X

תרגיל מחוזי בהצלה

בהובלת עיריית רמת גן: נערך תרגיל מחוזי עם מאות מתנדבים מגדוד החילוץ וההצלה העירוני

תרגיל מחוזי בהצלה
צילום: שלומי מזרחי

בשבוע שעבר התקיים תרגיל חילוץ מחוזי בשיתוף עם עיריות נוספות, שדימה נפילת טיל במשקל טון על בית ספר בעיר יהוד. התרגיל תוכנן על ידי אגף הביטחון והאכיפה בעיריית רמת גן, והשתתפו בו מאות מתנדבים מגדוד החילוץ וההצלה של רמת גן, חיללי ומפקדי פיקוד העורף, יחידות הסע"ר האזוריות, מד"א ומשטרת ישראל. 

פיקוד העורף שתל בחדרים שונים במבנה עשרות בובות, ולאחר מכן מוטט את המבנה באופן המדמה נפילת טיל בבניין. כוחות החילוץ העירוניים פעלו בבניין ודימו חילוץ 50 ילדים, 10 מבוגרים וכן בעלי מוגבלויות שונות. גדוד החילוץ וההצלה העירוני ברמת גן מונה מאות מתנדבים ומתנדבות, שעוברים הכשרות ותרגילים שונים באופן קבוע ועל פי גאנט אימונים שנתי. המתנדבים מוכשרים בחילוץ קל ומתקדם, טיפול רפואי בנפגעים, מודיעין אוכלוסייה, ניהול חפ"ק, מענה לאנשים עם מוגבלות ועוד. במסגרת העלאת המוכנות למלחמה רב חזיתית כוללת, תוגברו האימונים והתרגילים של גדוד החילוץ וההצלה וכן יחידות הסע"ר (סיוע עצמי ראשוני), בהובלת אגף הביטחון והאכיפה. 

עיריית רמת גן פרסמה לאחרונה חוברת היערכות לחירום כלל התושבים והתושבות, בכדי לעזור לתושבי העיר להיערך בצורה מיטבית לכל התפתחות ביטחונית במדינה. העירייה ממשיכה כל העת לשמור על כשירות לשעת חירום.

"התרגיל היה הזדמנות חשובה לבחון את היערכות העיר למצבי חירום," *אמר ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן,* בסיום האירוע. "אנו נערכים בקפידה כדי להבטיח את בטחון התושבים והתושבות במקרה של התפתחות המלחמה בחזית הצפונית או כל חזית אחרת. אני גאה בצוותי ההצלה שלנו והם מוכנים להתמודד עם כל אתגר שיעמוד בפנינו. תושבות ותושבי העיר יכולים להיות בטוחים שהצוותים המקצועיים יחד עם המתנדבים והמתדבות יעשו הכל כדי להציל חיים ולהתמודד עם כל אירוע"

 

צילום: שלומי מזרחי

רמת גן

art