X

בארבע שנים: ירידה של 48% במספר הנפגעים בתאונות דרכים ברמת גן

וועדת הבטיחות בדרכים העירונית התכנסה לאחרונה בראשות ראש העיר כרמל שאמה הכהן. בוועדה הוצגו נתונים על מספר התאונות בארבע השנים האחרונות בעיר רמת גן, המצביעים על ירידה משמעותית של 48 אחוזים במספר הנפגעים בתאונות דרכים ברמת גן בשנת 2023, לעומת שנת 2020.

בארבע שנים: ירידה של 48% במספר הנפגעים בתאונות דרכים ברמת גן
צילום: אור ירוק

הירידה במספר התאונות עם נפגעים נמשכת לאורך כל ה-4 השנים האחרונות. בשנת 2020 נרשמו בעיר כ-370 תאונות עם נפגעים, בהן 4 תאונות שהוגדרו "קטלניות" (עם הרוגים), 48 תאונות עם נפגעים באורח קשה והיתר הוגדרו כתאונות קלות. בשנת 2021 נרשמו כ-310 תאונות, בשנת 2022 נרשמו 261 תאונות, ובשנת 2023 נרשמו 181 תאונות, מהן אחת קטלנית. במחצית שנת 2024 נרשמו עד כה 53 תאונות.

על פי נתוני העירייה, תאונות הדרכים החמורות הן בעיקר התנגשות חזית לצד ופגיעה בהולכי רגל. קבוצות האוכלוסייה הפגיעות ביותר בדרכים הן האזרחים והאזרחיות הוותיקים הולכי הרגל, וצעירים הרוכבים על אופנועים וכלי תחבורה ממונעים שונים כמו אופניים חשמליות וקורקינטים. הרחובות ה"אדומים" ברחבי העיר הם מחלף אלוף שדה- רבין, רחוב ז'בוטינסקי, אבא הלל ובן גוריון. 

במקביל, פתחה העירייה בקמפיין רחב היקף להעלאת המודעות לבטיחות בדרכים, בדגש על תקופת החופש הגדול, בו ילדים וילדות נמצאים במרחב הציבורי לאורך כל שעות היום. הקמפיין, שנתלה בשלטי חוצות בכל רחבי העיר, כולל תמונות של ילדים וילדות הרוכבים באופניים, עם הכיתוב: "עיניים לכביש, יצאנו לחופש". 

ראש העיר כרמל שאמה הכהן אמר בוועדה כי: "הנתונים המצביעים על ירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים ברחבי העיר לאורך כל השנים האחרונות הן תוצאה של עבודה מאומצת בתחום הבטיחות בדרכים בעירייה, וכן ביצוע פרויקטים תשתיתיים להוספת פסי האטה, תמרורים ותכנון תחבורתי נכון יותר בצמתים מרכזיים. לקראת שנת הלימודים החדשה נמשיך לבצע התאמות בנתיבים הצמודים למוסדות חינוך, נחזק את ההסברה לצעירים וצעירות ונפעל לחיזוק מערך בטיחות הולכי הרגל בעיר".

רמת גן כרמל שאמה הכהן

art