X

אור יהודה: קורס סע"ר להתמודדות בחירום

במסגרת הקורס לומדים המתנדבים על הדרכים להעניק סיוע במצבים של קריסת מבנים, רעידות אדמה ואירועים הקשורים לחילוץ. "הניסיון המצטבר מאירועי רעידות האדמה בעולם מלמד כי פעולות החילוץ הננקטות על ידי האזרח הינן בעלות ההשפעה הגדולה ביותר בצמצום מספר האבידות בנפש", מסבירה ראש העיר, ליאת שוחט

  • ג' אדר ב' התשפ"ב
צילום: דוברות עיריית אור יהודה
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

קורס סע"ר (סיוע עצמי ראשוני) יצא לדרך בשבוע שעבר בעיריית אור יהודה כדי להתמודד טוב יותר עם מצבי החירום הנכפים על המדינה מעת לעת. מדובר בקורס שמטרתו להכשיר מתנדבים במצבים של קריסת מבנים, רעידות אדמה ואירועים הקשורים לחילוץ. המתנדבים מקבלים הכשרה במסגרת הקורס ומתרגלים פעולות חילוץ והצלה.

 

ההבנה בקרב עיריית אור יהודה היא כי בשעת חירום, ובדגש על רעידות אדמה, הגורם הראשוני שיוכל להעניק סיוע וטיפול בשטח למצבים מהסוג הזה זו הרשות המקומית ועל כן העירייה משקיעה בהכשרות של מתנדבים שיוכלו לצאת לשטח מיד עם התרחשות האירוע עד להגעת אנשי פיקוד העורף.

 

"הניסיון המצטבר מאירועי רעידות האדמה בעולם מלמד כי פעולות החילוץ הננקטות על ידי האזרח הינן בעלות ההשפעה הגדולה ביותר בצמצום מספר האבידות בנפש", מסבירה ראש העיר, ליאת שוחט. יחידת המתנדבים הוקמה על ידי מחלקת משאבי קהילה באגף שח"ק בשיתוף אגף הביטחון והחירום וכן פיקוד העורף.

 

קורס סערצילום: קורס סער
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

חדשות בקעת אונו אור יהודה חירום סע"ר

art