X

כמה נפגעו בתאונות חזית צד בראשון לציון?

עמותת אור ירוק מפרסמת נתונים מדאיגים בנוגע לתאונות חזית-צד בהם נהרגו 80 בני אדם בשנה החולפת. ראשון לציון נמצאת ברשימת הערים הגדולות עם מספר הנפגעים הגבוה בתאונות מסוג זה

כמה נפגעו בתאונות חזית צד בראשון לציון?
צילום: אור ירוק

כ-80 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 לעומת 53 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים דומות בשנת 2023- עליה של 51% כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. מניתוח הנתונים עולה כי שנת 2024 הייתה הקטלנית ביותר בעשור האחרון בשל תאונות דרכים מסוג חזית-צד.

תאונות חזית-צד מתרחשות כאשר אחד מכלי הרכב פוגע עם חזית רכבו בצידו של כלי רכב אחר. התאונות הללו אופייניות בעיקר לצמתים ונגרמות בשל אי מתן זכות קדימה או אי ציות לרמזור אדום. 

בראשון לציון: כ-60 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024, שנים נהרגו ו-13 נפצעו קשה. 1,267 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 11 נהרגו ו-110 נפצעו קשה.

המספרים האלו מציבים את העיר במקום העשירי מבין הערים הגדולות בתאונות מסוג זה. מקדימות אותה בסדר יורד: ירושלים, חיפה, תל אביב, באר שבע, אשדוד, פתח תקווה, אשקלון, נתניה וחדרה.

אור ירוקתאונת חזית צד בצומת בצפוןצילום: אור ירוק

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות מסוג חזית צד הן בעלות פוטנציאל קטלניות גבוה בשל העובדה כי חזית הרכב נכנסת בחוזקה בצידו של הרכב השני שנכנס לצומת.

בשנה שעברה חלה עליה חדה בשיעור ההרוגים בתאונות מסוג זה והפתרון הוא בהצבת מצלמות רמזור בולטות ומשולטות באותם צמתים אדומים מרובי תאונות ונפגעים.

אדם שידע כי הוא נכנס לצומת מצולם וייענש בחומרה לא ימהר לסכן את החיים שלנו. הורדת סף המהירות באכיפה בצמתים הוא צעד חשוב ונכון אשר יצמצם את מהירות הנסיעה, יאפשר עצירה בטוחה בזמן וגם במקרה של תאונה עוצמת הפגיעה תהיה פחותה.

למשטרת התנועה חסרים מאות שוטרים וחסרות מאות ניידות, שימוש באמצעי אכיפה אלקטרונים בצמתים האדומים יכול לחסוך בחיי אדם".

תאונה חזית-צד אור ירוק ראשון לציון