X

פסטיבל ראשון לציון, פסטיבל המוזיקה הגדול והוותיק בישראל, יוצא לדרך בסימן קלאסיקות ישראליות!

הפסטיבל, שחרט על דגלו את שמירת המורשת המוזיקלית, יארח בשנתו ה-36 (19-22.10), אומנים שמהווים אבני היסוד של המוזיקה לדורותיה, להם שמור מקום של כבוד בהיכל התהילה של התרבות הישראלית. מבין המופעים והשילובים הייחודים יציין השנה הפסטיבל 60 שנות יצירה לבעז שרעבי בהפקת מקור ייחודית וחד פעמית עם אורחים.

פסטיבל ראשון לציון, פסטיבל המוזיקה הגדול והוותיק בישראל,  יוצא לדרך בסימן קלאסיקות ישראליות!
צילום: יחצ

 

אירועי חוצות בכניסה חופשית גן המושבה, רחבת בניין העירייה, רחבת בית העם ומופעים בהיכל התרבות מאיר ניצן, אמפי לייב פארק במערב העיר

חוה"מ סוכות, 19-22 באוקטובר 2024

חמישה ימים של שכרון חושים מוזיקלי עם מיטב אומני הקלאסיקה הישראלית שיופיעו במגוון הפקות מקור ייחודיות, מופעים מסקרנים ושילובים ייחודיים:

השנה יציין הפסטיבל 60 שנות יצירה לבעז שרעבי, מהזמרים הגדולים והאהובים בארץ בעל הקול החד פעמי, ששיריו מהווים חלק בלתי נפרד מפסקול חיינו. בזה אחר זה יעלו גלי עטרי, ישי ריבו, מוש בן ארי ויבצעו לצידו של בעז את להיטיו מכל הזמנים והתקופות בערב שכל כולו הפקת מקור ייחודית וחד פעמית לפסטיבל.

**************************

הפרויקט של עידן רייכל שהפך חלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי יקיים מופע שקיעה חגיגי לפתיחת הפסטיבל עם אנסמבל ייחודי של מוזיקאים מוכשרים בשילוב סגנונות מוזיקליים, מגוון שפות ושירים שהפכו לנכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית.

**************************

למעלה מעשרים שנה ששרית חדד היא הזמרת של מדינה שלמה, כשחוגגים, כשעצוב, כשנזכרים בפס הקול של החיים, וכשרוצים מוסיקה עדכנית והופעות יוצאות דופן שמשלבות את כל מנעד הרגשות.

מילים לא יתארו את מה שמחכה לקהל, אבל אפשר לדמיין את כל שיריה הגדולים, האהובים והמפתיעים מכל השנים.

***************************

בהיכל התהילה  של הרוק הישראלי שמור ליהודה פוליקר ותיסלם מקום של כבוד. פסטיבל ראשון לציון יחתום את סיבוב מופעי הקיץ של פוליקר תיסלם במופע רוק עוצמתי וסוחף עם מאסת להיטים אדירה והמון אנרגיה וחברות על הבמה.

**************************

פסטיבל ראשון לציון ינעל את סיבוב הופעות הקיץ  של יהורם גאון, גדול זמרי ישראל, בהפקת ענק מרהיבה מלאה בביצועים מרגשים לרפרטואר שיריו האהובים שצרובים בפנתיאון המוזיקה הישראלית

 

לצד כל אלו מוסיף פסטיבל המוזיקה הגדול בישראל להוביל עם מגוון רחב של מופעים משובחים עם חיבורים יוצאי דופן שיעלו על בימת היכל התרבות מאיר ניצן:

שלום חנוך, מהיוצרים המרתקים והאיכותיים בישראל, יגיע לבימת ההיכל מלווה בטובי המוזיקאים בארץ למופע בו ישיר את הרפרטואר

המובחר של להיטיו ויארח את שלומי שבן

 

מירי מסיקה, מהזמרות הטובות והמובילות בישראל, במופע סוחף בו תארח את ריקי גל

 

דני סנדרסון מחלוצי הרוקנ'רול הישראלי, במופע אנרגטי, סוחף, מצחיק ומרגש בו יארח את מזי כהן

 

עוד בפסטיבל ראשון לציון:

מופעי חוצות פתוחים לקהל הרחב ברחבי העיר!!

מופע שקיעה ברחבת בניין העירייה שיוקדש למשוררת הלאומית,

נעמי שמר

במלאות 20 שנה למותה!

 מופע שכולו חגיגה של זמר והומור ישראלי  עם השירים  והסיפורים מאחורי המשוררת והאגדה בהובלת בנה של שמר והמוזיקאי והיוצר המוערך, אריאל הורוביץ ובהשתתפות בנות שמר בגרסת 2024 ואורחים מיוחדים!

אלו רק חלק משמות האמנים שייקחו חלק השנה בפסטיבל המוסיקה הגדול ביותר בישראל – פסטיבל המוזיקה ראשון לציון!!

