X

על רקע האנטישמיות הגואה והקריאות להחרמת המשלחת הישראלית, יצאה העירייה בקמפיין שמעודד ותומך באטמנוב ובפלצ'יק

שווים זהב: עיריית ראשון לציון יצאה בקמפיין שילוט חוצות מיוחד המעודד את דריה אטמנוב ופיטר פלצ'יק שייצגו את העיר באולימפיאדת פריז

על רקע האנטישמיות הגואה והקריאות להחרמת המשלחת הישראלית, יצאה העירייה בקמפיין שמעודד ותומך באטמנוב ובפלצ'יק
צילום: עיריית ראשון לציון

 

 

אולימפיאדת פריז תצא לדרך בסוף השבוע הקרוב (26.7.24), ובעיריית ראשון לציון יצאו בקמפיין שילוט חוצות מיוחד ברחבי העיר שבו מוצגים בגאווה המתעמלת האומנותית דריה אטמנוב והג'ודוקא פיטר פלצ'יק – שייצגו את העיר בתחרויות. 

 

על רקע האנטישמיות הגואה והקריאות להחרמת המשלחת הישראלית, יצאה העירייה בקמפיין שמעודד ותומך באטמנוב ובפלצ'יק. ראשון לציון, נציין, נחשבת לבירת הספורט של ישראל ואף זכתה לכינוי "עיר זהב", בזכות העובדה שבאולימפיאדת טוקיו 2020 זכו במדליות אולימפיות שלושה ספורטאים שיצאו מהעיר: לינוי אשרם, ארטיום דולגופיאט ופיטר פלצ'יק.

 

פלצ'יק, שעתיד כאמור לייצג את ראשון לציון גם באולימפיאדה הקרובה ואף יהיה נושא הדגל של המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה, זכה במדליית ארד בטוקיו. כמו כן, הוא מדליסט הארד מאליפות העולם 2023 ואלוף אירופה 2020. אטמנוב, בת ה-17, היא זוכת מדליית ארד בקרב-רב מאליפות העולם (ולנסיה, 2023), אלופת אירופה בקרב-רב (תל אביב 2022) וזוכת מדליית ארד בגביע העולם (סופיה, 2024).

 

נזכיר כי בתחילת החודש, אישרה מועצת עיריית ראשון לציון הענקת מלגות לספורטאים המשתתפים באולימפיאדה בסך של עד 25 אלף שקל. בשלב השני, במידה שיזכו במדליה אולימפית, תעניק העירייה מלגה נוספת לספורטאים על פי דירוג המדליות: מדליית זהב תזכה במענק של עד 50 אלף שקל; מדליית כסף – במענק של עד 30 אלף שקל; ומדליית ארד – במענק של עד 20 אלף שקל.

 

*ראש העירייה, רז קינסטליך*: "איזו גאווה יש לנו השנה, לאחר ששני ספורטאים בני העיר שלנו - פיטר פלצ'יק ודריה אטמנוב, נבחרו לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז 2024. ראשון לציון היא עיר שמגדלת ספורטאים וקיבלנו לכך הוכחה לפני ארבע שנים שחגגנו 3 מדליות באולימפיאדת טוקיו. 

 

"השנה, לא פשוט עבור ספורטאים לייצג את ישראל בתחרויות האולימפיות לצד האנטישמיות והקריאות להחרים אותנו. פיטר ודריה, עיר ומדינה שלמה מאחוריכם - אל תתנו לרעשי הרקע להפריע לכם, אנחנו מחכים לראות אתכם עומדים גאים וזקופים, שרים את התקווה על הפודיום, עם מדליה על הצוואר, למען כל הנרצחים והנרצחות, הנופלים והנופלות מאז השבעה באוקטובר, ולמען החזרת כל החטופים שלנו. בהצלחה לכם ולכל המשלחת הישראלית. גאים בכם!".

art