X

הרכבת באה: הודעה משותפת של משרד התחבורה ועיריית רחובות

שרד התחבורה ועיריית רחובות בשיתוף חברת נתיבי איילון, מקדמים את פרויקט הקו הכחול שיחבר את ערי השפלה למטרופולין תל אביב. הקו הכחול יעבור גם לאורך רחוב הרצל בעיר, שישודרג למרחב עירוני שוקק חיים

הרכבת באה: הודעה משותפת של משרד התחבורה ועיריית רחובות
צילום: הדמייה

בקרוב אצלכם: פרויקט הקו הכחול הוצג הערב לחברי המועצה – תושבות ותושבי עיר מוזמנים לכנס המקוון בנושא

משרד התחבורה ועיריית רחובות בשיתוף חברת נתיבי איילון, מקדמים את פרויקט הקו הכחול שיחבר את ערי השפלה למטרופולין תל אביב. הקו הכחול יעבור גם לאורך רחוב הרצל בעיר, שישודרג למרחב עירוני שוקק חיים. הערב, רביעי (18.12), הוצג הפרויקט לחברות וחברי מועצת העיר, ובשבוע הבא מוזמנים כל תושבי ותושבות העיר להצגת הפרויקט במפגש מקוון, במעמד ראש העיר מתן דיל

מפגש ההסברה והחשיפה יתקיים ביום שני, 23.12, בשעה 18:00, ב-ZOOM. הציבור מוזמן, ההשתתפות בהרשמה בלבד >> did.li/QYa6q

עיריית רחובות, ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים באמצעות חברת נתיבי איילון, מקדמים את פרויקט הקו הכחול בעיר רחובות. הפרויקט הינו פרויקט מקיף ראשוני וחדשני שיחבר את ערי השפלה למטרופולין תל אביב, באמצעות מערכת הסעת המונים חשמלית בשיטת BRT (Bus Rapid Transit). העבודות בקו הכחול צפויות להתחיל במהלך הרבעון השני של שנת 2025 ולהימשך כשלוש שנים. עלות הקמת הקו כ-2.9 מיליארד שקלים ואורכו הכולל יסתכם בכ-30 ק"מ. הוא ישפר משמעותית את הנגישות למרכזי מסחר, תעסוקה, אקדמיה ודיור לכ-100 אלף נוסעים ביום ומעל ל-30 מיליון נוסעים בשנה. 

תוואי הקו הכחול ברחובות יחצה את העיר מצפון לדרום דרך רחוב הרצל, עם מוקדים מרכזיים כמו השוק העירוני, הפקולטה לחקלאות, מכון ויצמן, פארק המדע ותחנת רכבת ישראל. לאורך 5 ק"מ, על רחוב הרצל, מצומת ביל"ו בדרום ועד צומת המדע בצפון העיר, יסללו תשתיות ייעודיות לתנועת אוטובוסים, בדומה למודל המטרונית בחיפה. הפרויקט יכלול גם שדרוג נופי משמעותי ברחבי העיר רחובות: סלילת כ-5 ק"מ של שבילי אופניים בטוחים, שבילי הולכי רגל לאורך התוואי, הצבת ריהוט רחוב, תאורה מתקדמת, גינון ופיתוח תשתיות לניקוז מים, ביוב וחשמל. בנוסף, לאורך הקו ברחבי העיר רחובות יוקמו 12 תחנות, חכמות ונגישות לרווחת משתמשי הדרך.

במסגרת הפרויקט, במקטע המרכזי שבין רחוב הנשיא הראשון לבין צומת בנימין פינת לבקוביץ', יהפוך רחוב הרצל לרחוב תחבורה ציבורית בלבד. כך, ייווצר מרחב עירוני שוקק חיים שייתן מענה לצרכי העסקים והקהילה. פיתוח מוקדי תעסוקה, מסחר ודיור סמוך לציר הרצל ותחנות המטרו יחזקו את העיר כמרכז תעסוקתי ותרבותי. פארק ת.מ.ר (תחבורה, מדע ורפואה) – עוגן התעסוקה הגדול באזור השפלה ואחד המובילים במרכז – יקבל תנופה משמעותית בשל הסמיכות לקו הכחול, תוך שיפור הקישוריות והחיבוריות למרכזי מגורים ותעסוקה בעיר.

בקו הכחול שיימתח בין הערים רחובות, ראשון לציון ונס ציונה עד לתל-אביב, יפעלו כלי רכב ייעודיים, חשמליים ומתקדמים, בעלי קיבולת גבוהה, בנתיב תחבורה ציבורית ייעודי וסגור. המערכת תפעל תוך קבלת עדיפות בתשתית הכביש והרמזורים, ותאפשר שיפור משמעותי בחוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית בזכות לוח זמנים מדויק ואמין, הגדלת קיבולת הנוסעים ותדירות הנסיעות לצד הורדת זמני ההמתנה וזמני הנסיעה. בנוסף, יאפשר הקו נגישות מלאה ומהירה למסופי תחבורה נוספים המייצרים קישוריות לתחנות רכבת ישראל בעיר רחובות ותחנת 'הראשונים' בראשון לציון, וקו המטרו M1S העתידי. כמו כן, בעתיד הקו יתחבר לקווים נוספים של מערכת ה-BRT שאושרו על ידי משרד התחבורה ביניהם הקו שיחבר בין הערים רחובות-יבנה, בנוסף הקו הכחול עתיד להתחבר לקו הירוק של הרק"ל בראשון לציון.