במיוחד לפסטיבל ראשון לציון!

מתחם "קוליבירה", השורה הראשונה של השפים בישראל:

אבי ביטון, גיא גמזו, תומר אגאי, אביב משה, עומר מילר, אהרון פוליטי  יגישו, במתחם ייחודי שיבנה במיוחד לפסטיבל וידמה מבשלת בירה מפוארת, מנות שף במחירים שווים לכל כיס לצד בירות ממבשלות מיוחדות!!

הפסטיבל יתפרש על חמישה מתחמי מופעים:

בתשלום (עם הנחה מיוחדת לתושבי ראשון לציון):

* לייב פארק * היכל התרבות *

מופעי חוצות פתוחים לקהל יתקיימו ב:

* גן המושבה * רחבת בניין העירייה * רחבת בית העם

19-22 באוקטובר 2024

 

ראש עיריית ראשון לציון, מר רז קינסטליך: "במיוחד בימים אלה, ראשון לציון ממשיכה במסורת וכמרכז התרבות של ישראל ממשיכה להפיח רוח בתרבות הישראלית עם פסטיבל ראשון לציון שהפך לשם דבר בתעשיית התרבות. הפסטיבל יתרכז השנה קלאסיקות ישראליות ויכלול מגוון רחב ומשובח של אומנים ומופעים, חלקם ללא כל תשלום,  שיתנו לנו מעט נחמה ומזור לנפש.  אני מזמין את כולם להצטרף אלינו בחול המועד סוכות הקרוב וליהנות ממוזיקה משובחת".

 

בואו להנות מפסטיבל שכולו מוקדש לסימני הדרך בתרבות של כולנו ובחיי המדינה!

 

 לרכישת כרטיסים: https://www.htrl.co.il/category.asp?category=2210

 

 

מופעי הפסטיבל שיתקיימו בהיכל התרבות מאיר ניצן ראשון לציון:

ראשון לציון עושה כבוד לבעז שערבי  שחוגג 60 שנות יצירה, מוצ"ש,   19.10.2024, בשעה 20:30 

מדי שנה מצדיע הפסטיבל, שחרט על דגלו את שמירת המורשת המוזיקלית, לאומנים המהווים אבני היסוד של המוזיקה הישראלית והשנה  יציין הפסטיבל 60 שנות יצירה לבעז שרעבי.

בעז שרעבי, גדול זמרי הנשמה, המלחין והיוצר שמציין 60 שנים של יצירה ושל מוזיקה עם אין ספור להיטים שהפכו כבר מזמן לפסקול חיינו.

במופע חגיגי ומרגש של מוזיקה משובחת עם השירים המוכרים והאהובים שהם כבר מזמן נכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית בפסטיבל ראשון לציון,

אורחים מיוחדיםגלי עטרי, ישי ריבו ומוש בן ארי.

דני סנדרסון  מארח את מזי כהן,  יום ראשון,  20.10.2024, בשעה 20:30 אורחת: מזי כהן

דני סנדרסון מחלוצי הרוקנ'רול הישראלי, במופע אנרגטי, סוחף, מצחיק ומרגש  דני סנדרסון, מהזמרים והיוצרים הבולטים והאהובים בישראל, האיש שטביעות אצבעותיו ושפתו השנונה שזורות בתרבות הישראלית, כתב והלחין מעל 300 שירים מתוכם מעל 80!! הפכו ללהיטי ענק .

במופע הסוחף והקצבי הוא מבצע  את שיריו מכל הזמנים מהרפרטואר העצום שלו, של כוורת, גזוז ודודה.

שלום חנוך - "יציאה",  יום שני,  21.10.2024, בשעה 20:30 אורח: שלומי שבן

שלום חנוך בהופעה מיוחדת ואינטימית, אליו חובר שותפו המוזיקלי משכבר הימים משה לוי - על הקלידים וקולות הרקע - וחנוך על השירה והגיטרה האקוסטית.

הכימיה האמנותית המופלאה בין השניים מולידה הגשה מדהימה ומרגשת של הרפרטואר העשיר של שלום. כמות השירים העצומה, ודרך העבודה הייחודית על המופע, יוצרים כל פעם מופע חד פעמי וייחודי, שונה מקודמו - אך בכל מקרה, חוויה סוחפת ויפהפייה.

