – שילוב אמיתי של עולמות החינוך השונים, מתוך מטרה להעצים את ילדי העיר, להעשיר את עולמם הערכי והחברתי, ולקרב אותם למסגרות חינוך בלתי פורמליות בעיר.
