X

אימו של דוד טל ז"ל נפטרה שבוע לפני טקס קריאת רחוב על שמו

סגן יו"ר הכנסת לשעבר, תושב שיכון המזרח, הלך לעולמו בגיל 66 ממחלה קשה. אימו נפטרה בדיוק ביום בו הלך לעולמו ולא זכתה להיות נוכחות בטקס לו חיכתה בכיליון עיניים. גאולה, אלמנתו של טל: "אימו התרגשה מאוד וחיכתה לטקס. היא דאגה שהכל יהיה מסודר ושיהיה אוכל לכולם. כואב שהיא לא זכתה להיות במעמד הזה". ראש העירייה:" היה איש רב אשכולות שפעל רבות לקידום עירנו."

אימו של דוד טל ז"ל נפטרה שבוע  לפני טקס קריאת רחוב על שמו
צילום: משפחת טל

 

ביום שני, אתמול, התקיים טקס מרגש לקריאת רחוב על שמו של דוד טל ז"ל, לשעבר חבר מועצת העיר ולימים סגן יו"ר הכנסת, בנוכחות ראש העירייה, חברי מועצה, בני משפחה וחברים. מי שלא זכתה להיות במעמד המרגש היא רוזה יסמינה טויטו ז"ל, אמו של טל, שהלכה לעולמה בגיל 95, שבוע ימים לפני הטקס.
טל היה בתחילת דרכו חבר כנסת מטעם ש"ס ולימים פרש ממנה, הקים סיעת יחיד ולאחר מכן הצטרף למפלגת קדימה. טל שהתגורר בשיכון המזרח, נשוי ואב לשישה, נפטר בגיל 66 מסרטן.
עיריית ראשון לציון החליטה להנציח אותו בקריאת רחוב על שמו. מי שלא נכחה בטקס המרגש היתה אימו. 
"רוזה יסמינה נפטרה בתאריך בו נפטר דוד", מספרת גאולה טל, אלמנתו. "זה קרה בדיוק 8 שנים אחרי שדוד נפטר.
"אימו התרגשה מאוד וחיכתה לטקס קריאת הרחוב על שמו. שבוע לפני המועד באזכרה של דוד ז"ל היא דאגה שהכל יהיה מסודר, שיהיה אוכל לכולם, אבל לצערנו הרב היא נפטרה. היא נכנסה לישון ולא קמה".
גאולה מספרת על הקשר המיוחד שהיה לה עם בנה דוד:" הוא היה מנהיג כמו אמא שלו רוזה יסמינה המיוחדת. היא היתה אישה גדולה מהחיים עם קסם מיוחד, שסחפה אחריה אנשים, כך היה גם דוד. זה, ללא ספק, תכונה מולדת. 
"הקשר ביניהם היה מיוחד. היה בה צער אין סופי כשהוא נפטר, והנה, בסוף היא נפטרה ביום הפטירה שלו.
"לצערי הרב, היא לא הספיקה לראות את הרחוב נקרא על שמו. היא חיכתה לזה ודיברה על כך רבות. כואב שהיא לא זכתה להיות במעמד הזה".
על הטקס מספרת גאולה: "הוא היה מרגש מאוד. דוד השאיר חותם גדול על הרבה אנשים שנגע בהם ועזר להם. אני מודה לכולם על ההנצחה שלו".
אבשלום טל, אחיו הקטן של דוד: "הטקס היה מרגש מאוד. הוא נקבעה הרבה לפני שאימי נפטרה. זה היה סימבולי כי אימי נפטרה ביום פטריתו של דוד. קמנו מהשבעה של אימי בבוקר ואחר הצהריים התקיים הטקס. זה 'עין במר בוכיה ולב שמח'.
במהלך הטקס, עומר טל, בנו של דוד, שר את השיר "בית אבי" שהיה מרגש ביותר ונכנס ללבות כולם.

 רז קינסטליך, ראש העירייה שנכח בטקס והכיר את דוד טל אמר:  " דוד טל שירת את עירנו כחבר מועצת העיר, כחבר הנהלת העיר, וכחבר המועצה הדתית ראשון לציון בין השנים 1996 – 2009 והיה איש רב אשכולות שפעל רבות לקידום עירנו. חניכת הרחוב על שמו, הוא חלק מהרצון שלנו  להוקיר ולזכור את האנשים שתמכו, פעלו ונתנו את ליבם למען העיר ראשון לציון ותושביה"

עיריית ראשון לציוןקריאת רחוב על שם ח"כ דוד טל ז"לצילום: עיריית ראשון לציון

דוד טל

art