 

 

 

 

מופעי הפסטיבל שיתקיימו בלייב פארק:

הפרויקט של עידן רייכל דווקא עכשיו, שרים יחד, כולם ביחד,19.10.24,מוצ"ש  תחילת מופע:19:00

הפרויקט של עידן רייכל הופיע בשנים האחרונות על הבמות הכי גדולות בארץ ובעולם וכעת לאור הביקוש, חוזר למופע מיוחד במופע שקיעה חגיגי לפתיחת הפסטיבל בלייב פארק בראשל"צ! דווקא עכשיו, "הפרויקט של עידן רייכל" עם הקסם הייחודי בו, חוזר במופע מיוחד - כל הפרויקט יחד על במה אחת, שרים יחד, כולם ביחד.
כבר למעלה מ20- שנים שהפרויקט של עידן רייכל הוא חלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי עם שירים שהפכו לנכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית. מופעי הפרויקט של עידן רייכל הם חוויה יוצאת דופן, אנסמבל ייחודי של מוזיקאים מוכשרים, בשילוב סגנונות מוזיקליים רבים ומגוון שפות והכל בניצוחו של עידן רייכל. המופע משלב את כל הקלאסיקות האהובות, השירים שפורטים על הלב ומרפאים את הנשמה, לצד השירים מתוך האלבום החדש של הפרויקט "מגדל של אור", עם כל הקסם והייחודיות במופע הפנומנלי של הפרויקט של עידן רייכל על הבמה

שרית חדד,20.10.24,ראשון , תחילת מופע:21:00 :

למעלה מעשרים שנה ששרית חדד היא הזמרת של מדינה שלמה, כשחוגגים, כשעצוב, כשנזכרים בפס הקול של החיים, וכשרוצים מוסיקה עדכנית והופעות יוצאות דופן שמשלבות את כל מנעד הרגשות.

מילים לא יתארו את מה שמחכה לקהל, אבל אפשר לדמיין את כל שיריה הגדולים, האהובים והמפתיעים מכל השנים. שרית חדד יחד עם הלהקה שלה על בימת הלייב פארק בפסטיבל ראשון לציון.

יהודה פוליקר תיסלם יחד ולחוד ,21.10.24,שני, תחילת מופע:21:00 :

בהיכל התהילה  של הרוק הישראלי שמור ליהודה פוליקר ותיסלם מקום של כבוד. תיסלם פרצה לתודעה הישראלית בשנת 1981 עם אלבומה ההיסטורי ״רדיו חזק״, ששינה את פני המוסיקה בישראל. שנה לאחר מכן יצא לאור באותה חברת תקליטים, "עשרים וארבע שעות״, אלבומה הראשון של להקת בנזין בהנהגתו של יהודה פוליקר, שהטביע חותם בפסקול המוסיקה הישראלית ומיצב אותה כאחת מלהקות הרוק המשפיעות ופורצות הדרך. שתי הלהקות המציאו סאונד רוק חדש שכבש את מצעדי הפזמונים ומהווה עד היום השראה למוזיקאי רוק צעירים.

השנים 1981-1982 היו ללא ספק של תיסלם ובנזין כשתיסלם כובשת את תחנות הרדיו עם הלהיטים ״רדיו חזק״, ״לראות אותה היום״, ו״תנו לי רוקנרול״  ובנזין מפציצה  עם ״יום שישי״, ״חופשי זה לגמרי לבד״.

להקת בנזין הספיקה, בזמן קצוב של פעילותה, להוציא שני אלבומים שהנפיקו מעל לעשרים שירים שהפכו לקלאסיקה ישראלית ממכרת. תיסלם הוציאה לאור אלבומי זהב ופלטינה, כבשה כל פסגה אפשרית, התפרקה וחזרה להופיע. שיריהם של שתי  הלהקות הפכו לנכסי צאן ברזל במוסיקה הישראלית ("פרצופה של המדינה ", "עוד פגישה", "חצבים פורחים", "משמרת לילה", "פנים אל מול פנים", "התחלה חדשה").

עיתונות המוסיקה של התקופה יצרה איבה מלאכותית בין הלהקות אלא שבמציאות, שתי הלהקות שיתפו פעולה, הקליטו והופיעו יחד ושמרו על חברות נפלאה. הקשר בין תיסלם לבנזין של פוליקר הגיע לשיאו בשנת 1982 במופע משותף ענק בפארק הירקון מול מעל מאה אלף צופים.

הקשר המשיך גם אחרי פירוק הלהקות, כשיזהר אשדות מתיסלם הפיק שלושה שירים ליהודה פוליקר ופוליקר הלחין את השיר ״דברים שרציתי לומר״ לאלבום הסולו של דני בסן .

יחידי תיסלם פעלו במהלך השנים בקריירות סולו ויצרו אלבומים ושירים שהם נכסי צאן ברזל, כשתיסלם ממשיכה כל השנים להופיע עם ששת חברי ההרכב המקורי.

פוליקר פרץ בקריירת סולו כמלחין ומבצע אדיר והוא מהחשובים שבין מוזיקאי הדור.

כעת כארבעים וכמה שנים אחרי חוזרים פוליקר ותיסלם לשתף פעולה בסדרת מופעי רוק עוצמתיים וסוחפים עם מאסת להיטים אדירה והמון אנרגיה וחברות על הבמה.

יהורם גאון ,22.10.24,שלישי, תחילת מופע:21:00 :

עוד אני פוסע- סיפור חיי, מופע חדש של יהורם גאון, אולי הגדול ביותר שהופק עד היום. מופע הכולל את השירים הגדולים של יהורם גאון, אלה שכבשו את לב הקהל

art