X

גינות ומבני ציבור ברמת גן ייקראו ע"ש חללי מלחמת חרבות ברזל

יוזם המהלך, ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, קיים בחודשים האחרונים מפגשים עם כל משפחות החללים בעיר והציג להן אפשרויות פרטניות להנצחת יקיריהם. 

גינות ומבני ציבור ברמת גן ייקראו ע"ש חללי מלחמת חרבות ברזל
בניין עיריית רמת גן צילום: בניין עיריית רמת גן

מועצת העיר רמת גן, בראשות ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, התכנסה ,ואישרה את הנצחת חללי צה"ל במלחמת חרבות ברזל ברחבי רמת גן ברחובות, במבני ציבור ובגינות העיר. המועצה החליטה לאשר את כל ההצעות לאחר שהתקבלו הסכמות מהמשפחות השכולות.
יוזם המהלך, ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, קיים בחודשים האחרונים מפגשים עם כל משפחות החללים בעיר והציג להן אפשרויות פרטניות להנצחת יקיריהם. 
בישיבת המועצה שהתקיימה ביום חמישי האחרון, סיפר על המיזם הייחודי והביא לאישור המועצה את אופן ההנצחה. יודגש כי ביצוע השינויים כפוף לאישור משרד הפנים ולהתנגדויות תושבים, ככלל ואלה יוגשו. בהמשך יעסוק ראש העיר בפעולות הנצחה נוספות לבני ובנות העיר שנרצחו ב07.10.

בישיבת המועצה אושרה הנצחת 15 חללים תושבי העיר שנפלו במלחמה. הנצחת החללים תעשה באזור המגורים בו התגורר החלל. בימים הקרובים יפגש ראש העיר עם אלמנתו והוריו של סרן יובל הליבני ז"ל, ויסכם איתם את אופן הנצחתו.

כך לדוגמא, סוכם כי חלק מרחוב עציון (מרחוב מעלה השחר ועד לשדרות ירושלים) ייקרא על שם רס"ן עידו ישראל שני ז"ל, סגן מפקד סיירת הנחל, שהתגורר עם אשתו ברחוב. סמל עידו ביננשטוק ז"ל יונצח בחלקה הצפוני של גינת עגנון בסמוך לביתו, והמרכז הקהילתי החדש בשכונת חרוזים ייקרא ע"ש תושב השכונה, סמל אור מזרחי ז"ל.  

ראש העיר כרמל שאמה הכהן: "ההחלטות שהתקבלו במועצת העיר להנצחת חללי העיר הגיבורים שנפלו על קדושת הארץ וביטחונה הן קודם כל חובה מוסרית של העיר לנופלים ולבני המשפחה שלהם, מסר חינוכי ערכי לדורות של הכרת הטוב, אהבת המולדת והמדינה, נשיאה בנטל קיומנו, תמרור תזכורת ואזהרה לדורות של המחדל הגדול וכבוד גדול לעיר שאלה בניה. מדובר בתהליך סופר רגיש ארוך ומורכב, בו נפגשתי עם המשפחות השכולות ובדקתי כיצד הן מבקשות להנציח את היקר להן מכל. לכל משפחה ניתנו מספר אופציות לבחירה וליוותי אותם בתהליך המורכב.
כמדיניות, לאורך השנים העיר הנציחה את חלליה בדר"כ באופן מקובץ, למעט מקרים חריגים. דנו בנושא בועדת השמות והחלטנו בשל הייחודיות של "חרבות ברזל", לשקול ולאשר הנצחה פרטנית של חללי המלחמה. דרך ההנצחה והכבוד לחללים, ננציח גם את הלקחים של האירוע הזה, לדורות הבאים ובכדי שלא נשכח אף פעם את אותו בוקר שחור של ה07.10״

 רשימת החללים שעד כה דנו באופן הנצחתם:

סגן יעקב איליאן ז"ל – שינוי המקטע הרמת גני של רחוב חזון איש, שם התגורר עם משפחתו, לשם "איליאן".
סמ"ר רועי וולף ז"ל – גינת חצור תיקרא "גינת רועי", רועי התגורר עם משפחתו ברחוב בו שוכנת הגינה.
רס"ן יאיר כהן ז"ל – שינוי המקטע הרמת גני ברחוב לנדרס, שם התגורר עם משפחתו, לשם "רס"ן יאיר".
סרן יובל זילבר ז"ל – קריאת הרחוב המחבר בין רחוב המרגנית לבין רחוב רוקח בשם "יובל", יובל התגורר בשכונת שיכון ותיקים בה נמצא הרחוב עם אביו.
רס"ם סרגיי גונטמכר ז"ל – שינוי שמה של סמטת התלמיד, בין רחוב קרניצי לרחוב הזיתים לשם "סמטת סרגיי". סרגיי ז"ל התגורר עם אשתו וילדיו בסמוך לסמטה.
רס"ן חן יהלום ז"ל - קריאת רחוב "יהלום" ברמת אפעל על שמו. חן ז"ל גדל בכפר אז"ר והוריו עודם מתגוררים בשכונה.
סמל עידו דוד ביננשטוק ז"ל – חלקה של גינת ש"י עגנון בשכונת קריית קרניצי בה התגורר עם משפחתו, תיקרא על שמו "גינת עידו". 
סמל עילי בר - שדה ז"ל – שינוי המקטע הרמת גני של רחוב מאיר בעל הנס, בו התגורר עם משפחתו, לשם "עילי".
רס"ן עידו ישראל שני ז"ל – שינוי חלק מן המקטע של רחוב עציון, בו התגורר עם אשתו, לשם "רס"ן עידו".
סמל אור מזרחי ז"ל – המרכז הקהילתי החדש שיוקם בשכונת חרוזים, בה התגורר עם משפחתו, יקרא "מתנ"ס אור".
סמ״ר יונתן דין חיים ז״ל- לבקשת משפחתו נחנך ספסל בהר הבנים שם נהג לשבת ולצפות בשקיעה. בהמשך, יוצב פסל של פרח טוליפ כתום בעיר, פרח שיונתן ז״ל אהב במיוחד.
סמ״ר דייגו גבריאל שוישה הרסאג׳ ז״ל- שינוי המקטע המערבי ברחוב האם, שם התגורר עם אביו, לשם "דייגו".
סמל יאיר לוין ז״ל- קריאת המעבר בין רחוב הירדן  לרחוב תל חי, ליד בית ספר ״אביגור״, בשם "מעבר לוין", יאיר ז"ל התגורר בסמוך עם אביו ומשפחתו.
סמל קיריל ברודסקי ז"ל, שגופתו מוחזקת בשבי החמאס - שינוי שמו של חלק מרחוב חצור, שם התגורר עם משפחתו, לשם "קיריל". ביצוע השינוי רק לאחר השבתו.
רס"ם עקיבא יסינסקי ז"ל- סמטה בין רחוב גבעתי לרחוב רמת חן, בסמוך לבית הכנסת בו נהג עקיבא ז"ל להתפלל, תיקרא בשם "מעלה עקיבא יסינסקי".

רמת גן כרמל שאמה הכהן

art