X

חולון: פנינה רוזנבלום- התערוכה!

במסגרת סדרת תערוכות "גיבורי תרבות" תגיע לחולון התערוכה "עתיד ורוד" המתמקדת בדמותה של פנינה רוזנבלום

חולון: פנינה רוזנבלום- התערוכה!
צילום: יקי הלפרין

התערוכה "עתיד ורוד" שתפתח בגלריה בית מאירוב בחולון ותוצג בתאריכים 17.9.24 -31.12.24, היא השמינית בסדרת תערוכות "גיבורי תרבות" של הגלריות העירוניות בחולון אשר מפנה זרקור לדמויות משמעותיות בתרבות הישראלית שהשפיעו על דורות רבים בתחומי החברה, הכלכלה, הספורט, התרבות והבידור בארץ ואף בעולם.  

אלבום פרטיעם האם תקווה ג'ורג' בילדותהצילום: אלבום פרטי
​​​​​​​

התערוכה תוצג במסגרת העונה הישראלית לעיצוב שנפתחת זו השנה ה-16 בעיר חולון. 

תערוכה זו מתמקדת בדמותה של פנינה רוזנבלום, ומספרת את המסע שלה משכונת מצוקה בפתח תקווה ועד הגשמת חלומות בינלאומיים בעולם הדוגמנות בעבר והעסקים בהווה: כיצד הצליחה להגדיר מחדש את הפמיניזם בישראל ולפרוץ ממדורי הרכילות אל ראיונות וסיקורים בינלאומיים בתחומים חברתיים מדיניים וכלכליים.

משה שיכחברת כנסתצילום: משה שי

בתערוכה אותה אוצר רפאל וזאנה, יוצגו פריטים אישיים מהאוסף הפרטי, מערכות לבוש ופריטי אופנה בהם האוברול האייקוני שלבשה בקדם אירויזיון 1983 עם השיר "תמיד אשה", ומיצג חדש מרהיב של שמלת הכלה הצהובה מהחתונה המדוברת ביותר של המדינה. בתערוכה יקבלו מוצרי האיפור והטיפוח חיים לכדי מיצגי ענק, סקיצות מקוריות של עיצוב המוצרים, פרסים ותעודות לאורך השנים, מיצגי אומנות מעוררי השראה ועוד, בנוסף המבקרים יחשפו לקטעי וידאו מקוריים, צילומים שטרם נראו, עבודות אומנות מקוריות וחדשות שנעשו בהשראת דמותה וסיפור הצלחה והעצמה נשי שמעניק השראה לכל אחד ואחת.

מרים פרוקופציור שמן על בדצילום: מרים פרוקופ

אומר רפאל וזאנה "כדוגמנית, מזרחית, אשר אינה מתכחשת לשורשיה, גם לשורשים השחורים בשיער, פנינה פורצת דרך ביכולתה לפתוח שערים ודלתות בעשר אצבעות, ללא התנצלות או הסברים ועם אמונה חזקה בדרך ובנתוני הפתיחה שהיא מגדירה בעצמה, לא מתוך השוואה מגדרית ולא מתוך מצוקה עדתית שאופיינית לאותן שנים.

אלבום פרטיכנערה בשנות ה-60צילום: אלבום פרטי

היא פרצה את הדרך לפמיניזם מזן אחר, כזה שהופך את הנשיות לשם תואר. להבנה. לכוח. פנינה מעולם לא דיברה על שוויון זכויות כאקט פמיניסטי, פנינה הגדירה סדרי עדיפויות לזכויות נשים, התרחקה מהדרך שנסללה עבורה במעברה, בצעד חריג, ספגה את הביקורת מבית וחייכה. אצל פנינה החיוך היה כלי לשבור כל תקרת זכוכית וכל דעה קדומה.  ענקי הסאטירה "ניקוי ראש" אכלו את הכובע כשפנינה התארחה בתוכנית על תקן חיוך מזדמן והצליחה לעמוד זקופה, זוהרת, עם עור של פיל ואומץ של וונדר וומן ישראלית ראשונה אמיתית.

יקי הלפריןבבגד ים של גדעון אוברזוןצילום: יקי הלפרין

העתיד הוורוד אינו אסקפיזם מנותק מציאות אלא ראייה אחראית ומפוקחת שמלווה את פנינה מילדותה ועד ימינו בהם היא חלק בלתי נפרד מקידום התודעה הציבורית למצב הביטחוני והחברתי בישראל ושמירה על המוראל הלאומי כחלק מהחוסן הנפשי של כל אחד ואחת מאיתנו. פנינה היתה ונמצאת כדי להאיר ולהתמיד בעשייה לטוב, לעתיד טוב, עתיד מבטיח."

יקי הלפרין.צילום: יקי הלפרין

גלריית המשכן בית מאירוב, חולון

רח' הרצפלד 31, חולון, טל' 03-6516851

שעות פתיחה: ג', ד', ה' 20:00-17:00; ו' ושבת 13:00-10:00

הכניסה לגלריות העירוניות בחולון ללא תשלום

פנינה רוזנבלום חולון תערוכה

art